هزینه ایمپلنت دندان در تهران

رپرتاژ آگهی: در این مقاله قرار است مروری جامع بر مهم‌ترین عوامل اثر گذار بر هزینه ایمپلنت دندان تهران داشته باشیم و عوامل اثر گذار بر تعرفه ایمپلنت را مرور کنیم ، با ما همراه باشید.

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی درمان در دنیای دندانپزشکی است که با اهداف درمانی و زیبایی انجام می‌شود و انجام موفق آن، تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی لبخند شما دارد. ایمپلنت، یک نوع پیچ از جنس تیتانیوم است که داخل لثه و استخوان فک، به جای ریشه دندان، قرار می‌گیرد و جایگزینی دائمی برای دندان‌های از دست رفته محسوب می‌شود.

اگر به هر دلیلی مثل افزایش سن، آسیب دیدگی، کرم خوردگی، شکستگی و .... دندان‌ها‌ی‌تان را از دست داده‌اید و به دنبال راه حل قطعی و همیشگی برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته‌تان هستید، شک نکنید که ایمپلنت، برای شما بهترین انتخاب است. پیچ‌های ایمپلنت، به جای ریشه دندان‌ها داخل استخوان فک، قرار می‌گیرند و پروتز ایمپلنت نیز ظاهر طبیعی را دوباره به دندان‌های شما هدیه می‌کند. به کمک ایمپلنت، می‌توانید دوباره لبخندی زیبا داشته باشید

عوامل اثر گذار بر قیمت ایمپلنت دندان در تهران

اگر شما هم قصد استفاده از خدمات ایمپلنت دندان در تهران، داشته باشید احتمالا قیمت این خدمات درمانی برای شما حائز اهمیت است. عوامل موثری بر تعرفه نهایی ایمپلنت دندان در تهران، موثر هستند و قیمت ثابتی برای ایمپلنت وجود ندارد. در ادامه مهم‌ترین عوامل اثر گذار بر قیمت ایمپلنت دندان را مرور می‌کنیم.

مدل ایمپلنت

این روزها بر حسب نوع نیاز بیماران و درخواست دندانپزشکان، مدل‌های مختلف ایمپلنت با کاربردهای گوناگون، طراحی و تولید می‌شوند. هر نوع ایمپلنت، بر اساس تعداد فیکسچر و نوع نصب و پروتز مورد نیاز، کاربردهای خاص خود را دارد و طبیعتا مدل‌های مختلف ایمپلنت بر اساس نوع طراحی و پیچیدگی، قیمت‌های متفاوت دارند.

متریال ایملپنت

ایمپلنت‌های دندانی تولید شده توسط برندهای مختلف، با متریال‌های گوناگونی تولید می‌شوند که هر کدام از این متریال‌ها بر اساس نوع کیفیت و استقامت، دارای قیمت متفاوت هستند. به هر میزانی که دندانپزشک شما از ایمپلنت‌های دارای متریال باکیفیت‌تری استفاده کند، تعرفه نهایی ایمپلنت شما نیز بیشتر خواهد شد.

تعداد ایمپلنت مورد نیاز

تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز شما روی هزینه ایمپلنت نهایی دندان‌های شما اثر خواهد گذاشت، طبیعتا به هر میزانی که به دندان‌های جایگزینی بیشتری برای کاشت ایمپلنت، نیاز داشته باشید، باید پول بیشتری برای ایمپلنت کردن دندان‌های‌تان خرج کنید.

C:\Users\YAMIN\Desktop\2222.jpg

وضعیت سلامتی بیمار

شرایط سلامتی لثه و استخوان فک داوطلب ایمپلنت نیز، روی تعرفه نهایی ایمپلنت دندان، اثر گذار است. در صورتی که شما به خدمات جانبی مثل پیوند استخوان، لیفت سینوس، عصب کشی، جراحی لثه و .... قبل از ایمپلنت نیاز داشته باشد، قطعا قیمت کاشت ایمپلنت شما نسبت به سایر بیماران با سلامتی دهان و دندان بهتر، بیشتر خواهد بود.

