هنگام قطعی برق از موتور برق در کجا استفاده کنیم؟

رپرتاژ آگهی: طی روز های گذشته در ساعات مختلف شاهد قطعی برق در بسیاری از شهرها بوده ایم. این اتفاق اگر چه بر روی زندگی روزمره و کار های روزانه تاثیر می گذارد ممکن است باعث بروز خسارت به لوازم برقی شود، با پیشرفت تکنولوژی و صنعت ساخت سبک زندگی امروزی بسیار مدرن تر و قابل قیاس با زندگی در گذشته نیست.

این تغییر و تحول باعث شد تا استفاده از لوازم خانگی، بدون برق عملا ممکن نباشد و قطعی برق در سطح شهر اختلالاتی را به وجود خواهد آورد.  تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی بسیار مهم است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. قطعی‌های مکرر برق مشکلات زیادی را در بخش‌های مختلف مانند صنعت و معدن، کشاورزی، خانگی و اداری به وجود آورد. به گونه‌ای که بخش عظیمی از فعالیت‌های صنعت مختل و خسارات زیادی وارد شد.

علاوه بر این انرژی برق ضمن آنکه سبب رشد کیفی زندگی مردم می شود، رابطه مستقیمی با توسعه پایدار، رونق و جهش بخش تولید درجوامع مختلف دارد. راه های زیادی برای مقابله با بی برقی وجود دارد که پیشنهاد ما استفاده از موتور برق است. در ادامه با کاربردهای انواع موتور برق آشنا میشویم. پس با ما همراه باشید.

همانطور که میدانید بسیاری ازلوازم منزل به وسیله برق کار می کنند و در پی قطع و وصل شدن برق به صورت مکرر احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد و از آنجایی که ممکن است این آسیب جبران ناپذیر باشد و شما برای همیشه دستگاه مورد نظر را از دست بدهید و یا حتی دچار هزینه هایی برای تعمیر و یا خرید مجدد این لوازم شوید ؛ در این مقاله قصد داریم نکاتی که باعث جلوگیری از صدمه دیدن این لوازم میشوند را معرفی کنیم .

در دنیای امروز برق یکی از مهم‌ترین انرژی‌ها به حساب می‌آید که بسیاری از تجهیزات و دستگاه‌های مختلف تنها با استفاده از این انرژی می‌توانند کار کنند. در واقع قطع برق یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند زندگی انسان را با اختلال جدی مواجه کند.

به همین دلیل امروزه با توجه به افزایش تقاضا برای مصرف برق و همچنین وجود مشکلات در تأمین برق پایدار، استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات تأمین برق اضطراری به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود تا بتوان تأمین جریان الکتریکی برای عملکرد دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف به صورت پایدار را تضمین کرد.

تاثیر قطع برق بر لوازم خانگی و خرابی آن ها

تاثیر قطع برق بر لوازم خانگی کاملا جدی است و این موضوع میتواند خسارات زیادی؛ ناشی از تعمیرات لوازم برقی و یا در مواقعی خرید و جایگزین آن ها را به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید که در ادامه به صراحت؛ معضل قطع برق و ارتباط آن با خرابی لوازم خانگی را شرح میدهیم:

  • امروزه اکثر لوازم خانگی، الکترونیکی هستند که هرگونه نوسانات برق و اختلال در ولتاژ لوازم برقی، منجر به خرابی سیستم الکترونیکی از جمله برد میشود.

  • حتی اگر تلویزیون خاموش باشد، اما از برق نکشیده باشید، این نوسانات به دستگاه شما آسیب میرساند.

  • ساید بای ساید ها از یخچال های معمولی هم آسیب پذیر تر هستند.

  • ماکروفر، اجاق گازهای برقی و دیگر لوازم آشپزخانه هم از خطرات ناشی از قطعی برق در امان نیستند.

توجه داشته باشید که برق استاندارد برای لوازم خانگی در کشور، 220 ولت میباشد که تا 50 هرتز نوسان طبیعی است و مشکلی برای لوازم برقی به وجود نمی آورد، اما به دلیل قطعی مکرر برق و نواسانات بیش از حد که با وصل شدن برق یک ولتاژ بالای 220 ولت به لوازم وارد میشود، منجر به خرابی و در بعضی مواقع ایجاد سوختگی در آن ها میشود.

یکی از راه های دائمی خلاص شدن از خسارات ناشی از قطعی برق، خرید ژنراتور برق یا همان موتور برق است. موتور برق نوعی دستگاه است که انرژی مکانیکی حاصل از سوخت فسیلی را به انرژی الکتریکی یا برق تبدیل می‌کند. بنابراین وجود یک موتور برق سیار در مناطقی که فاقد برق شهری هستند، می‌تواند به راحتی نیاز شما به برق را برآورده نماید.

کاربرد انواع موتور برق

موتور برق ها انواع و کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

کاربرد موتور برق کیفی

موتور برق بنزینی کیفی قابل حمل، یا موتور برق مسافرتی به عنوان یک راهکار پایدار و قابل حمل برای تأمین انرژی در مواقع نیاز معرفی می‌شود.

