آتش‌بازی پرسپولیس

این استقلال گل نمی‌زند

در مهم‌ترین بازی روز پنج‌شنبه اما استقلال در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف پیکان رفت. شاگردان شفر سخت امیدوار بودند در این دیدار بتوانند برای اولین بار در لیگ هفدهم طعم دو پیروزی پیاپی را بچشند، اما این اتفاق رخ نداد. بازی نه‌چندان پرافت‌وخیز دو تیم نهایتا با حساب صفر - صفر به پایان رسید تا پیکان موقعیت خودش در بالای جدول را در خطر ببیند و استقلال هم همچنان برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر انتظار بکشد. یکی از نکات عجیب ترکیب استقلال در این بازی نیمکت‌نشینی داریوش شجاعیان بود. همچنین شفر به مهدی قائدی نیز کمتر از ۱۰دقیقه فرصت بازی داد که در نوع خودش غیرقابل هضم است. در این تیم روزهای بد مهاجمان و به‌خصوص سجاد شهباززاده همچنان ادامه دارد و وقتی تقلاهای جابر انصاری و فرشید اسماعیلی هم به جایی نرسید، معلوم شد که استقلال گل‌بزن نیست.

آبی‎‌ها درحال‌حاضر فقط با هشت گل زده، بدترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. در شرایطی که نیم‌فصل اول رو به پایان است، آنها به هیچ‌کدام از تیم‌های نیمه بالای جدول گل نزده‌اند که برای این تیم باورنکردنی است. استقلال حتما باید بین دو نیم‌فصل روی رفع این نقطه ضعف به‌طور جدی کار کند و در صورت امکان یک مهاجم شش‌دانگ بگیرد. به نظر می‌رسد جدایی کاوه رضایی از جمع آبی‌ها به شدت برای این تیم گران تمام شده و ضربه‌ای غیرقابل جبران به پیکره آبی‌ها زده است. البته آنها می‌توانند خوشحال باشند که گل نمی‌خورند. همچنان تنها گل دریافتی لیگی استقلال در زمان شفر مربوط به توپی بوده که علی علیپور از روی نقطه پنالتی وارد دروازه این تیم کرد، هرچند اگر در همین بازی با پیکان مهاجم آفریقایی جلالی کمی از خودگذشتگی به خرج می‌داد، شاید این افتخار هم از کف می‌رفت.

پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل شد

مسابقات این هفته روز جمعه به پایان رسید. دیروز در مشهد پدیده موفق شد با دو گل مشکی‌پوشان را ببرد و دربی این شهر را به سود خودش به پایان ببرد. پارس‌جنوبی هم در ادامه ناکامی‌هایش این بار در خانه نفت تهران با نتیجه صفر - صفر متوقف شد. در ورزشگاه آزادی اما پرسپولیس با ارائه یکی از بهترین نمایش‌های این فصلش توانست با نتیجه ۴ بر صفر ذوب‌آهن را شکست بدهد و مقتدرانه عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به خودش اختصاص بدهد. شاگردان برانکو دیروز در هر نیمه دو گل به ثمر رساندند. آنها در وقت اول روی همکاری خوب منشا و وحید امیری و سپس ضربه تمام‌کننده علی علیپور گل نخست را به ثمر رساندند و سپس روی کرنر ارسالی محسن مسلمان و ضربه سر کمال کامیابی‌نیا به گل دوم دست یافتند. بعد از این دو گل زاهدی‌فر داور بازی یک پنالتی مشکوک به سود ذوب‌آهن اعلام کرد که مرتضی تبریزی آن را به تیر کوبید. در وقت دوم، گل سوم پرسپولیس روی پاس علیپور و ضربه منشا به ثمر رسید و نهایتا سرخپوشان گل چهارم را روی ارسال امیری و ضربه سر فرشاد احمدزاده به‌ثمر رساندند. پرسپولیس با این پیروزی، ۳۰امتیازی شد و با یک بازی کمتر و چهار امتیاز بیشتر از پارس روی پله اول ایستاد.