اگر اینفانتینو پرسید...

یکم- اگر اینفانتینو پرسید تماشاگران زن کجا هستند چه باید بگوییم؟ این یک بحث کهنه با سرنوشتی نامعلوم در فوتبال ایران است. با وجود همه تلاش‌هایی که برای صدور مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال صورت گرفته، همچنان به دلایل مجهول این اتفاق رخ نمی‌دهد. حضور زنان در استادیوم فواید پرشماری دارد که یکی از پیش پا افتاده‌ترین آنها افزایش معدل تماشاگران در مسابقات داخلی است. عجیب اینکه زنان ایرانی امروز می‌توانند والیبال و بسکتبال را از نزدیک ببینند، اما فوتبال را نه؛ چرایش را هم کسی نمی‌داند!

دوم- اگر اینفانتینو پرسید کدام تیم میزبان است چه باید بگوییم؟ این یکی از قبلی هم عجیب‌تر است. به هر حال رئیس فیفا چشم دارد و می‌بیند که نصف ورزشگاه سرخ و نصف دیگرش آبی است. پس طبعا می‌پرسد اینجا خانه کدام تیم است و اگر بگوییم ورزشگاه مشترک آنهاست، سوال بعدی این است که کدام تیم میزبان این مسابقه به‌شمار می‌رود و چرا مثل سن‌سیرو در میلان، نسبت تماشاگران ۹۰ به ۱۰ نیست؟ در این صورت چه باید بگوییم؟ مثل سوال قبلی باید جواب بدهیم زیرساخت نداریم؟ راستی چرا ما زیرساخت نداریم؟

سوم- اگر اینفانتینو پرسید این بازی را چند به تلویزیون فروخته‌اید چه باید بگوییم؟ حتما برای رئیس فیفا جالب است که بداند مسابقه‌ای با این همه هیاهو، چقدر تولید ثروت کرده. سوال اول هم طبعا در مورد حق پخش تلویزیونی است که لابد باز باید جواب بدهیم «زیرساخت» نداریم! در ضمن ممکن است رئیس فیفا بپرسد وقتی این همه آدم برای تماشای دربی می‌آیند، پس پرسپولیس و استقلال دو گنج بزرگ و درآمدزا هستند؛ در این صورت چرا سرخابی‌ها این همه پرونده مالی در فیفا دارند؟ جواب این سوال احتمالی را چه باید بدهیم؟ بله؛ زیرساخت نداریم!

چهارم- اگر اینفانتینو پرسید چرا چندین و چند ردیف تبلیغات محیطی کنار زمین چیده‌اید و چرا بر خلاف مسابقات معتبر دنیا این همه شلوغش کرده‌اید، چه باید بگوییم؟ جواب درست این است که ما منبع درآمد دیگری نداریم و تازه پول همین تبلیغات محیطی هم وصول نشده! آیا کسی می‌تواند این حرف‌ها را برای رئیس فیفا ترجمه کند؟

پنجم- اگر اینفانتینو پرسید چرا مردم از چند ساعت قبل از بازی به سمت استادیوم می‌روند چه باید بگوییم؟ اگر سوال کرد چرا روی راه‌پله‌ها هم جمعیت نشسته چه جوابی داریم؟ باید بگوییم زیرساخت لازم برای فروش بلیت الکترونیکی را نداریم و قادر هم نیستیم مانع از ورود جمعیت بدون بلیت به استادیوم بشویم. آیا این جواب‌ها زیبنده خواهد بود؟