موقعیت ایمپلنت

اصولا کاشت ایمپلنت برای فک بالا نیاز به تجهیزات و دقت بیشتری دارد و به همین دلیل، قیمت ایمپلنت فک بالا نسبت به ایمپلنت فک پایین، بیشتر است و این موضوع به ضخامت کم‌تر استخوان فک بالا محسوب می‌شود. چون با کاهش تراکم استخوان فک بالا، ریسک خطرزا بودن ایمپلنت، بالا می‌رود و کاشت ایمپلنت، حساس‌تر خواهد شد.

تخصص دندانپزشک

به صورت کلی، نباید تفاوت تعرفه‌ای بین دستمزد دندانپزشکان خبره و تازه‌کار برای کاشت ایمپلنت، وجود داشته باشد اما این روزها شرایط واقعی در میان دندانپزشکان پایتخت متفاوت است و دستمزد متخصصین کاشت ایمپلنت باتجربه و خبره با دندانپزشکان تازه کار برای کاشت ایمپلنت، از زمین تا آسمان متفاوت است.

تعداد متخصصان مورد نیاز

گاهی اوقات به علت افزایش درجه حساسیت و سختی کاشت ایمپلنت، به تعداد متخصصان بیشتری برای جراحی مثل پروتزیست، تصویر بردار، جراح متخصص و .... وجود دارد. در این حالت، به علت وجود متخصصان بیشتر برای افزایش احتمال موفقیت‌آمیز بودن جراحی ایمپلنت، قیمت ایمپلنت نیز بیشتر خواهد شد.

دیگر خدمات

بهتر است بدانید که هزینه‌های شما بعد از کاشت ایمپلنت، تمام نمی‌شود چون با یکسری از هزینه‌های خدمات پسا جراحی مثل مراقبت‌های ویژه، تعویض پروتزها، ویزیت‌های دوره و .... سروکار خواهید داشت. برای اینکه دقیق‌تر بدانید که به چه میزان بودجه‌ای برای مراقبت‌های بعد از عمل‌تان نیاز دارید بهتر است با دندانپزشک‌تان مشورت کنید.

نحوه کاشت

نحوه کاشت ایمپلنت نیز روی تعرفه خدمات کاشت ایمپلنت شما اثر گذار است، به صورت کلی 3 نوع کاشت ایمپلنت استاندارد، فوری و دیجیتال، وجود دارد و در این میان ایمپلنت فوری، کم‌ترین قیمت و ایمپلنت دیجیتال، بالاترین قیمت را دارد. اینکه کدام نوع کاشت ایمپلنت برای شما مناسب‌تر است، به نظر متخصص دندانپزشک شما بستگی دارد و خودتان نمی‌توانید این موضوع را انتخاب کنید.

وضعیت استخوان فک

سلامتی استخوان فک، یکی از مهم‌ترین عوامل اثر گذار بر قیمت ایمپلنت محسوب می‌شود. اگر استخوان فک بیمار، تحلیل رفته باشد، پیوند استخوان، قبل از ایمپلنت، واجب خواهد بود و قطعا با وجود نیاز قطعی به پیوند استخوان، هزینه ایمپلنت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی

کاشت ایمپلنت، یکی از مهم‌ترین خدمات درمانی و زیبایی در صنعت دندانپزشکی است و این روزها مورد توجه بسیاری از دندانپزشکان و بیماران، قرار گرفته است. اگر شما هم یک یا چندتا از دندان‌های‌تان را دست داده‌اید و به دنبال یک راه حل درمانی قطعی برای پر کردن جای خالی دندان‌های‌تان هستید، قطعا ایمپلنت برای شما یک گزینه ایده آل است.

خوشتبخانه این روزها متخصصان ایمپلنت متعددی در تهران، مشغول فعالیت هستند و شما می‌توانید با خیال راحت برای ایمپلنت دندان‌های‌تان به دندانپزشکان تهرانی مراجعه کنید. هزینه ایمپلنت دندان نیز، از عوامل زیادی تاثیر می‌پذیرد که دراین مقاله به آن‌ها اشاره کردیم.

منبع:

https://doctoreto.com/offer

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.