مدیران غیر مسوول!

دیروز مدیر مجموعه ورزشی انقلاب جزئیات تازه‌ای از این اتفاق را اعلام کرد ولی در عین حال مسوولیت این ماجرا را برعهده نگرفت. محمد لاله در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: «پیگیر موضوع بوده و منتظر گزارش دقیق کارشناسی آتش‌نشانی درمورد علت وقوع حادثه هستیم. به محض اطلاع از این حادثه دلخراش که منجر به مرگ سه نفر از کارگران هم شد با کمک نیروهای آتش‌نشانی و انتظامی پیگیر دلیل انفجار شدیم. ظاهرا در جریان تعمیراتی که در موتورخانه درحال انجام بوده، انفجار رخ داده است. البته هنوز نتیجه گزارش‌های کارشناسی و تحقیقات نهایی اعلام نشده است. منتظر هستیم این نتیجه در اختیارمان قرار بگیرد تا آن را اطلاع‌رسانی کنیم. این احتمال وجود داشت که مجددا شاهد انفجار در آکادمی و محل حادثه باشیم، به همین دلیل سه‌شنبه شب ورزشکاران مستقر در خوابگاه آکادمی ملی المپیک این محل را ترک کرده و به محل‌های دیگر منتقل شدند. در واقع این اقدام انجام شد تا کنترل وضعیت آکادمی و پیگیری‌ها برای بررسی وقوع حادثه دقیق‌تر و بدون احتمال خطر انجام شود.»

وی با تاکید بر اینکه مسوولیت آکادمی ملی المپیک به‌طور مستقیم برعهده کمیته ملی المپیک است و مجموعه ورزشی انقلاب هیچ مسوولیتی در قبال آن ندارد، گفت: «البته بخش‌هایی از آکادمی مثل همین موتورخانه و تاسیسات در داخل مجموعه ورزشی انقلاب قرار دارد اما به هر‌حال مسوولیت آکادمی و اتفاقات مربوط به آن به کمیته ملی المپیک مربوط می‌شود با این حال ما هم پیگیری‌ها و اقدامات لازم را خواهیم داشت. در رابطه با مجموعه ورزشی انقلاب هم اقدامات لازم در بخش‌های مختلف انجام خواهد شد تا از احتمال وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.» این مدیر در مورد پیگیری‌های مربوط به مرگ افراد کشته شده و مسائل مربوط به بیمه آنها نیز گفت: «کارگرانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند جزو کارگران پیمانکار به‌حساب می‌آمدند و به همین دلیل شرکت پیمانکار مربوطه تمام مسوولیت‌های آن را برعهده خواهد گرفت.»

خوشحالی از آسیب‌ندیدن ورزشکاران

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به حادثه انفجار سه‌شنبه شب در آکادمی ملی المپیک تاکید کرد هیچ‌کدام از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی، در این حادثه آسیب ندیده‌اند. همچنین تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس نیز در تماس تلفنی با صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک جان باختن سه تن از کارگران پیمانکاری فنی را به وی و خانواده‌های آنان تسلیت گفت. صالحی‌امیری نیز در این تماس تلفنی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه ناگوار و ابراز همدردی با خانواده داغ‌دیدگان گفت: «اقدام برای در مدار قرار گرفتن چیلر هوایی تعمیرشده توسط پیمانکار در محیطی که نشتی گاز داشته و اتصال به برق داشته است علت انفجار بوده است. خوشبختانه هیچ‌کدام از ورزشکاران تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی که در محل سالن‌های آکادمی به کار آماده‌سازی مشغولند، آسیبی ندیده‌اند.» بعد از انفجار، اعضای تیم کبدی که برق سالن‌شان تامین شده در آکادمی باقی مانده‌ و ورزشکاران تیم‌های اسکواش و شمشیربازی و کاراته به سایر خوابگاه‌های ورزشی انتقال یافتند و تا کار تامین برق و تهویه مطبوع سالن‌های آکادمی برقرار شود، مجددا آنجا مستقر و تمرینات‌شان را در سالن‌های آکادمی المپیک از سر خواهند گرفت. برخی از ورزشکاران ایرانی شرکت‌کننده در بازی‌های آسیایی به جاکارتا اعزام شده‌اند و طبق برنامه تنظیمی طی روزهای آینده، بقیه تیم‌ها اعزام خواهند شد. تا لحظه تنظیم این خبر مسوولان شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی هیچ واکنشی نسبت به این اتفاق نداشته‌اند.