این ورزشکار پس از کسب مدال نقره کاراته گفت: «از کسب این مدال خوشحال هستم، اما می‌توانستم به مدال طلا برسم که در یک لحظه غفلت نتیجه‌ را واگذار کردم. حریفم خیلی باهوش بود. تمام برنامه‌های مورد نظرم را پیاده کردم. او قهرمان جهان بود با وجود این من چند اشتباه داشتم که موجب شد حریف استفاده کند و نتوانم جبران کنم. متاسفم که نتوانستم با مدال طلا این مسابقات را به پایان برسانم. برای این مسابقات مدت‌ها است که در اردو بودم و تنها به جایگاه اول نگاه می‌کردم. تلاش می‌کنم تا در آینده به کسب سهمیه المپیک برسم.» اما دومین مدال نقره را نیز یک کاراته‌کای دیگر برای کشورمان کسب کرد. امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای وزن منهای ۶۰ کیلوگرم با شکست در مسابقه فینال، به مدال نقره رسید. او در مبارزه فینال حریفی از کشور میزبان(اندونزی) را در پیش داشت که ۹ بر ۷ نتیجه را واگذار کرده و به مدال نقره رسید. این درحالی بود که در جریان داوری این دیدار، شبهات زیادی در نحوه امتیاز‌دهی وجود داشت.

به همین دلیل ملی‌پوش ایرانی پس از مراسم اهدای مدال و روی سکو رفتن نفرات اول تا سوم، با درآوردن مدال نقره از گردنش نسبت به ناداوری صورت گرفته اعتراض کرد. او در این خصوص گفت: «همه مردم ایران از طریق تلویزیون نحوه برگزاری مسابقه را دیدند و شاهد تلاش من برای کسب مدال طلا بودند. من هر آنچه به ذهنم می‌رسید و هر تکنیکی که بلد بودم را برای کسب امتیاز اجرا کردم اما گویا اصلا داوران ضربات من را نمی‌دیدند. به جرات می‌توانم بگویم یک طلا را از کاروان ایران گرفتند و دلیل آن حضور رئیس‌جمهور اندونزی در سالن مسابقه بود. من تنها با کاراته‌کای اندونزی نمی‌جنگیدم،‌ بلکه رئیس‌جمهور این کشور نیز مقابل من بود!

تنها ناراحتی من به‌خاطر پسرم و همسرم است چرا که می‌خواستم با کسب این طلا و تقدیم کردن آن به خانواده‌ام باعث خوشحالی آنها شوم چرا که مدت‌ها است که در اردو هستیم.» دیروز در رشته «پنچاک سیلات» نیز تهمینه کربلایی صادقی با کسب نشان برنز، تنها مدال این رشته رزمی در بازی‌های آسیایی را از آن خود کرد. «پنچاک سیلات» یکی از ابتکارات در زمینه ورزش‌های رزمی است که ریشه در کشور اندونزی دارد.  دیروز همچنین علی هاشمی مدال برنز دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی را کسب کرد. او با رکورد ۱۸۴ یک ضرب، ۲۱۹دوضرب و مجموع۴۰۳کیلوگرم به این مدال بسنده کرد. رزیتا علیپور کاراته‌کا وزن ۶۱کیلوگرم تیم بانوان ایران نیز به مدال نقره رسید. عصر دیروز نیز تیم ملی بسکتبال سه‌نفره مردان ایران در دیدار رده‌بندی این مسابقات پیروز شد و مدال برنز به دست‌ آورد.

یک جدال تمام ایرانی دیگر

امروز اما بازی‌های آسیایی درحالی برگزار می‌شود که دو وزنه‌بردار سنگین وزن کشورمان در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم با یکدیگر برای کسب مدال طلا رقابت خواهند کرد. پس از رقابت سهراب مرادی و کیانوش رستمی، دو وزنه‌بردار کشورمان در وزن ۹۴ کیلو که مرادی موفق به کسب مدال طلا شد امروز نیز دو وزنه‌بردار دیگر کشورمان در یک وزن با هم رقابت می‌کنند. بر این اساس بهداد سلیمی و سعید علی حسینی به روی تخته خواهند رفت و شانس خود را برای کسب مدال امتحان خواهند کرد. بهداد سلیمی در گفت‌وگو با «ایسنا» در این خصوص گفت: «مسابقه و رقابت سختی بین من و سعید خواهد بود. شرایط مسابقه بسیار حساس است. من، سعید علی حسینی و سایر مدعیان رقابت می‌کنیم. سعید وزنه‌بردار قابل و حریفی سختکوش برای من است اما ان‌شاءالله طلا و نقره مال ایران باشد و خاطره گوانگجو را زنده کنیم.»