نیازی به جاروجنجال نیست!

در شرایطی که اهالی فوتبال از تنها اهرم فشارخود استفاده کرده و دوربین‌های محتوایی صداوسیما را به مسابقه دربی پایتخت راه ندادند حالا معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان توصیه کرده که نیازی به جاروجنجال نیست و مشکل حق‌پخش با برگزاری جلسات آینده برطرف می‌شود. محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان درخصوص بند پ ماده ۲ قانون برنامه ششم توسعه (تعیین تکلیف حق پخش تلویزیونی ورزش) گفت: «خوشبختانه با پیگیری‌های خوبی که انجام دادیم و همراهی نمایندگان مجلس، یکی از مواد برنامه ششم، حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی است که ما و سازمان صداوسیما باید در پایان سال اول اجرای قانون برنامه ششم توسعه، در این خصوص تعیین تکلیف کنیم و حقی که ورزش در این مورد دارد و در طول سال‌ها نادیده گرفته شده بعد از مدت طولانی مشخص شود.

از ابتدای سال این مساله را دنبال کردیم و با معاونان سازمان صداوسیما جلسات مختلف داشتیم. سلطانی‌فر نیز در حاشیه جلسات هیات دولت صحبت‌های زیادی با علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما انجام داد. مجلس هم پیگیری‌ها و جلسات خود را در این خصوص داشته است.» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه از مدیران رسانه ملی نیز می‌خواهد که در مورد این موضوع همکاری بیشتری داشته باشند: «یکسری ناهماهنگی‌ها و اختلاف برداشت‌هایی وجود داشت که تا حد زیادی برطرف شده و الان دیدگاه‌های ما و حق و حقوق قانونی که داریم کاملا مشخص است و انتظار داریم دوستان‌مان در صداوسیما هم همکاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم در سایه یک وحدت و هماهنگی و همدلی بحث حق پخش مسابقات ورزشی را تعیین تکلیف کنیم و همه بخش‌های مختلف ورزش از جمله باشگاه‌ها که بهره‌برداری از این امتیاز حق قانونی آنهاست از این درآمد منتفع شوند.

انتظار ما این است، با تاکیداتی که رئیس سازمان صداوسیما داشته، مسوولان و معاونان ذی‌ربط اهتمام جدی‌تری داشته باشند تا این فرآیند هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.» وی درخصوص راهکار این وزارتخانه در صورت اجرا نشدن این قانون نیز گفت: «وقتی قانون اجرایی نشود مراجع نظارتی باید وارد شوند و از کسی که قانون را اجرا نمی‌کند، سوال کنند. تلاش وزارت ورزش و جوانان بر این است که همه چیز با همدلی و هماهنگی و وحدت و تدبیر و تعامل انجام شود. خوشبختانه رئیس سازمان صداوسیما هم همین دیدگاه را دارد. بحث‌هایی که وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان صداوسیما با هم داشتند و نظرهایی که رد و بدل شد، نشان‌دهنده این بود که این مورد با تدبیر و تعامل قابل حل است و نیازی به جاروجنجال نیست. با رویکرد امروز روسای فدراسیون‌ها اگر قدم‌های جدی‌تری از دو طرف برداشته شود این موضوع با تدبیر و تعقل حل می‌شود. الان که حکم مشخصی در قانون برنامه ششم آمده باید همه خود را ملزم به اجرای آن بدانیم و این مورد بسیار به حل مشکلات ورزش و باشگاه‌ها کمک خواهد کرد.»