هرچند که مربیان و دست‌اندرکاران تیم تهرانی شعارها را طبیعی دانستند وچون درگیری یا پرتاب ترقه‌ای رخ نداده بود، این محرومیت را سنگین تلقی کردند اما شدت شعارها به حدی بود که کمیته انضباطی نتوانست نرمش نشان دهد. اما حالا پرسش این است که آیا با همان استدلال‌ها که آجورلو در نامه‌اش آورده بود، تیم خودش هم با محرومیت مواجه خواهد شد؟ بعد از این اتفاق پرسپولیسی‌ها ویدئوهای برخی از شعارها و رفتارهای تبریزی‌ها را در ابعاد وسیع درفضای مجازی منتشر کردند تا کمیته‌انضباطی را به تلافی حکم قبلی تحریک کرده باشند. مسوول برگزاری مسابقه وجود شعارهای غیرمتعارف را تایید کرد و از امنیتی بودن موضوع گفت به این معنی که کار از دایره فوتبال خارج شده است. محمدرضا پورهادی به خبرگزاری تسنیم گفت: «من ترجیح می‌دهم راجع‌به این مسائل صحبت نکنم چون ممکن است این اتفاقات کمی امنیتی باشد. ما چیزی را که مشاهده کردیم، نوشتیم و به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دادیم. آقای فتاحی هم خودش در ورزشگاه حضور داشت و همه‌چیز را دید. امیدوارم همه کمک کنند این مسائل یک مقداری خاموش‌تر شود.»

او با صراحت می‌گوید موضوع از حیطه اختیاراتش خارج شده: «اینکه در تهران و در دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی چه اتفاقاتی افتاده است، به من مربوط نیست، اما در مورد دیدار تراکتورسازی - استقلال می‌گویم که همه باید کمک کنند که بی‌فرهنگی در فوتبال ما از بین برود. دیدار تراکتورسازی - استقلال هم یک دیدار خاص بود. من ضمن اینکه نماینده فدراسیون هستم، اعتقادم بر این است که باید جلوی تنش‌ها  را بگیریم. بعد از بازی هم به نمایندگان رسانه‌ها که در ورزشگاه بودند، گفتم که اتفاقات بازی را زیاد انعکاس ندهند چون بحث فراتر از اختیارات ماست.»

مسوول برگزاری دیدار تراکتورسازی - استقلال وجود توهین در شعارها راهم تایید می‌کند: «تیم استقلال که در ورزشگاه هوادار نداشت و هواداران تراکتورسازی هم شعارهایی در راستای حمایت از تیم خودشان و بعضا توهین به افراد دیگر سر می‌دادند. یگان‌ویژه و مسوولان هیات‌فوتبال هم صحبت کردند که تنش‌ها از بین برود. ما دوست داریم که همه بازی‌ها به خوبی برگزار شوند. به‌هرحال غیر از من، نمایندگان جاهای دیگر هم در ورزشگاه بودند. کمیته‌انضباطی همه گزارش‌ها را بررسی می‌کند و درباره بازی تصمیم می‌گیرد.» البته استقلالی‌ها نمی‌خواهند پایشان به این موضوع کشیده شود.حداقل نصرالله عبداللهی، سرپرست این تیم اطمینان می‌دهد که چیزی علیه آنها در استادیوم گفته نشده است: «شعارهایی داده شد، اما به استقلال و بازیکنان این تیم هیچ توهینی نشد. برای استقلال هیچ مساله‌ای رخ نداد.»

حالا همه چشم‌ها به کمیته‌انضباطی است که با تبریزی‌ها چگونه برخورد خواهد کرد. حسین عبداللهی، عضو کمیته‌انضباطی فدراسیون فوتبال اطمینان می‌دهد این کمیته با درنظرگرفتن گزارش‌ها به موضوع ورود خواهد کرد: «ما براساس آنچه که در گزارش‌ها مقامات رسمی اشاره کرده باشند، مجاز به ورود به قضیه هستیم. براساس گزارش‌هایی که نماینده فدراسیون، داور بازی، نمایندگان دیگر که از سوی کمیته‌انضباطی در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز حاضر بودند و طبق آیین‌نامه انضباطی، صددرصد اگر تخلفی به وقوع پیوسته باشد کمیته انضباطی نسبت به موضوع بی‌تفاوت نخواهد بود. از الان نمی‌شود گفت که تخلفی انجام شده است یا خیر، اول باید گزارش‌ها برسد و بعد از آن جلسه بگذاریم و براساس آیین‌نامه تصمیم‌گیری کنیم.» آیا بازهم همه‌چیز با یک رای محرومیت تمام می‌شود؟ تجربه ثابت کرده حتی رای‌هایی از این دست هم نتوانسته به حل ریشه‌ای ماجرا کمک کند اما درحال‌حاضر به‌نظر می‌رسد این تنها حربه در دست مسوولان است و راه علاجی موثرتر در چنته ندارند.