همه آن چیزی که باید در مورد فرش نئوکلاسیک بدانید!

 رپرتاژ آگهی: قدمت این فرش به دوران هخامنشیان باز میگردد و به عنوان نماد هنر و فرهنگ ایران باستان به حساب می‌آید. از آن زمان تا کنون، هنوز هم هنر فرش و قالیبافی در ایران محبوب بوده و سالانه تعداد زیادی از فرش های دستبافت به کشور های دیگر صادر میشود. یکی از انواع فرش های پرفروش در بازار، فرش نئوکلاسیک میباشد. اسم این فرش ها شاید برای بسیاری جدید باشد، به همین دلیل هم در ادامه این مقاله سعی داریم تا کمی بیشتر با ویژگی و مدل های آنها آشنا شویم.

فرش نئوکلاسیک؛ تلفیق هنر مدرن و کلاسیک!

در صورتی که به نقش و نگار فرش های کلاسیک دقت کنید، متوجه خواهید شد که همه آنها طرح های بسیار شلوغی دارند. از طرفی دیگر فرش های مدرن و جدیدی که روانه بازار میشوند، برخلاف مدل های کلاسیک، فاقد طرح های شلوغ هستند و دارای طرح هایی بسیار ساده میباشند. در این میان فرش های نئوکلاسیک نیز وجود دارند که به عنوان میانه بین این فرش ها قرار میگیرند.

فرش سبز

فرش نئوکلاسیک سبز.

فرش نئوکلاسیک از نظر طرح، نه به اندازه فرش های کلاسیک شلوغ و پر نقش و نگار است و نه به اندازه فرش های مدرن ساده و بدون طرح میباشد. به زبان ساده میتوان گفت که این فرش ها ترکیبی خارق العاده از قدمت و شکوه صنعت فرش بافی ایران و سادگی و مدرنیزه بودن طرح های مدرن هستند. این نوع از فرش ها به دلیل راحتی و ظاهر زیبایی که دارند، به طور معمول برای فضا های پرتردد مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب مناسب هستند. در ساختار فرش های نئوکلاسیک از موادی نظیر پشم، اکریلیک، بامبو و پلی استر استفاده میشود.

ویژگی های متمایزکننده فرش های نئوکلاسیک

همانطور که گفتیم، فرش نئوکلاسیک مورد توجه درصد بالایی از خریداران فرش در بازار امروز قرار گرفته است. در ادامه دلایل آن را به طور دقیق بررسی خواهیم کرد:

1.سازگاری با لوازم خانگی

یکی از دلایل اصلی که سبب محبوبیت بالای این فرش ها در بازار شده، سازگاری آنها با سایر لوازم خانگی میباشد. فرش های نئوکلاسیک به علت طرح و رنگ هایی که دارند، با فضای داخلی خانه های مدرن امروزی سازگاری بسیار بالایی دارند. به همین سبب هم بسیاری از خریداران، ترجیح میدهند تا طبق مد و فشن خرید های خود را انجام دهند. فرش های نئوکلاسیک نیز انتخابی ایده آل در این زمینه به شمار میروند.

فرش قرمز سبز

2.مناسب برای خانه هایی با متراژ کوچک.

معماران و طراحان فضای داخلی خانه همیشه به کسانی که متراژ منازلشان کم است، توصیه میکنند تا از وسایل و مخصوصا فرش های مدرن استفاده کنند. فرش و لوازم مدرن به دلیل سادگی که در طرح های خود دارند، باعث میشوند تا فضای داخلی خانه بزرگتر جلوه کند. فرش های نئوکلاسیک برای کسانی مناسب هستند که از فرش های مدرن و طرح های ساده آنها خوششان نمی‌آید. در صورتی که به تصاویر این فرش ها دقت کنید، متوجه خواهید شد که فرش های نئوکلاسیک در واقع دارای طرح هایی ساده هستند و بسیار زیباتر از فرش های مدرن میباشند.

