چالش برانکو و کمیته اخلاق

 با این اوصاف به درستی روشن نیست کمیته اخلاق چرا برانکو را احضار کرده؛ آیا دلیل موجهی برای این کار وجود دارد یا این هم از انبوه تصمیمات عجیب و جنجالی کمیته مزبور است که کلی سروصدای بیهوده راه می‌اندازد و بعد بدون نتیجه خاصی به پایان می‌رسد؟ کمیته اخلاق پیش‌تر در ماجرای برخورد با خالکوبی سردار آزمون و دژاگه یا محرومیت سوشا مکانی و البته مجازات محسن فروزان به خاطر صفحه اینستاگرام همسرش(!) در متن حواشی کاذب قرار داشته و حالا ممکن است احضار برانکو هم از همین جنس باشد. سرمربی پرسپولیس دیروز در اولین واکنش به این موضوع گفت: «نمی‌دانم چرا احضار شده‌ام. وقتی به جلسه رفتم، پس از آن توضیح خواهم داد.»

فعلا و تا پیش از حضور برانکو در کمیته اخلاق، سه فرضیه در مورد احضار او مطرح شده که هر سه آنها جای نقد جدی دارد. برخی بر این باورند که دعوت از سرمربی موفق پرسپولیس بخشی از تحقیقات کمیته اخلاق در مورد پرونده مهدی طارمی، انتقالش به ریزه‌اسپور و جعل تاریخ قرارداد در بازگشت او به پرسپولیس است. این درحالی است که هیچ‌کدام از مجموعه آن اتفاقات ربطی به برانکو نداشته. همه چیز ناشی از رفتار بازیکن و مدیر بوده که فعلا از هیچ‌کدام‌شان تحقیق نشده. فرضیه دوم مربوط به حضور پل‌یانسکی و پریموف، دو بازیکن اوکراینی پرسپولیس در لیست فصل گذشته این تیم بوده است. از همان ابتدا در مورد کم و کیف حضور این دو بازیکن متوسط در پرسپولیس حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشت. حالا اگر برانکو واقعا به این دلیل به کمیته اخلاق احضار شده باشد، لابد معنایش این است که رکن قضایی فدراسیون به احتمال سود بردن او از محل جذب این دو بازیکن مشکوک است؛ یک اتهام بزرگ که خیلی بااحتیاط باید در موردش حرف زد و البته تناسب چندانی با شخصیت برانکو ندارد.

به علاوه اینکه چیزی حدود دو سال از جذب این بازیکنان می‌گذرد و روشن نیست چرا حالا باید موضوع پیگیری شود؟ فرضیه سوم اما مربوط به تک‌جمله‌ای است که برانکو هفته گذشته در مورد اوسیانو کروز مطرح کرد. دستیار کی‌روش گفته بود جام‌جهانی مهم‌تر از لیگ قهرمانان آسیا است و از این جمله او، تقاضا برای عدم حضور بازیکنان ملی‌پوش در مسابقات آسیایی برداشت شده بود. برانکو در واکنش به این موضوع گفت: «اصلا کروز کیست که این حرف را زده؟» حالا می‌گویند شاید برانکو را به خاطر همین جمله دعوت کرده باشند؛ آنچه می‌تواند نشان از جنگ فدراسیون با برانکو به نیابت از کی‌روش داشته باشد. دیروز برانکو در مورد احضار احتمالی‌اش به این دلیل واکنش جالبی نشان داد: «مگر من همه را باید بشناسم؟» جالب‌تر اینکه دیروز بعد از سرو‌صداها،برخی منابع خبری به نقل از کمیته اخلاق، احضار برانکو را تکذیب کردند!