در این میان آنچه طاهری همچنان به‌شدت اصرار به تکرارش دارد، مربوط به مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰میلیون تومانی است که در برنامه نود ادعا شد حسین هدایتی به مهدی طارمی پرداخته تا اختلافش را با باشگاه ریزه‌اسپور حل کند، اما سرنوشت این پول مشخص نیست. ظاهرا مهم‌ترین گره کل پرونده از نظر طاهری همین است. او بار دیگر در پاسخ به سوالی درباره پرداختی حسین هدایتی به خبرگزاری تسنیم گفته است: «صورت‌های مالی ما توسط حسابرس قانونی بررسی شده و یک ریال درباره موضوعی که به آن اشاره کردید در صورت‌های مالی ما قید نشده است. همه چیز ثبت شده و هر کسی که ادعا می‌کند ما چنین کاری کرده‌ایم می‌تواند حساب‌های مالی ما را ببیند. ما از کسانی که چنین شایعه‌ای را ساخته‌اند شکایت می‌‌کنیم. بارها گفته‌ایم اگر کسی می‌خواهد به باشگاه کمک کند باید از طریق باشگاه و روال قانونی آن این کار را انجام دهد. گفته‌ایم تمام اشخاص از جمله شخصی که نام بردید، اگر می‌خواهند کمک کنند، از مجرای باشگاه باشد تا چنین مشکلاتی پیش نیاید. حتی وقتی فردی پول شام ما را هم می‌دهد آن را ثبت و سند می‌کنیم تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. موضوعی که در مورد طارمی اتفاق افتاد ربطی به باشگاه نداشت.»

به این ترتیب روشن است که باشگاه پرسپولیس حساب خودش را در مورد این پول از طارمی جدا کرده، اما از سوی دیگر حسین هدایتی هم اسنادی دارد که نشان می‌دهد مبلغ مزبور به مهاجم بوشهری سرخ‌ها پرداخت شده است. در این میان سوال کلیدی این است که هدایتی در صورتی که قصد حل مشکل پرسپولیس با ریزه‌اسپور را داشته، چرا این پول را به مهدی طارمی داده و از پرداخت آن به باشگاه پرسپولیس خودداری کرده است؟ مگر ضلع سوم و اصلی‌تر این ماجرا، باشگاه ایرانی نبود؟ پس چرا مالک استیل‌آذین چنین تصمیمی گرفت و پول را به یک بازیکن جوان داد؟ اگر این مبلغ در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار می‌گرفت، امروز آنها باید بابت ریال به ریالش پاسخگو می‌بودند، اما حالا این تیم پای خودش را از غائله کنار کشیده و طارمی هم به هیچ‌کس پاسخگو نیست.

در این میان تنها یک فرضیه می‌تواند وجود داشته باشد که همه این اما و اگرها را توجیه کند؛ اینکه مبلغ مورد نظر اصلا به نیت تسویه‌حساب با ریزه‌اسپور به طارمی پرداخت نشده و صرفا جنبه مابه‌التفاوت قرارداد رسمی این بازیکن با قیمت واقعی او را داشته است. پرسپولیس در دو سال گذشته بازیکن بالای ۹۵۰میلیون تومان نداشته و این درحالی است که می‌گویند برخی بازیکنان این تیم با چنین رقمی حاضر به بازی در جمع سرخپوشان نبوده‌اند. به این ترتیب زحمت کار بر دوش هدایتی افتاده تا فاصله‌ها را از بین ببرد و ظاهرا این یک میلیارد و خرده‌ای پرداخت شده به طارمی هم همین حکم را داشته است. این شایعات همیشه در مورد هدایتی وجود داشته و معمولا هم تکذیب نشده؛ حالا اما بیش از هر زمان دیگری ضرورت شفاف‌سازی در این مورد حس می‌شود. به‌خصوص کمیته اخلاق که رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده، در قبال افکار عمومی موظف به روشنگری در این مورد است.