اصلا شفر با این تئوری که داوری‌ها به سود پرسپولیس بوده، موافق است یا مخالف؟ خودش می‌گوید: «در بازی با پرسپولیس برابر سپاهان دیدم که قبل از پنالتی پرسپولیس، گادوین منشا در محوطه جریمه خطا کرد، اما شاید داور صحنه را ندیده بود. نکته مهم این است که داوران از اشتباهات خود درس بگیرند. فصل گذشته در اهواز، داور به سرور جپاروف کارت زرد نشان داد، در این میان، تنها یک تیم درباره این صحنه صحبت کرد. پس از آن، فدراسیون جپاروف را محروم کرد، در صورتی که سرور در این بازی، اخراج نشده بود. وقتی داوری تصمیم می‌گیرد، یعنی همه چیز تمام شد، اما اینجا تصمیم داور عوض شد، چرا؟ بازیکنان ما درباره اینکه پای بازیکن پرسپولیس به‌صورت بازیکن حریف خورده، صحبتی نکردند. چرا درباره اینها صحبت نمی‌کنند و در مورد رحمتی صحبت کردند؟ رحمتی اسطوره است و هیچ وقت صحبت بدی درباره داوری نکرده بود.»

شفر این اواخر نشستی هم با کی‌روش داشت و برخلاف برانکو به‌نظر می‌رسد توانسته با سرمربی تیم‌ملی دیالوگ برقرار کند: «از اختلاف کی‌روش و برانکو خیلی خبر ندارم. کی‌روش درحال‌حاضر سرمربی تیم‌ملی است و در گذشته برانکو سرمربی تیم‌ملی بود. شاید بهتر است هر دو کباب بخورند تا مشکل‌شان حل شود. کی‌روش بعد از جام جهانی صحبت‌هایی درباره برانکو کرد که در رسانه‌های اروپایی دیده می‌شد. آن صحبت‌ها برای فوتبال ایران خوب نیست. دیدار من و کی‌روش، جلسه نبود و اتفاقی در هتل بودیم. ما نشسته بودیم که با کی‌روش سلام و احوال‌پرسی کردیم. دیدم که کوله‌پشتی دارد و پرسیدم که از باشگاه برمی‌گردی که پاسخ داد تمرین خوبی داشته است. صبح از اتاقم بیرون آمدم و دوباره او را در لابی هتل دیدم و غافلگیر شدم. چرا نمی‌توانم با کی‌روش صحبتی داشته باشم؟

برای فوتبال ایران، همکاری بسیار مهم است. تیم‌ملی کاندیدای قهرمانی جام‌ملت‌های آسیاست. در بازی ایران و توگو پس از پایان این دیدار به رختکن رفتم تا به کی‌روش و بازیکنان خسته نباشید بگویم. زمانی که روزبه چشمی و وریا غفوری بازی می‌کنند، دوست دارم بازی‌شان را ببینم. شاید برای بازی تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا به دبی بروم و بازی‌هایش را ببینم. مثل این است که شما فرزندی داشته باشید که بخواهید به فرودگاه بروید و فرزندتان را بیاورید.از تصمیم کی‌روش مبنی بر عدم حضور در استادیوم هنگام برگزاری مسابقات لیگ ناراحت نیستم، اما دفعه بعد برای او بلیت VVIP می‌فرستم که بیاید و بازی‌ها را ببیند.»