پارس‌جنوبی‌جم - استقلال تهران

مهم‌ترین بازی روز پنج‌شنبه؛ این بازی فرصتی مناسب برای شاگردان شفر است که فاصله امتیازی خود را با پرسپولیس کم کنند. آبی‌پوشان حتی شانس صدرنشینی در لیگ را در صورت پیروزی مقابل پارس‌جنوبی دارند. پارس‌جنوبی تیم جوانی است. این تیم فصل گذشته توانست استقلال منصوریان را ۲ بر صفر در شهر جم شکست دهد. بنابراین آبی‌پوشان کار دشواری در ورزشگاه شهر جم خواهند داشت زیرا این تیم هواداران فراوانی دارد و تقریبا تمامی سکوهای ورزشگاه در اختیار تماشاگران میزبان است. لیدرهای جمی قبل از بازی به تهدید آبی‌ها هم پرداخته و از هواداران این تیم خواستند درخانه و پای تلویزیون بمانند. تهدیدی که خیلی زود و با ورود مدیران باشگاه پس گرفته شد. استقلال با حضور بازیکنانی مثل مرتضی تبریزی، نومایر و... تبدیل به تیمی قدرتمند شده است. پیروزی پر گل ۳ بر صفر مقابل تراکتورسازی نشان می‌دهد که آبی‌پوشان تهرانی مدعی جدید قهرمانی هستند. پارس‌جنوبی هم تیمی است که می‌خواهد رتبه‌ای آبرومند در لیگ برتر کسب کند. در پارس‌جنوبی شماری از بازیکنان سابق پرسپولیس از جمله محمد نوری، محسن بنگر، روح‌الله سیف‌الهی و خود مهدی تارتار حضور دارند که می‌تواند به جذابیت این بازی بیفزاید.

پرسپولیس –نفت مسجد سلیمان

پرسپولیس و پیکان تنها تیم‌هایی هستند که مقابل تعداد گل خورده آنها در جدول هنوز خط تیره وجود دارد. این یعنی پرسپولیس سخت گل می‌خورد جالب اینکه سرخپوشان این هفته به مصاف تیمی می‌روند که هنوز یک گل هم نزده است یعنی نفت مسجدسلیمان. بنابراین روی کاغذ می‌توان یک برد راحت را برای پرسپولیس متصور بود مگر اینکه یاران عبدالله ویسی این هفته متحول شده باشند. پرسپولیس هفته قبل در جو متشنج اهواز ۲ امتیاز از دست داد ولی این بار آنها در ورزشگاه آزادی به میدان می‌روند که ورزشگاه خانگی‌شان است و خیالشان از حمایت تماشاگران راحت است و مطمئن هستند که از روی سکوها مورد حمله! قرار نمی‌گیرند.

البته تنش بین لیدرهای باشگاه با بازیکنان می‌تواند دوباره چالشی روی سکوها برای پرسپولیس ایجاد کند که در آن‌صورت شرایط به سود نفت مسجدسلیمان رقم خواهد خورد. پرسپولیس با سوزاندن نفت می‌تواند در صدر باقی بماند وگرنه امکان دارد جایگاهش را از دست بدهد. ۵ تیم در کمین نشسته‌اند تا پرسپولیس دچار لغزش شود. بنابراین پرسپولیس این روزها بیشتر از هر چیزی به اتحاد و همدلی نیاز دارد؛ همدلی که از داخل تیم تا روی سکوها باید وجود داشته باشد.

برنامه مسابقات هفته چهارم لیگ برتر:

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

پارس‌جنوبی- استقلال تهران................‌۲۰:۳۰ ‌

‌پیکان تهران- گسترش فولاد ................‌۲۰:۳۰ ‌

‌سپیدرود رشت- پدیده مشهد.............. ‌۲۰:۳۰ ‌

‌فولاد- نساجی مازندران......................... ‌۲۰:۳۰ ‌

‌جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷‌

تراکتورسازی- سایپا ............................... ‌۱۹:۴۵‌

‌ذوب‌آهن- سپاهان.................................. ‌۲۰:۱۵ ‌

نفت آبادان- استقلال خوزستان............‌۲۰:۳۰ ‌

‌پرسپولیس- نفت مسجدسلیمان......... ‌۲۰:۳۰ ‌