بهداد طلا گرفت و رفت!

بهمن عسگری ملی‌پوش وزن منهای ۷۵ کیلوگرم ایران با پیروزی ۵ بر صفر مقابل رائف عادل از عربستان در مبارزه فینال، به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت تا دومین طلای کاراته ایران را کسب کند. عسگری درخصوص کسب این مدال طلا تاکید کرد که این هدیه‌ای برای ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی‌اش بوده است. او گفت: «من چهارسال تمام برای این مدال زحمت کشیدم و خدا را شاکرم که توانستم به مدال طلای این رقابت‌ها دست پیدا کنم. با توجه به نقش طلا در ارتقای کشورها در رنکینگ مدال سطح رقابت‌ها بالا و از حساسیت زیادی برخوردار است؛ به‌خصوص مسابقه فینالم برابر نماینده عربستان خیلی حساسیت زیادی داشت چراکه آنها در این سال‌ها خیلی رشد کرده و به‌دنبال طلای این وزن بودند.خیلی برای کسب این مدال تلاش کردم و رنگ استراحت به‌خود ندیدم. این مدال را به مردم ایران تقدیم می‌کنم و از الان به فکر رقابت‌های جهانی هستم.» اما دیروز یکی از ارزشمند‌ترین مدال‌های طلای این مسابقات نیز به یک ایرانی رسید.

مسابقات وزنه‌برداری سنگین‌وزن درحالی برگزار شد که بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی در این وزن با هم رقابت می‌کردند. در نهایت بهداد سلیمی با رکورد ۲۰۸ یک‌ضرب، ۲۵۳ دوضرب و مجموع ۴۶۱ کیلوگرم قهرمان شد و مدال طلای این وزن را به‌دست آورد تا قوی‌ترین‌ مرد این مسابقات شود. همچنین سعید علی‌حسینی با رکورد ۲۰۸ یک‌ضرب، ۲۴۸ دوضرب و مجموع ۴۵۶کیلوگرم مدال نقره گرفت.اما موضوعی که دیروز خیلی‌ها را شوکه کرد خداحافظی بهداد سلیمی از دنیای قهرمانی ملی بود. سلیمی پس از قطعی شدن مدال طلای خود روی تخته رفت و کفش‌های خود را در کنار وزنه گذاشت و با بوسیدن جایگاه و وزنه مقابل خود، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. سلیمی دیروز درحالی‌که اشک می‌ریخت در این خصوص به «ایسنا» گفت: «از دنیای وزنه‌برداری خداحافظی کردم.

خیلی وقت بود که به این موضوع فکرمی‌کردم. باید جا را برای جوان‌ترها باز می‌کردم. برای این مدال خیلی جنگیده بودم و خدا کمکم کرد که شرمنده نشدم. خدا را شکر می‌کنم با مدال طلا رفتم.» سعید علی‌حسینی نیز بعد از کسب مدال نقره گفت: «همه چیز برای من خوب بود. مسابقه خیلی خوب بود. بهداد هم که امروز عالی بود. در جریان خداحافظی او نبودم. مخلص همه مردم هستم و دستشان را می‌بوسم.» دیروز تیم‌ملی بسکتبال ایران نیزبا کسب پیروزی ۹۳ بر ۶۷ برابر ژاپن به جمع چهار تیم برتر بازی‌های آسیایی جاکارتا رسید و در یک قدمی فینال قرار گرفت. تیم بسکتبال کشورمان در مرحله بعد با کره‌جنوبی بازی خواهد کرد. دیروز همچنین ذبیح‌الله پورشیب، کاپیتان تیم‌ملی کاراته در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم با پیروزی در دیدار رده‌بندی، به مدال برنز بازی‌های آسیایی دست یافت تا سومین برنز کاراته‌کاهای ایران در این مسابقات را کسب کند.