ستاره ایرانی و رویای بازی به جای بنزما

پیش از برگزاری بازی برگشت آرسن ونگر سرمربی آرسنال به تمجید از بازیکن ایرانی پرداخته و پس از آن قدوس نیزآن را افتخاری برای خود دانست: «خیلی خوشحال شدم. ونگر مرد بزرگی برای آرسنال است و خیلی خوب کار کرده است. خوشحال شدم اما بهتر از این نیز می‌توانم بازی کنم. امیدوارم روزی شاگرد ونگر شوم. رویای من این است که روزی دراین تیم بازی کنم.» قدوس در مورد رویای بازی کردن در لیگ‌های معتبر نیز گفت: «لیگ مورد علاقه‌ام لالیگای اسپانیا است. تیم رویایی و محبوبم رئال‌مادرید است، اما خب حضور در این تیم خیلی سخت است.»

اگر سرمربی رئال‌مادرید بودید، سامان قدوس را به جای کدام یک از بازیکنان کنونی تیم می‌گذاشتید؟ بازیکن ایرانی پاسخ به این سوال را به این شکل داد: «دوست داشتم در خط حمله بازی کنم. اکنون کریم بنزما در شرایط خیلی خوبی قرار ندارد و شاید می‌توانستم جای او باشم. مودریچ را خیلی دوست دارم، او‌ هافبک خوبی است. دوست دارم او پاس بدهد و من گلزنی کنم.» قدوس در ادامه از سرمربی تیم باشگاهی خود تمجید و تاکید کرده او فوتبال سوئد را متحول کرده است: «گراهام پاتر(سرمربی اوسترشوند) تیم را متحول کرد و این تیم را نه‌تنها در سوئد بلکه در اروپا هم مطرح کرده است. او عالی است. برای همه بازیکنان مثل پدر است یا بهتر است بگویم نابغه است. پاتر فقط در اوسترشوند انقلاب نکرد بلکه فوتبال سوئد را متحول کرد. او کاری می‌کند که بازیکنان باور کنند می‌توانند هرتیمی را ببرند و به شما می‌گوید می‌توانید هر چیزی را بسازید. به همین خاطر توانستیم در بیلبائو و برلین برنده شویم.»

ستاره تیم‌ملی فوتبال ایران در ادامه از دلایل انتخاب ایران صحبت کرده و می‌گوید: «با خانواده‌ام صحبت کردم و آنها به من گفتند هر تصمیمی بگیری ما از تو حمایت می‌کنیم. تنها به‌خاطر حرفه‌ام چنین تصمیمی را نگرفتم بلکه بیشتر با قلبم انتخاب کردم. باز هم خوشحالم که ایران را انتخاب کردم. حضور کارلوس کی‌روش هم دراین تصمیم موثر بود چون او مربی خیلی بزرگی است اما هدف اصلی‌ام بازی کردن برای ایران بود.» قدوس در ادامه در مورد شناختش از تیم‌های همگروه با ایران در جام‌جهانی صحبت کرد و از بازیکن مراکشی رئال‌مادرید نیز تمجید کرد. «از همه آنها شناخت ندارم اما مراکش از بازیکنی به نام اشرف حکیمی بهره می‌برد که در رئال‌مادرید بازی می‌کند.

او یک بازیکن فوق‌العاده است. اما از دیگر بازیکنان اطلاعات خوبی ندارم. اولین حریف ما در جام‌جهانی مراکش است. کی‌روش گفته است این بازی برای ما مثل فینال جام‌جهانی است.» قدوس در انتها در مورد زمان قرعه‌کشی جام‌جهانی و شرایط صعود تیم ایران صحبت کرده است: «زمان قرعه‌کشی در خانه بودم و از طریق موبایل مراسم را پیگیری می‌کردم. نمی‌توانم بگویم چقدر از همگروه شدن با اسپانیا و پرتغال خوشحال شدم چون بازی این تیم‌ها را از کودکی تنها در تلویزیون می‌دیدم و از همگروهی با آنها خیلی خوشحال شدم. با این حال فکر می‌کنم ایران بتواند از گروه خود صعود کند و به این موضوع خوش‌بین هستم.»