ادب از که آموختی؟!

اما هنوز پرونده خاطیان استقلالی به سرانجام نرسیده این بار یک ستاره جوان دیگر در تیم‌ملی امید با تکرار رفتارهایی غیراخلاقی و عدم رعایت شئونات از اردو اخراج و به کشور بازگردانده شد. جالب اینکه این بازیکن جوان یعنی محمد‌امین اسدی متعلق به باشگاه بزرگ پرسپولیس بود. جایی که در آن تمام بازیکنان زیر ذره‌بین رسانه‌ها هستند و مدیران آن هم داعیه اخلاق‌مداری دارند. زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید با صراحت موضوع این بازیکن را باز می‌کند و متذکر می‌شود که رفتار او مسبوق به سابقه بوده است: «با وجود اینکه او به دفعات رفتارهایی را انجام داد که مورد پسند شئونات جمهوری اسلامی ایران نبود و همچنین از موازین انضباطی تیم‌ملی فاصله می‌گرفت. در ابتدا سعی کردم با او صحبت کنم و تلاش کنم به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم  به اطلاع او برسانم که رفتارش را اصلاح و روح انضباطی تیمی را حفظ کند. متاسفانه در مورد آخر خطایی را انجام داد که تمام خطوط قرمز را رد کرد.

درها را به روی او نمی‌بندیم و امیدواریم این اتفاق بتواند رفتار او را اصلاح کند که بتواند شایسته نماینده مردم و یک نظام باشد. هر بازیکنی که در اردوی تیم امید هست یکی از معیارهایش داشتن شخصیت مناسب برای رعایت قوانین و مقررات کشور و تیم‌ملی است. سایر بازیکنانی که در اردو حضور داشتند سعی کردند به قوانین احترام بگذارند و مثل او آن‌قدر پا را فراتر از حد غیر مجاز نگذاشتند. بازیکنان داخلی و لژیونر وقتی به اردو می‌آیند باید بدانند چه بار مسوولیتی را به دوش می‌کشند. هیچ تفاوتی بین بار مسوولیت بازیکنان در تیم‌ملی بزرگسالان و امید نیست. باید در هر دو مورد به قوانین احترام گذشت و شأن تیم‌ملی را حفظ کرد.» او به باشگاه پرسپولیس تذکر می‌دهد و یادآوری می‌کند که بازیکنان باید در باشگاه‌های خود با چارچوب‌های اخلاقی حضور در تیم‌های بزرگ آشنا شوند.

اتفاقی که باز هم ضعف فرهنگی و آموزشی باشگاه‌های ما را عیان می‌کند: «باور دارم همکار من برانکو که به‌عنوان مربی همیشه با او در ارتباط بودم به‌عنوان یک آموزگار برای بازگرداندن این بازیکن به شرایط حرفه‌ای تلاش خواهد کرد. واقعا حیف است با توجه به کیفیت‌هایی که این بازیکن دارد نتواند به پیشرفت لازم برسد. او جایگاهش را نزد ما از دست نداده اما تا زمانی‌که این اشتباهات را در ذهن خود دارد و رفتارش را اصلاح نکرده نمی‌تواند نزد ما بازگردد. بازیکن بیشترین وقت خود را در باشگاه می‌گذراند و باشگاه باید به‌صورت آموزگار با بازیکنان متخلف خود برخورد کند.» برانکو نام این بازیکن را از لیست سفر به قطر برای مصاف آسیایی خط زد و گفته می‌شود او با برخورد کمیته‌های انضباطی فدراسیون هم مواجه خواهد شد.