اما حالا مشاور عالی بین‌الملل فدراسیون فوتبال ماحصل این ملاقات را برای فوتبال ایران مثبت ارزیابی و از پیدا شدن راهی برای وصول مطالبات مالی فدراسیون کشورمان از فیفا صحبت کرده است. حمیدرضا آصفی درخصوص ملاقات مهدی تاج ‌با اینفانتینو به سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت: «ما پس از مسابقات جام‌جهانی از فیفا درخواست کردیم که بخشی از درآمدهای معوقه فدراسیون فوتبال ایران را پرداخت کنند تا بتوانیم به منابع لازم دسترسی داشته باشیم. همچنین موضوع میزبانی از مسابقات جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۰ از دیگر مسائل حائزاهمیت بود که دنبال می‌شد. برهمین اساس حدود یک ماه پیش درخواست ملاقات با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال را ارائه دادیم و در این راستا که به منظور این ملاقات، سفر جداگانه‌ای صورت نگیرد، خوشبختانه موافقت شد پیش از جلسه کمیته مسابقات فیفا در همین سفر، ملاقات رئیس فدراسیون فوتبال ایران و اینجانب با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال هم صورت پذیرد.‌»

 وی در تشریح دستاورد‌های این نشست نیز خاطرنشان کرد: «دو موضوع مهم موردنظر در این جلسه از سوی فدراسیون فوتبال ایران مطرح شد. مساله اول همان دریافت مطالبات بود که خوشبختانه با نظر موافق اینفانتینو مقرر شد بخشی از اعتبارات موجود ما برای مصارف جاری مثل مسابقات تدارکاتی و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد. پیش از این هم فیفا در پرداخت مطالبات آقای کی‌روش کمک‌های مشابهی ازطریق اعتباراتی که داشتیم انجام داده بود و خوشبختانه بازهم شاهد همکاری فدراسیون جهانی فوتبال در این زمینه هستیم. این موضوع از طریق مجاری متفاوت به‌زودی اجرایی خواهد شد. موضوع دیگر مساله میزبانی از مسابقات جام‌جهانی فوتسال بود که به هر صورت با توجه به جایگاه و موقعیت فوتسال ایران در جهان و امکانات موجود ما معتقدیم جمهوری اسلامی ایران شایستگی این میزبانی را دارد.»

مشاور عالی بین‌الملل فدراسیون فوتبال اضافه کرد: «در بحث میزبانی مسابقات ۲۰۲۰ فوتسال البته ایران رقبایی نیز خواهد داشت و شرایط تمامی کشورهایی که درخواست میزبانی دارند در این نشست مطرح شد اما هیچ‌ تصمیمی گرفته نشد و پاسخ مثبت یا منفی اعلام نشد. این مساله نیز در نشست مشترک آقایان تاج و اینفانتینو مورد بررسی قرار گرفت و ما درخواست خودمان را ارائه دادیم اما فیفا اعلام کرد که تصمیم‌گیری در این خصوص در جلسات بعدی صورت می گیرد و فعلا هیچ پاسخی به درخواست‌ها داده نشده است. رئیس فیفا هم تصریح کرد که کارشناسان درحال بررسی شرایط تمام کشورهای درخواست‌کننده برای میزبانی هستند.نشست آقای تاج با اینفانتینو نتایج ارزشمندی به همراه داشته و خصوصا در موضوع دریافت مطالبات به بخشی از اهداف خودمان رسیده‌ایم و به‌طور کلی جلسه خوبی برگزار شد.»