با بازگشت علی کریمی به نیمکت سپیدرود، بازیکنان انگیزه زیادی برای موفقیت پیدا کرده‌اند. سپیدرود شاید روی کاغذ ضعیف‌ترین تیم لیگ باشد اما با توجه به خستگی پرسپولیسی‌ها می‌توانند کار را برای آنها در ورزشگاه آزادی سخت کنند. تیم بدون برد لیگ برتر در جام‌حذفی رقیب قدیمی خود یعنی ملوان را شکست داد تا با اعتبار بیشتری به زمین مسابقه برود. بازگشت ۸ محبوب به استادیوم آزادی و رویارویی با تیم پیشین خود جذابیت‌های این بازی را افزایش می‌دهد. حاشیه اصلی پیش از شروع بازی تغییر زمان آن توسط سازمان لیگ بود که صدای هر دو تیم را در آورد. سازمان لیگ فوتبال که در گذشته نیز به دلایل مختلف زمان دیدارهای لیگ را تغییر داده بود و برنامه‌های تلویزیون را به برنامه‌های خودش اولویت داده بود، در تازه‌ترین تصمیم به‌خاطر زمان برگزاری دیدار تیم‌ملی والیبال ایران و آمریکا زمان بازی پرسپولیس و سپیدرود را تغییر داد.

همین امر اعتراض نماینده باشگاه پرسپولیس و البته سپیدرود و سایر عوامل برگزاری این دیدار را به همراه داشت. بنابر اعلام پندار خمارلو مدیر روابط‌عمومی باشگاه، در نشست هماهنگی پیش از بازی که دیروز برگزار شد، اعتراض باشگاه پرسپولیس به تغییر ساعت مسابقه اعلام شد. در پی اعتراض باشگاه پرسپولیس، نماینده باشگاه سپیدرود و دیگر عوامل برگزاری مسابقه، چون نیروی انتظامی، اورژانس و... نیز اعتراض خود را نسبت به این تغییر ساعت اعلام کردند.طبق برنامه اعلام شده قبلی سازمان لیگ قرار بود دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپیدرود در هفته هفتم لیگ برتر ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شود که با تصمیم سازمان لیگ این دیدار به ساعت ۱۹:۳۰ تغییریافت.

اما در کنفرانس خبری قبل از بازی، برانکو سپیدرود را تیمی خطرناک برای تیمش متصور شد و اعلام کرد به فلسفه کریمی در فوتبال افتخار می‌کند: «همه تیم‌هایی که موقعیت خوبی ندارند سعی می‌کنند منسجم و بسته بازی کنند اما من می‌دانم فلسفه کریمی این نیست. او سعی می‌کند سبک تیمش را عوض کند. البته این کار راحتی نیست. من او را از زمانی که بازیکن بود می‌شناسم. کریمی سال قبل هم نشان داد دوست دارد تیمش کار ترکیبی و بازی‌سازی کند، چون خودش این‌گونه بود. البته بستگی به این دارد که ما در زمین چگونه بازی کنیم. ما به کریمی افتخار می‌کنیم.» در دیگر بازی حساس امروز پدیده صدرنشین لیگ مقابل تراکتور قرار می‌گیرد. پرسپولیس و دیگر بالانشین‌ها بسیار امیدوارند تیم بحران‌زده تراکتور که به تازگی سرمربی‌اش را هم اخراج کرده این تیم را متوقف کند.