خرید فرش نئوکلاسیک سبز فرش امیرکبیر

خرید فرش نئوکلاسیک سبز

3.رنگبندی متنوع

از دیگر دلایلی که باعث شده تا فرش نئوکلاسیک نزد مردم تا این حد محبوب واقع شود، رنگبندی آن است. در صورتی که به دنبال فرش سبز، کرم، بژ، طوسی، سیاه و... هستید، میتوانید به فروشگاه سایت فرش امیرکبیر پاسارگاد مراجعه کنید و رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. رنگ های مختلف این فرش ها با فضای اتاق و دکوراسیون داخلی منزل به خوبی هماهنگ میشود. به همین علت هم جلوه ای زیبا و شیک را به خانه شما میدهند.

۴.مقاومت و طول عمر بالا

یکی از دشمنان اصلی فرش ها، نوشیدنی و مایعاتی هستند که روی آنها میریزد. مایعات، باعث پوسیدگی فرش ها و در نتیجه کاهش طول عمر آنها میشوند. فرش های نئوکلاسیک، برخلاف تصور مردم از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند. در صورتی که مایعی روی آنها ریخت، تنها نیاز دارید تا آن را خشک کنید و با یک اسفنج مرطوب محل را تمیز کنید. به این صورت هیچ گونه لکه ای روی فرش شما باقی نخواهد ماند.

همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که به مرور زمان برای فرش های ماشینی و دستبافت به وجود می‌آید، از بین رفتن ریشه های فرش است. به منظور جلوگیری از بروز این اتفاق و همچنین افزایش طول عمر فرش، پیشنهاد میکنیم تا حتما از محافظ ریشه فرش استفاده کنید. به این صورت هم از ریشه های فرش خود محافظت میکنید و هم استحکام و فیزیک آن پس از مدتی استفاده از بین نخواهد رفت.

طرح های مختلف فرش نئوکلاسیک.

به طور کلی ۲ نوع از فرش های نئوکلاسیک در بازار وجود دارد. شما نیاز دارید تا با توجه به چیدمان و دکوراسیون داخلی خانه خود، طرح مورد نظر را انتخاب کنید.

۱.فرش های نئوکلاسیک با رعایت المان های مدرنیته.

این گروه از فرش های نئوکلاسیک، همان گونه که از نام آنها نیز مشخص است، دارای طرح های ساده تری هستند. به زبان دیگر میتوان گفت که بخش های سنتی و کلاسیک در طرح این دسته از فرش ها کمتر شده و بیشتر روی قسمت های ساده و مدرن تمرکز شده است.

۲.فرش نئوکلاسیک بر اساس المان های سنتی.

دسته دوم از فرش های نئوکلاسیک همان ظاهر ساده و شیک فرش های مدرن را دارند، ولی تفاوت آنها با گروه دیگر در طرح های آنها است. در فرش هایی که بر اساس المان های سنتی بافته شده اند، طرح و نقش و نگار های بیشتری وجود دارد.

خرید فرش نئوکلاسیک امیرکبیر

قیمت فرش نئوکلاسیک

قیمت فرش های نئوکلاسیک

فرش نئوکلاسیک در بازار امروز کشور طرفداران زیادی دارد و ضمن اینکه موارد مختلفی نیز میتواند روی قیمت نهایی این نوع فرش تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال در صورتی که فرش مورد نظر دستبافت باشد، از قیمت به مراتب بالاتری برخوردار میباشد. تمامی فرش هایی که در فروشگاه وبسایت ما وجود دارد، طرح دستبافت هستند و در صورتی که به طرح و مدل های آنها دقت کنید، متوجه کیفیت بالای آنها خواهید شد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با یکی از جدیدترین و محبوبترین انواع فرش های موجود در بازار یعنی فرش نئوکلاسیک آشنا کنیم. این فرش ها در طرح و رنگ های مختلفی در بازار موجود هستند و همین عامل هم باعث شده تا توجه خریداران را به خود جلب کند. در صورتی که شما هم به دنبال فرشی هستید که با لوازم خانه شما هماهنگ باشد و در عین حال زیبا و شیک هم باشد، پیشنهاد ما به شما فرش های نئوکلاسیک است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.