زمستان سخت یحیی در تبریز

جریمه عجیب

نشانه‌های اختلاف از جریمه سنگین گل‌محمدی بعد از بازی با پرسپولیس خودش را نشان داد. آنها ۲۰ درصد قرارداد او را کسر کردند آن هم به جرم تمجید از حریف. گل‌محمدی بعد از بازی درکنفرانس خبری گفته بود: «پرسپولیس از موقعیت‌هایش استفاده کرد و جا دارد به پرسپولیس تبریک بگویم. از هواداران تراکتور ممنونم که از این همه راه دور آمدند. این برد حق پرسپولیس بود. این تیم قوی‌ترین تیم ایران است. پرسپولیس بهتر از ما بازی کرد و زورمان به این تیم نرسید.» از نظر مسوولان باشگاه این اعتراف صادقانه به برتری فنی حریف که البته حرف تازه‌ای هم نیست و مربیان زیادی دراین دوسال به آن معترف بودند غرور مردم آن خطه را جریحه‌دار کرده است.حال آنکه این جریمه نه تنها حساسیت‌های موجود میان دو باشگاه را بیشتر خواهد کرد که بار روانی منفی سنگینی راهم برای سرمربی خودشان ایجاد خواهد کرد. فضایی که می‌تواند کار را برای او درتبریز دشوار کند. متوجه باشید که یحیی از مکتب پرسپولیس است و بازیکن این تیم بوده و حالا با این جریمه سوءتفاهم میان او و هواداران را بیشتر خواهد کرد.

استقلال آخرین فرصت؟

رای اتفاقات بازی پرسپولیس مقابل تراکتور تا لحظه نگارش این گزارش اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود هر دوباشگاه از حضور تماشاگرانشان در بازی بعد محروم شوند. اگر این اتفاق رخ دهد تراکتور در بازی روز جمعه مقابل استقلال تهران از حمایت تماشاگرانش هم محروم خواهد بود. این درحالی است که برخی منابع خبری این بازی را آخرین فرصت یحیی دانسته‌اند. برای درک فضای موجود کافی است پاراگراف آخر بیانیه باشگاه و توضیح بعد از جریمه یحیی را بخوانید. در خط آخر این اطلاعیه آمده است: «انتظار می‌رود در هفته‌های آینده تحول مثبتی در روند حرکتی تیم ایجاد و با کسب نتایج مناسب ضمن جبران نتایج ضعیف هفته‌های گذشته سهمیه حضور در مسابقات آسیایی کسب شود.» یعنی گل‌محمدی باید هشت پله تیم را بالا بکشد تا از نظر مسوولان باشگاه کارنامه قابل قبولی داشته باشد.

سایت ورزش سه در تحلیل خود از این شرایط حتی نام چند جایگزین برای یحیی راهم مطرح می‌کند: «بی‌تردید در صورتی که این مساله محقق نشود، شاهد ایجاد تغییراتی در تراکتورسازی خواهیم بود و چه بسا این تغییرات به سرمربی تیم برسد و باعث جدایی گل‌محمدی شود. در این شرایط شنیده‌هایی درباره مذاکره باشگاه با چند گزینه نیز وجود دارد؛ از جواد نکونام گرفته تا مصطفی دنیزلی مربیانی هستند که نامشان برای حضور در تراکتورسازی شنیده می‌شود. باید منتظر ماند و دید در بازی تراکتورسازی و استقلال چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد؛ آیا گل‌محمدی می‌تواند با برد مقابل استقلال شرایط تیمش را بهبود ببخشد؟» متوجه باشید که گل‌محمدی در بازی مقابل استقلال، کیانی بهترین بازیکن میانه میدان خود و امید عالیشاه را هم در اختیار ندارد.

یحیی سکوت نکرد

بعد از اعلام خبر جریمه عجیب گل‌محمدی، خیلی‌ها منتظر واکنش سرمربی تراکتورسازی بودند. در همین راستا دیروز یحیی سکوتش را شکست و به خبرگزاری فارس گفت: «خیلی تیم‌های لیگ برتری حتی قبل از ما در جام حذفی حذف شدند. خیلی‌ها هم به پرسپولیس در تهران باخته و فقط یک تیم موفق به پیروزی و دو تیم موفق به کسب تساوی در آزادی شده‌اند. با این وجود ما در بازی رفت به‌رغم کمبود بازیکن و مشکلات در اوج بدشانسی و با اشتباه محرز داوری باختیم و حق‌مان حتی برد بود. خوب است یادمان باشد در نیم‌فصل اول ما از جذب بازیکن محروم بودیم و با وجود جدایی و مصدومیت حداقل هشت بازیکن تیم، درحال تلاش بودیم تا با کمک باشگاه و هواداران از بحران عبور کنیم و توانستیم با جوانگرایی و بازیکن‌سازی سرمایه‌هایی را برای امروز و فردای تراکتورسازی پرورش دهیم.

یادمان باشد که بنده و همکارانم در نقل‌وانتقالات با چه هجمه‌ای از سوی تیم‌هایی که بازیکنان‌شان سرباز تراکتور شدند مواجه شدیم و چگونه آماج حملات دیگر مربیان و تیم‌ها قرار گرفتیم. در مجموع درد دل‌های زیادی درباره مسائل مختلف دارم. باشگاه خوب می‌داند بنده با کمال افتخار اعتبار و آبروی فوتبالی‌ام را در بحرانی‌ترین فصل تاریخ تراکتورسازی نادیده گرفتم و مسوولیتی را قبول کردم که خیلی‌ها که ادعای علاقه و تعصب به تراکتور را دارند آن را نپذیرفتند. به هرحال تصورم این بود که باشگاه در آستانه بازی با استقلال و حداقل تا زمانی که ما اینجا مسوولیت داریم حمایت‌مان کند. صادقانه بگویم انتظار این مسائل را از آجورلو نداشتم و ‌ای کاش اگر مشکلی هم بود درون خانواده حل می‌شد، نه اینکه با طرح آن در رسانه‌ها حرمت ما از بین رفته و تمرکز ما صرف این حواشی شود.»