تنها حریف پرسپولیس

تلاش این تیم در نیمه نخست به جایی نرسید، اما در وقت دوم سرانجام مدافعان تیم آبادانی تحت فشار وا دادند و درهای ساختار دفاعی این تیم به روی پرسپولیس باز شد. در نتیجه سه پاس عمقی توسط محسن مسلمان، وحید امیری و بشار رسن که هر سه آنها به مقصد علی‌علیپور ارسال شد، سرنوشت بازی را عوض کرد. مهاجم آماده این روزهای پرسپولیس اولی را به تیر کوبید، اما دو تای بعدی را گل کرد تا خودش را ۱۰گله کند و پرسپولیس را به امتیاز ۳۶ برساند. به این ترتیب فاصله سرخ‌ها با پارس‌جم و فولاد در رتبه‌های دوم و سوم به ۷ و ۹امتیاز رسید تا سرخپوشان از همین حالا بخت اول کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری باشند. پرسپولیس در صورت ادامه این روند فرصت خواهد داشت در دو ماه آینده با خیالی جمع‌تر خودش را برای حضوری قدرتمندانه در لیگ قهرمانان آسیا آماده کند. با این وجود این باشگاه درحال‌حاضر با دو چالش مهم مواجه است که روی بسیاری از معادلات سایه خواهد انداخت؛ یکی مساله تمدید قرارداد برانکو که ارتباط مستقیمی به نقدینگی باشگاه دارد و دیگری مشکلات مدیریتی این مجموعه در دوران پس از علی‌اکبر طاهری.

پول، پول، پول

در روزهایی که به‌نظر می‌رسد حداقل در داخل کشور هیچ‌کس رقیب پرسپولیس نیست، تنها چیزی که شاید بتواند این تیم را به زانو در بیاورد بی‌پولی است. آنها باید آنقدر ثروت داشته باشند تا هم مخارج هنگفت جاری‌شان مثل پول قرارداد بازیکنان و پاداش بردهای پیاپی را بپردازند و هم هزینه گاف‌های آنچنانی مثل داستان گولچ و بنگستون را تامین کنند که این اصلا کار راحتی نیست. در شرایطی که اخیرا ۱۰درصد از رقم قرارداد بازیکنان پرسپولیس پرداخت شده و گرشاسبی هم یک بار با کیسه‌ای پر از سکه‌های طلا سر تمرین رفته، باز هم بعد از پیروزی اخیر برابر نفت آبادان صدای اعتراض بازیکنان به گوش رسید. مثلا یکی مثل حسین ماهینی به خبرنگاران گفته است: «هر وقت قرار است پول بدهند، بحث طلب ژوزه و گولچ و این دست مسائل پیش می‌آید.» همچنین برانکو هم دیروز در حاشیه تمرین پرسپولیس در جمع اصحاب رسانه تاکید کرد که باشگاه به بازیکنان بدهکار است و حتی پروژه تمدید قرارداد خودش نیز به خاطر وصول مطالبات دو سال اخیر معطل مانده. پیش‌تر شنیده می‌شد یکی از شروط برانکو برای تمدید قرارداد با پرسپولیس، باقی ماندن همه بازیکنان کنونی در تیم است، اما مربی کروات دیروز صراحتا این موضوع را تکذیب کرد. به این ترتیب همه چیز روشن است. برانکو در آستانه تمدید قرارداد قرار گرفته، اما به این منظور لازم است ابتدا با او تسویه ‌حساب کلی صورت بگیرد؛ آنچه نیاز به بودجه‌ای قابل‌توجه دارد و اگر تامین نشود، شاید مهم‌ترین رکن پرسپولیس موفق فعلی را به خطر بیندازد.

گذار مدیریتی

شاید خیلی از هواداران پرسپولیس به‌خاطر پیروزی‌های اخیر کاملا از یاد برده باشند که این باشگاه در دوره گذار مدیریتی به سر می‌برد، اما جر و بحث علی‌اکبر طاهری و حسین هدایتی در برنامه این هفته نود دوباره همه چیز را به این گروه یادآوری کرد! هدایتی که در این چند سال هم نوش‌و‌ هم نیش پرسپولیسی‌ها بوده و با وجود کمک‌های مالی‌اش کلی برای قرمزها حاشیه ساخته، در این مناظره تلفنی مدعی شد مبالغی برای امور جاری باشگاه پرداخت کرده که در جای خودش هزینه نشده و حتی بخشی از آنها مفقود شده! اگرچه مسوولیت این اتفاقات با طاهری و همکارانش است، اما به هر حال پیامدهای این ماجرا به مدیران فعلی هم به ارث خواهد رسید. درحال‌حاضر گرشاسبی برای حل و فصل ماجرای ریزه‌اسپور و گرفتن تخفیف در جریمه هنگفت ۸۰۰هزار یورویی در ترکیه به سر می‌برد، اما همزمان پرونده گولچ و بنگستون هم به مراحل حادی رسیده و شاید در نهایت منجر به کسر بخشی از امتیازاتی شود که شاگردان برانکو به سختی آنها را به‌دست آوردند.