ایران که با انجام بازی‌های متعدد بین‌المللی در سال‌های اخیر بسیار با تجربه شده با هدف کسب مقامی بهتر از ششمی که در سال ۲۰۱۴ در بازی‌های قهرمانی جهان کسب کرد وارد این بازی‌ها شده است. آنها در گام اول موفق شدند تیم پورتوریکو را با قدرت و با نتیجه ۳برصفر شکست دهند. در بازی دوم اما شاگردان کولاکوویچ کار بزرگتری انجام داده و پنج‌شنبه شب موفق شدند تیم بلغارستان میزبان را با نتیجه ۳بریک شکست دهند تا گام بزرگی برای صعود از گروه خود بردارند. در پایان این بازی جواد معنوی‌نژاد با کسب ۲۱ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین شد و آمادگی او و سعید معروف باعث امیدواری کادر فنی و هواداران تیم‌ملی والیبال کشورمان شد تا در بازی‌های آینده نیز با برتری مقابل رقبا، تیم‌ملی به‌عنوان ارزشمندی دست پیدا کند. اما تیم‌ملی ایران امروز و از ساعت ۱۸:۳۰ در سومین بازی خود برابر کوبا قرار خواهد گرفت.

درصورت کسب پیروزی در این بازی، تیم‌ملی کشورمان تعداد امتیازات خود را افزایش داده و بسیار امیدوار به روزهای آینده خواهد بود. کوبایی‌ها در والیبال بسیار مستعد هستند و کادر فنی کاربلدی هم در اختیار دارند. این کشور در سال‌های قبل یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌ها در این رشته ورزشی بوده ولی در سال‌های اخیر آنها با افت فاحشی مواجه شده‌اند. با این حال کوبایی‌ها در چهار دهه اخیر همواره در زمره تیم‌های بزرگ جهان بودند و با ۲۲ دوره حضور در لیگ جهانی جزو تیم‌های باسابقه به‌شمار می‌روند. شاگردان کولاکوویچ دیروز تنها یک جلسه تمرین یک ساعت و نیمه را پیش از صرف ناهار در برنامه کاری خود داشتند تا با استراحت و آمادگی بالای بدنی به مصاف این حریف خود بروند. تیم‌ملی کشورمان در آخرین بازی که مقابل کوبا انجام داد موفق شد در مرحله مقدماتی المپیک ریو این تیم را شکست دهد.

پیمان اکبری مربی تیم‌ملی والیبال کشورمان دیروز درخصوص تقابل با تیم کوبا و شرایط بازیکنان تیم‌ملی گفت: «ما بازی سخت و سنگینی برابر بازیکنان و تماشاگران بلغارستانی داشتیم اما ما به تیم خود ایمان داریم و برای بازی با کوبا نیز آماده هستیم. شرایط این تیم آنالیز شده و نقاط ضعف و قوت آنها به بازیکنان تیم‌ملی یادآوری شده است. خوشبختانه بازیکنان تیم‌ملی با روحیه و آمادگی بالایی پا به این مسابقات گذاشتند و به درخشش در ادامه این بازی‌ها امیدوار هستیم. انتظار داریم بازیکنان این نمایش‌های خوب در دو بازی ابتدایی لیگ جهانی را تکرار کنند تا به مقام ارزشمندی دست پیدا کنیم.» در این مسابقات ۲۴ تیم حاضر، در چهار گروه ۶ تیمی حضور دارند و در پایان مرحله نخست، ۱۴ تیم برتر از ۳۰ شهریور رقابت خود را در مرحله دوم آغاز خواهند کرد و در نهایت قهرمان نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان هشتم مهر ماه مشخص می‌شود.