مجوز ورود به تبلیغات را داریم

تهدید به شکایت از مجری بدهکار

صادق درودگر، رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ در این خصوص به «دنیای اقتصاد» گفت: «این طرح در هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون تصویب شده و در جست‌وجوی یک شرکت معتبر مجری هستیم. سازمان لیگ پس از انتخاب شرکت مجری درصدی به‌عنوان حق‌الزحمه اجرا و... پرداخت می‌کند و سایر کارها با سازمان لیگ خواهد بود. ما براساس آیین‌نامه سازمان لیگ می‌توانیم قراردادهای تجاری را جلو ببریم چون شرکت مجری نیز در کنار ما همزمان فعالیت خواهد کرد.» درشرایطی که رقم قرارداد توافق شده با شرکت امین سیمای کیش چیزی حدود ۶۶ میلیارد تومان برای یک سال بوده است درودگر در مورد میزان پرداختی مجری فعلی تبلیغات محیطی گفت: «این شرکت فعلا ۱۶‌میلیارد تومان پرداخت کرده اما هنوز پولی برای تولید محتوا به سازمان لیگ پرداخت نکرده ولی قول داده به‌زودی مبلغ باقی مانده را به سازمان لیگ پرداخت کند. آنها طبق قرارداد باید تا کنون تمام رقم را پرداخت می‌کردند ولی متاسفانه این موضوع هنوز رخ نداده است.» رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ در ادامه از احتمال طرح به شکایت در مراجع ذی‌صلاح نیز صحبت کرد: «اگر این شرکت تعهدات خود را عملی نکند ما شکایت خواهیم کرد. البته سازمان لیگ مایل نیست کار به این مرحله بکشد و ترجیح می‌دهیم با ایجاد توافقات حق باشگاه‌ها پرداخت شود. در نظر داشته باشید که هنوز پرونده شکایت ما از شرکت کانون ایران‌نوین باز است چراکه ما مدتی پیش از آنها ۲ میلیارد دریافت کردیم اما هنوز از آنها ۱۷ میلیارد تومان طلب داریم.»

درودگر در ادامه در مورد اعتراض مدیران عامل باشگاه‌ها درخصوص عدم واریز پول از سوی سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی لیگ هفدهم گفت: «هر مبلغی که تا به‌حال از سوی مجری برای ما واریز شده ما به باشگاه‌ها پرداخت کردیم. ما حتی بر خلاف گفته مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای آنها نیز پرداختی داشتیم. اسناد مالی این موضوع موجود و روشن است. البته مدیران باشگاه‌ها حق دارند که معترض باشند چون درآمدهای آنها کاهش یافته اما این هم از مشکلات خلف وعده مجری تبلیغات محیطی است.»  اما در شرایطی سازمان لیگ می‌خواهد برای لیگ هجدهم وارد فضای درآمد از بخش تبلیغات محیطی شود که اوضاع اقتصادی کشور و شرکت‌ها بسامان نیست و این احتمال وجود دارد که میزان درخواست تبلیغات کم شود. درودگر اما امیدوار است این میزان در لیگ آینده رشد داشته باشد: «به نظر من میزان درآمد تبلیغات محیطی در لیگ آینده بیشتر خواهد شد. ما انتظار داریم طی ۳ سال آینده رقم واقعی دریافت از تبلیغات به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد که این یک موفقیت محسوب می‌شود.»

اما در همه جای دنیا فرمول تقسیم درآمدها از بخش تبلیغات محیطی تقریبا یکسان است. به این ترتیب که باشگاه‌هایی که هواداران بیشتر، پخش مستقیم بازی‌ها و... را دارند سهم بیشتری می‌برند. رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ درخصوص نحوه پرداخت این رقم می‌گوید: «ما فرمول پرداخت مصوبی داریم. به‌طور کلی بخشی از درآمد این محل به‌صورت مساوی به همه تیم‌ها پرداخت می‌شود اما بخش بزرگ‌تر دیگر به باشگاه‌هایی خواهد رسید که تعداد تماشاگران بیشتری خواهند داشت. البته جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی نیز اثرگذار است و طبیعتا هر تیمی بالاتر باشد، مبلغ بیشتری دریافت خواهد کرد.»