ایستاده در برابر «ژن خوب»!

آقازاده استقلالی

اواخر لیگ یازدهم و زمانی که پرویز مظلومی هدایت استقلال را بر عهده داشت، عادل فردوسی‌پور اسم بازیکنی را در فهرست این تیم کشف کرد که افشای چگونگی ورود او به استقلال حسابی شهر را به هم ریخت. مشکل این بازیکن آن بود که او پیش از حضور در استقلال، تنها ۱۳دقیقه به‌صورت رسمی فوتبال بازی کرده بود. او روز ۱۲دی سال۹۰ با قراردادی دو ساله و به‌عنوان بازیکن زیر ۲۳سال به استقلال پیوست. مدتی بعد عادل افشا کرد برخی سفارش‌های بیرونی در پروسه استقلالی شدن این بازیکن نقش داشته است؛ هرچند علی فتح‌الله‌زاده موضوع را رد کرد. با این وجود، توضیحات رسولی‌نژاد که در آن زمان عضو هیات‌مدیره استقلال و معاون وزیر ورزش بود همه چیز را روشن کرد: «من معاون پارلمانی هستم. خیلی از نمایندگان مجلس دوست دارند بچه‌های‌شان فوتبال بازی کنند و خیلی‌ها هم فرزندان‌شان را به من معرفی می‌کنند. همین حالا بیش از ۸ نماینده مجلس جدید که هنوز شروع به کار نکرده از من خواسته‌اند فرزندان‌شان را به تیم‌ها معرفی کنم. آقای علوی را هم انگار آقای مظلومی می‌شناختند و برداشته بودند.»

شگفت‌انگیز، مثل میردورقی

مبین میردورقی نام بازیکنی بود که در نیم‌فصل دوم لیگ چهاردهم توسط حمید درخشان جذب پرسپولیس شد. جنجال‌های مربوط به انتقال او آن‌قدر کهنه نشده که کسی از یاد برده باشد، اما به‌طور خلاصه این بازیکن در برنامه نود متهم شد به اینکه صرفا به‌خاطر کمک‌های مالی پدرش به باشگاه‌های مختلف، به چند تیم پیشنهاد شده و سرانجام سر از پرسپولیس درآورده است. میردورقی که مثل علوی اصلا بازی نکرد و جدا شد، در همان بحبوحه ضمن تکذیب همه این مسائل، جمله‌ای تاریخی در مورد خودش به زبان آورد که در حافظه فوتبال ایران ماندگار شد. مبین گفته بود: «چه نیازی به این کارها دارم؟ من جزو یازده بازیکن برتر ایران هستم!»

آخرین سفارش‌شده

بازیکنی به نام هادی رضایی هم آخرین فوتبالیست سفارش‌شده لیگ برتر است که پرونده‌اش روی میز تشریح برنامه نود می‌رود. موضوع تنها مربوط به چند روز پیش است و نیازی به توضیح اضافی ندارد؛ اینکه نماینده مردم جهرم رابطه عمو-برادرزاده‌ای‌اش را با این بازیکن تکذیب کرد، اما گفت او را می‌شناسد و به‌خاطر اینکه یکی از اهالی حوزه انتخابیه‌اش بوده توصیه‌هایی برای حضور او در تیم‌های لیگ برتری داشته است! بدشانسی حسینی این است که برخلاف علوی و میردورقی، ماجرای او پیش از ثبت رسمی قرارداد با سپیدرود افشا شد و حتی نتوانست درست و حسابی در تمرینات این تیم شرکت کند. ضمن آنکه سرمربی جدید تیم رشتی هم علی کریمی است که با توجه به خلق‌وخوی او باید کار رضایی را در این باشگاه تمام‌شده تلقی کرد.