اروین مشکلات روحی را عامل این تصمیم عنوان کرد و استوکس نیز برای جدایی دلایل شخصی و خانوادگی را ارائه کرد. در نهایت اروین هرگز به ایران بازنگشت اما استوکس با تاخیری چند روزه به تمرینات این تیم ملحق شد اما مقابل پرسپولیس بازی نکرد و چند روز بعد از این بازی عنوان شد او نیز ایران را ترک کرده است. درحالی‌که در روزهای گذشته خبری مثل بمب در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه یک فیلم غیراخلاقی از استوکس منتشرشده منفجر شد اما مسوولان باشگاه تراکتور‌سازی به این موضوع اهمیتی نداده و درصدد بازگرداندن این بازیکن هستند! بازگرداندن مجدد او برای مدیران این تیم آن‌قدر اهمیت داشته که محمد تقوی سرمربی این تیم شخصا به انگلیس رفته و برای بازگشت مهاجم ایرلندی رایزنی کرده است. با این شرایط به‌نظر می‌رسد آقای گل تیم تراکتورسازی در نیم فصل، پس از سپری کردن چند ماه جنجالی حالا در آستانه بازگشت به تراکتور قرار دارد.

دیروز علیرضا اسدی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی بازگشت آنتونی استوکس به تمرینات تیم تراکتورسازی را تایید کرد. او در این خصوص گفت: «آنتونی استوکس بازیکن تیم تراکتورسازی به‌زودی در تبریز حضور پیدا می‌کند و به تیم اضافه خواهد شد.تمرینات تیم تراکتورسازی با توجه به تعطیلات نیم‌فصل‌ درحال‌حاضر تعطیل بوده و از هفته آینده در تبریز آغاز خواهد شد و استوکس نیز از روز ۱۳ دی ماه به تمرینات تیم اضافه خواهد شد.» مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی با اشاره به انتشار ویدئویی غیراخلاقی ازاین بازیکن به «ایسنا» گفت: «درخصوص تصاویری که ازآنتونی استوکس درفضای مجازی منتشر شده است باید به مواردی اشاره کنم تا افکار عمومی و هواداران پرشور و شعور تراکتورسازی در جریان برخی از امور قرار بگیرند.

استوکس حدفاصل سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ عضو تیم فوتبال ساندرلند انگلیس بوده است، در بین این سال‌ها یعنی چیزی حدود ۱۰ سال پیش انتشار ویدئوی خصوصی‌ با همسرش وی را دچار مشکل می‌کند و این اتفاق باعث می‌شود که پرونده‌ای در دادگاه تشکیل شده و درپایان، دادگاه رای به تبرئه استوکس و صدور قرار مجرمیت برای متخلفان و منتشرکننده تصاویر بدهد. ولی برای ارکان مدیریتی باشگاه و بنده جای سوال دارد، چرا بعد از حدود ۱۰سال و درست در زمانی‌که قرار بود جلسه‌ای با استوکس برگزار شود تا مقدمات لازم برای بازگشت وی به جمع پرشورها فراهم شود، این ویدئو در فضای مجازی منتشر می‌شود. برای ما سوال است چه کسی یا کسانی از حضور استوکس درتبریز بیم و هراس دارند!؟» این درحالی است که خبرهایی از  جذب گزینه‌هایی مانند رضا قوچان‌نژاد و مهدی طارمی برای تقویت خط حمله تراکتورسازی در نیم‌فصل در رسانه‌ها منتشر شده است.