احمد ضیایی، اخیرا با رای مجمع فدراسیون برای ۴ سال به‌عنوان رئیس انتخاب شده و برای پیشبرد اهداف فدراسیون، این دو باید با طرز تفکر یکدیگر آشنا شوند. سرپرست تیم‌ملی والیبال کشورمان نیز تایید می‌کند برای کولاکوویچ برنامه‌های زیادی تدارک دیده است. امیر خوش‌خبر درباره برنامه‌های کولاکوویچ در مدت اقامت در تهران به سایت فدراسیون گفته: «سرمربی تیم‌ملی والیبال روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد تهران می‌شود. هدف اصلی ایگور نظارت بر بازی‌های لیگ برتر و دسته یک و برنامه‌ریزی برای تیم‌ملی طی برگزاری چند نشست است. تدوین برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌ملی والیبال ایران شامل نحوه تشکیل و زمان‌بندی اردوها از جمله اهداف این نشست‌ها است.

چگونگی تشکیل دو تیم الف و ب در سال آینده و برآورد نیازهای آماده‌سازی تیم‌ملی برای رویدادهای پیش رو از دیگر محورهای جلسه با رئیس فدراسیون والیبال خواهد بود. البته به یقین ضیایی نیز انتظاراتی از سرمربی تیم‌ملی دارد که در این نشست آنها را بیان خواهد کرد.» سرپرست تیم‌ملی والیبال به سفر سرمربی تیم‌ملی به شهرهای میزبان لیگ برتر در مدت اقامت خود در تهران اشاره کرد و گفت: «کولاکوویچ علاقه‌مند است که بازی‌های لیگ برتر را از نزدیک و در سالن مسابقات رصد کند و به همین دلیل به شهرهای میزبان رقابت‌های لیگ برتر سفر خواهد کرد. سرمربی تیم‌ملی والیبال همچنین نشستی با سرمربیان لیگ برتری خواهد داشت و در مورد شرایط حضور بازیکنان در تیم‌ملی و برنامه‌های دیگر با آنها مشورت خواهد کرد.»

خوش‌خبر در ادامه از فشردگی کار کولاکوویچ در ماه‌های آینده صحبت کرده و امیدوار است با برنامه‌ریزی صحیح، تیم‌ملی در مسابقات مهم به نتایج خوبی برسد: «سرمربی تیم‌ملی والیبال در این سفر برنامه کاری فشرده‌ای دارد و برنامه‌ریزی دقیقی برای روزهای حضور وی در ایران کرده‌ایم که بتوانیم با برنامه‌ریزی خوبی با آمادگی هر چه بیشتر در رقابت‌های سال آینده حاضر شویم و نمایش شایسته‌ای از والیبال ایران را سه رویداد لیگ ملت‌های والیبال، بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی جهان داشته باشیم.» درشرایطی که کولاکوویچ در تیم‌ملی جوانگرایی را در دستورکار خود قرار داده به‌نظر می‌رسد هماهنگی نفرات جدید با تفکرات او زمانبر خواهد بود و این موضوع نیز یکی از دغدغه‌های کادرفنی خواهد بود.