کی‌روش در تمرین دیروز تیم‌ملی به‌شدت از موضع‌گیری قلعه‌نویی انتقاد کرد. او گفت: «این حرف قلعه‌نویی خنده‌دار است. اینکه باید لیست ۳۵ نفره اعلام شود، تصمیمی بود که از سوی فیفا اعلام شده بود و باید از سوی تمام کشورها این لیست اعلام می‌شد. قلعه‌نویی یک شهروند ایرانی است در کشوری که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت تاریخی دارد و در کشور بزرگ و فوق‌العاده ایران. بنده هم یک شهروند فروتن پرتغالی هستم که در ایران کارم را انجام می‌دهم. اما آیا قلعه‌نویی تنها به این دلیل که ایرانی است می‌تواند وجاهت و اخلاق‌مداری من را زیر سوال ببرد و آیا این درست است که علامت سوال‌ها را مقابل وجاهت و اخلاق‌مداری من قرار دهد؟

علی کریمی و قلعه‌نویی این توهین‌ها را انجام می‌دهند و فدراسیون هم به راحتی چشمش را می‌بندد. اگر من حرفی هم بزنم همه فکر می‌کنند کی‌روش توهین می‌کند و فرهنگ ایران را زیر سوال می‌برد. من در ایران این را یاد گرفتم اگر توهینی می‌شود، باید تشکر کنم و بگویم به این حرف‌ها ادامه دهید. بنده از صحبت‌های اخیر آقای قلعه‌نویی که گفته‌اند بازیکنان تیم ذوب‌آهن از تصمیمم ناراحت هستند، سورپرایز و شگفت‌زده هستم ولی باید به او گفت‌ فردی که نگذاشت بازیکنان ذوب‌آهن در کنار تیم باشند خود قلعه‌نویی بود و بزرگ‌ترین ضربه را به بازیکنان خود وارد کرد، چون این فرصت را از آنها گرفت. این حرف‌ها را هم رئیس و مدیرعامل خود باشگاه ذوب‌آهن به من گفته‌اند. آقایان در یک ماه آینده جای مرا خواهند گرفت.»

کی‌روش توجه ندارد

اما سرمربی ذوب‌آهن نیز کی‌روش را بی‌نصیب نگذاشت و بلافاصله جواب او را داد تا این ماجرا وارد فاز تازه‌ای شود. قلعه‌نویی که با رادیو جوان گفت‌وگو می‌کرد، درخصوص صحبت‌های کی‌روش گفت: «از آقای کی‌روش خواهش می‌کنم اگر می‌خواهد صحبتی کند این چیزها را در نظر بگیرد. زمان‌بندی ارسال لیست تیم‌ملی را می‌دانم ولی کی‌روش می‌توانست لیست را ارسال کند و بعد اعلام کند. فکر کنم کی‌روش به ریز مسائل توجه ندارد و به مصاحبه‌ام توجه نکرده است. گفتم که اعلام لیست را برای بعد از بازی ما می‌گذاشت و اتفاقی نمی‌افتاد.» سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اعلام لیست تاثیری در روحیه بازیکنان تیمش بگذارد، گفت: «بالاخره یکسری بازیکنان در تیم ما سال خوبی داشتند. کی‌روش حق دارد هر بازیکنی که دوست دارد انتخاب کند. ما که نمی‌توانیم در کارش دخالت کنیم ولی بعضی از بازیکنان برای خودشان شانسی را برای دعوت به تیم‌ملی قائل بودند. با این شرایط اعلام لیست، بازیکنان استقلال از نظر روحی و روانی بالا می‌روند و بازیکنان ما افت می‌کنند.»

انحراف اذهان عمومی

سرمربی تیم‌ملی اما بازهم راضی نشد و دیروز برای دومین بار جواب صحبت‌های قلعه‌نویی را داد! کی‌روش که مصاحبه قلعه‌نویی را خوانده بود بلافاصله به این شکل جواب قلعه‌نویی را به سایت فدراسیون فوتبال داد: «آقای قلعه‌نویی! لطفا خود را پشت داستان‌های ماسک‌گونه پنهان نکنید. لطفا سعی نفرمایید که اذهان عمومی را به سمت دیگری ببرید. شما به‌صورت رسمی صداقت، وجاهت و تعهد کاری من را زیر سوال بردید. اگر این اتفاق در پرتغال می‌افتاد می‌دانستم چطور پاسخ دهم اما به‌خاطر اینکه در ایران هستیم و می‌دانم در ۵ دقیقه دیگر از طرف رئیسم و فدراسیون هشدار دریافت می‌کنم، فقط از شما تشکر می‌کنم. درباره حضور در قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا، شما یک بار دیگر حرفه‌ای‌گری من را زیرسوال بردید. همان‌طور که احتیاج نیست به شما یادآوری کنم شما کسی هستید که به‌صورت رسمی اعلام کردید حتی بازی‌های تیم‌ملی را نمی‌بینید.»