معمای ساختمان پک

تیم فوتبال امید که خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن آماده می‌کند این روزها برای پیگیری تمرینات، زمین چمن مناسب ندارد. این موضوع سبب شده تا مدیران و کادر فنی این تیم بارها در مصاحبه‌های مختلف لب به اعتراض باز کنند. اما مشکل آنها فقط به زمین چمن خلاصه نشده زیرا آنها خواستار استفاده ازامکانات پِک(ساختمان تمرین و آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان) شده بودند اما ورود آنها به این مجموعه میسرنشده و درچند روز اخیر همین موضوع محل حاشیه و ایجاد چالش بین کادر فنی تیم المپیک با تیم ملی بزرگسالان شده است. مجموعه پِک با اصرار و پیگیری کی‌روش در اطراف کمپ تیم ملی ساخته شده و این مربی پرتغالی روی تجهیزات آن حساسیت خاصی دارد. کی‌روش که معتقد است تمرین همه تیم‌ها در یک زمین، کیفیت زمین را به مرور زمان از بین می‌برد، اجازه حضور تیم المپیک در زمین شماره یک تیم ملی را نداد و پس از کش و قوس‌های فراوان فقط اجازه استفاده بازیکنان تیم المپیک از استخر و سونای مجموعه پِک را داده است.

البته روابط میان کی‌روش و کرانچار، سرمربی تیم المپیک در ماه‌های گذشته دوستانه نبوده و خیلی‌ها اعتقاد دارند یکی از دلایل آن همین اتفاقات بوده است. روز جمعه حمید استیلی، مدیر تیم ملی المپیک به صراحت گفته بود ساختمان پک را از نزدیک ندیده و تا حالا تیم ملی المپیک در آن تمرین نداشته است، اما حسینی مدیر رسانه‌ای تیم ملی در پاسخ سندهایی را رو کرد که نشان می‌داد تیم امید از استخر و سونای مرکز پک استفاده کرده است! دیروز اما رضا شاهرودی مربی تیم المپیک و دستیار کرانچار نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و از رفتار کی‌روش انتقاد کرد. او به «خبرگزاری تسنیم» گفت: «وقتی کمپی با آن بزرگی برای تیم‌های ملی ساخته شده چرا نباید تیم المپیک درکمپ تمرین کند؟ به ما گفته‌اند کارلوس کی‌روش این اجازه را نمی‌دهد. نمی‌دانم کی‌روش که ادعا می‌کند مربی حرفه‌ای است چرا این رفتارها را می‌کند.

او چه مشکلی با تیم المپیک دارد که اجازه نمی‌دهد در زمین کمپ تمرین کنیم؟ بدتر از آن به دروغ می‌گویند که تیم المپیک خودش نخواسته از امکانات ساختمان پِک استفاده کند درحالی که ما اصلا رنگ این ساختمان را هم ندیده‌ و مثل همه مردم از تلویزیون امکانات چنین ساختمانی را مشاهده کرده‌ایم. وقتی درجواب نامه ما اعلام می‌کنند کارلوس کی‌روش گفته ساختمان پِک و کمپ تیم‌های ملی فقط باید در اختیار تیم ملی بزرگسالان باشد دیگر چه کاری از دست ما ساخته است؟ کرانچار، سرمربی تیم المپیک چند بارنسبت به شرایط موجود ابراز نارضایتی کرده اما پرداختن به این مسائل درحیطه کاری او نیست و تلاش حمید استیلی مدیر تیم هم بی‌فایده بوده است.»