رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که اردوی تیم‌ملی را از نزدیک رصد می‌کند در مورد هشدار به وزنه‌برداران ملی‌پوش صحبت  و تاکید کرده پیگیر آن است تا یک دختر وزنه‌بردار ایرانی را به المپیک اعزام کنند. علی مرادی ابتدا در مورد اردوی تیم‌ملی گفت: «ما شرایط یکسانی را برای وزنه‌برداران حاضر در اردوی تیم‌ملی مهیا کردیم و هرکسی بیشتر شایستگی خودش را نشان دهد، می‌تواند در مسیر رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ قرار بگیرد. دیگر با تغییر سیستم امتیازگیری این‌طور نیست که یک وزنه‌بردار چند ماه قبل از المپیک به تیم‌ملی بیاید و به این رویداد بزرگ برود. دیروز هم در اردو حاضر شدم و به وزنه‌برداران هشدار دادم که باید برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ هر سال دو بار در رویداد بین‌المللی شرکت کنند. در واقع از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا المپیک ۲۰۲۰ هر وزنه‌بردار باید در ۶ رویداد معتبر قاره‌ای و بین‌المللی حاضر شود.»

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری سپس در مورد شرایط بانوان نیز گفت: «در حوزه وزنه‌برداری بانوان فعالیت‌های داخلی ما از چندی پیش آغاز شده است. مهم‌ترین هدف ما فعلا حضور دختران در المپیک نوجوانان محسوب می‌شود که نیازمند حضور آنها در مسابقات آسیایی است. این رقابت‌ها آخر فروردین ماه برگزار می‌شود و ما به‌دنبال این هستیم با تایید پوشش زنان وزنه‌بردار بتوانیم چند نفر را به این رقابت‌ها اعزام کنیم تا یک سهمیه دختران برای المپیک نوجوانان را بگیریم. من این توانمندی را در بخش بانوان می‌بینم که پیشرفت کنند و با حضورشان در مسابقات بین‌المللی تبلیغات منفی خارج از کشور نسبت به ایران را بی‌اثر کنیم.» مرادی در انتها در مورد وضعیت کیانوش رستمی نیز گفت: «مساله کیانوش رستمی هم چیز خاصی نیست که این‌قدر درباره‌اش بزرگ نمایی می‌شود. خدا را شکر آرامش خاصی در اردوی تیم‌ملی وجود دارد و رستمی نیز در اردو حاضر شده بود و با سرمربی تیم‌ملی صحبت کرد.»

شرکت با نفرات اصلی

سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری کشورمان تاکید کرد در مسابقات آسیایی با نفرات اصلی تیم‌ملی شرکت خواهند کرد. محمدحسین برخواه به «ایسنا» گفت: «تمرین وزنه‌برداران بعد از مسابقات جهانی آمریکا سبک‌تر بوده از این رو نیاز بود آنها را جمع کنیم تا آمادگی نسبی را داشته باشند و خیلی از تمرینات دور نباشند. البته نمی‌خواهیم به نفرات اصلی خیلی فشار وارد کنیم فقط در نظر داریم حداقل آمادگی خود را حفظ کنند و بعد از تعطیلات عید تمرینات پرفشاری خواهیم داشت. با بهترین نفرات در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنیم. در دوره قبل فقط یک طلا و یک نقره داشتیم که این نشان می‌دهد رقابت‌ها سنگین است و سعی می‌کنیم نفرات را به اوج آمادگی برسانیم. فاصله بازی‌های آسیایی تا مسابقات جهانی نزدیک ۲ ماه و نیم است که فاصله خوبی است تا بتوانیم برنامه‌ریزی داشته باشیم که ملی‌پوشان با وضعیت خوبی در آن مسابقات هم شرکت کنند.»