دیروز هم برخی موافقان و مخالفان طرح سوال از رئیس‌جمهوری در این باره اظهارنظر کرده‌اند. در میان مخالفان طرح سوال از رئیس‌جمهوری، مسیح مهاجری، مدیرمسوول روزنامه جمهوری‌اسلامی در یادداشتی در شماره دیروز این روزنامه، به رئیس‌جمهوری توصیه کرد که «به مجلس بروید و دست کسانی را که در همه‌چیز دخالت می‌کنند، رو کنید.» او نوشت: «سوال از رئیس‌جمهوری در مجلس شورای اسلامی، به‌رغم اما و اگرهایی که بعضی از اطرافیان آقای رئیس‌جمهوری مطرح کرده‌اند و یا قطع نظر از اینکه هدف سوال‌کنندگان چیست، فرصت خوبی است که آقای روحانی می‌تواند با استفاده از آن نه‌تنها ذهن نمایندگان مجلس بلکه افکار عمومی را نسبت به مسائل پشت پرده وقایع اخیر روشن کند.»

مهاجری البته در این یادداشت تاکید کرد: «اینطور نیست که وقایع هفته‌های اخیر فقط ناشی از فعالیت دست‌های پشت پرده، کارشکنی‌های مخالفان دولت و عوامل بیرونی باشد، این واقعیت را بپذیریم که ضعف دولت هم در پدید آمدن این وضعیت سهم قابل ملاحظه‌ای داشت.» وی از روحانی خواست به مجلس برود و به سوال‌های نمایندگان پاسخ دهد اما صریح و شفاف و بدون ملاحظه. از سوی دیگر دولتی‌ها که این اعلام وصول را «غیرقانونی» خوانده‌اند، می‌گویند که هم آمادگی پاسخ به دغدغه نمایندگان را دارند و هم حاضرند به‌دلیل خلاف قانون اساسی بودن این طرح سوال، با طراحان آن به مناظره بنشینند. البته برخی نمایندگان مجلس ازجمله محمدعلی وکیلی نیز آمادگی خود را برای مناظره با طراحان سوال درباره غیرقانونی بودن این اعلام وصول، اعلام کرده‌اند.

با این حال مجتبی ذوالنور از طراحان اصلی طرح سوال از رئیس‌جمهوری و حسینعلی حاجی‌دلیگانی از مدافعان این طرح، به موضوع مناظره واکنش نشان داده‌اند. آنها در گفت‌وگو با سایت خبری الف تاکید کرده‌اند که طرف مناظره سوال از رئیس‌جمهوری باید روحانی، معاونان وی و یا وزرا باشند نه همکاران ما در مجلس. حسینعلی حاجی دلیگانی هم گفت: آقایان چون تحت تاثیر افکار عمومی قرار گرفته‌اند و چون مردم از آنها سوال می‌کنند که چرا مشکلات جامعه را نمی‌بینید و پیگیری نمی‌کنید، موضوع مناظره را مطرح می‌کنند. ذوالنور البته به شائبه دیگری نیز پاسخ داده و به خبرگزاری تسنیم گفت: کسانی که شبهات سیاسی بودن سوال از روحانی را مطرح می‌کنند، متوجه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیستند. پیش از این حسینعلی امیری گفته بود که طرح سوال‌های متعدد از رئیس‌جمهوری، با هدف حل مشکل مردم و مملکت نیست و تنها انگیزه سیاسی دارد.

در این میان مدافعان طرح سوال از رئیس‌جمهوری در اغلب اظهارات خود به لابی‌هایی برای لغو این طرح اشاره می‌کنند. ذوالنور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: افرادی که لابی‌هایی برای منتفی شدن سوال از رئیس‌جمهوری انجام می‌دهند، تلاش‌شان فایده‌ای ندارد و سوال در مجلس مطرح می‌شود. پژمان‌فر هم به آنچه فشار مقامات دولتی برای پس گرفتن امضا‌های سوال از روحانی می‌خواند اشاره کرد و گفت که وکلای ملت توجهی به تهدید‌ها و تطمیع‌های دولت ندارند. با این حال برخی مدافعان طرح سوال از رئیس‌جمهوری هم این سوال را فرصتی برای او تلقی می‌کنند. عبدالرضا مصری عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با خانه ملت تاکید کرد که طرح سوال از رئیس‌جمهوری به معنای تقابل قوه مجریه و مقننه نیست از این رو حضور روحانی در مجلس برای وی فرصت است.

البته برخی دیگر از مدافعان این طرح در خارج از مجلس با ادبیاتی متفاوت به دفاع از طرح سوال از رئیس‌جمهوری پرداخته‌اند. برای نمونه می‌توان به اظهارات امام جمعه بابل اشاره کرد که در نمازجمعه این شهر گفت: «خاک بر سر نماینده‌ای که امضای سوال از رئیس‌جمهوری را پس می‌گیرد.» براساس گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، امام‌جمعه بابل گفت: «مجلس شورای اسلامی دو بار است که می‌خواهد از رئیس‌جمهوری سوال کند اما در بار اول برخی از نمایندگان در دقایق آخر سوال خود را پس گرفتند. رئیس مجلس بداند که بخشی از بی‌تدبیری‌ها به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد. برخی نمایندگان، روز نامه‌ای را امضا می‌کنند و شب امضاها را پس می‌گیرند. لعنت خدا بر نماینده‌ای که از امضا و موقعیت خود در حال کاسبکاری است.»