این موتور‌ها با استفاده از بنزین به عنوان منبع انرژی، توانایی ارائه انرژی برای تجهیزات مختلف را دارند و به عنوان یک منبع انرژی اضافی در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد موتور برق ۲ تا ۳ کیلووات

این موتور برق، برای مصارف اداری و خانگی سبک کاربرد دارد، این موتور برق ها برای روشن کردن لامپ ها به همراه تلویزیون و کامپیوتر و کولر آبی، یخچالهای کوچک، روشنایی و چند دستگاه کامپیوتر به همراه دستگاه فکس و سانترال و پرینتر، دوربین مدار بسته و سایر مصارف خانگی سبک مورد استفاده قرار میگیرد.

برای مشاهده و خرید موتور برق ۳۰۰۰ وات روی لینک کلیک کنید.

Picture2

کاربرد موتور برق ۳ تا ۵ کیلووات

توان 3000 تا 5000 وات برای مصارف خانگی و اداری کاربرد بسیاری دارند.

این موتور برق برای روشنایی لامپها، یخچال 12 فوت، تلویزیون و هیتر برقی، شارژر ها و پنکه سقفی و رومیزی، ماکروویو، مخلوط کن، اجاق گاز صفحه ای، چای ساز و ... استفاده می شود که می تواند به صورت مداوم 8 الی 10 ساعت برای شما روشن بماند.

کاربرد موتور برق ۵ تا ۷ کیلووات

موتور برق های رنج توان 5000 تا 7000 وات برای مصارف خانگی سنگین تر و مصارف تجاری مناسب است.

مناسب برای تجهیزات پزشکی،یونیت دندانپزشکی، مرکز سرور، کولر گازی، پکیج و پمپ آب خانگی، بخاری، سشوار، یخچال 16 فوت، دستگاه قهوه ساز، فر، سرخ کن، هود و هواکش بزرگ، دستگاه های صوتی و تصویری، دستگاه کپی و سایر تجهیزات مغازه، فروشگاه و کافه و سایر لوازم خانگی و تجاری.

کاربرد موتور برق ۷ تا ۹ کیلووات

موتور برق های 7000 وات تا 9000 وات برای مصارف خانگی سنگین و مصارف نیمه صنعتی گزینه مناسبی است.

از جمله کاربرد این موتور برق ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

روشن کردن پمپ کفکش و لجنکش و شناور ارتفاع بالا، لباسشویی، یخچال 20 فوت، کولر آبی بزرگ و کولر گازی، تلوزیون بزرگ و ضبط صوت و سینمای خانگی، اتو، جارو برقی و تعدادی از ابزار برقی خانگی و نیمه صنعتی.

کاربرد موتور برق ۹ کیلووات به بالا

این موتور برق ها به دلیل توان بالای خود عمدتا برای مصارف صنعتی استفاده میشوند. سوخت مصرفی اکثر موتور برق های توان بالا گازوئیل است ولی با این حال موتور برق های بنزینی توان بالا هم در فروشگاه آبادیزل موجود است.

این موتور برق ها اکثرا در محیط های کارگاهی برای روشن کردن ابزار های برقی نظیر دریل، هیلتی، چکش تخریب، پیکور، بالابر ساختمانی، میکسر، دستگاه جوش، پمپ های صنعتی، کمپرسور، ادوات باغبانی و کشاورزی، کولر های بزرگ و سایر وسایل برقی پر مصرف استفاده می‌شود.

Picture3

این وسایلی که نام برده شد فقط بخشی از لوازمی بود که با موتور برق روشن می‌شوند. با موتور برق تقریبا میتوان هر وسیله ی برقی را روشن کرد. فقط باید توان مصرفی وسایل محاسبه شود و موتور برق متناسب با نیاز خود انتخاب شود. برای گرفتن مشاوره رایگان برای انتخاب موتور برق مناسب کار خود میتوانید با شماره تلفن های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید تا کارشناسان آبادیزل شما را در خرید موتور برق متناسب با نیاز خود یاری کنند.

حال که با کاربرد انواع موتور برق آشنا شده اید، اگر قصد خرید این محصول را داشتید سعی کنید از فروشگاه های معتبر این محصول را خریده تا از آکبند بودن و اصالت و سلامت کالا مطمئن شوید. 

شرکت مهندسی بازرگانی آبادیزل از جمله مراکز معتبری است که انواع موتور برق و ژنراتور را به فروش می‌رساند.

خرید انواع موتور برق از آبادیزل

شرکت آبادیزل نمایندگی فروش انواع موتور برق خانگی وصنعتی بوده و محصولات را با پلمپ کامل کارخانه در کارتن توسط پیک در تهران و توسط تیپاکس و باربری به تمام نقاط ایران در کمترین زمان ممکن ارسال خواهد کرد. برای مشتریانی عزیزی که قصد خرید موتور برق به صورت حضوری ندارند ما این امکان را فراهم کرده ایم تا شما بتوانید به صورت آنلاین از ما خرید کنید.

برای گرفتن مشاوره خرید و اطلاع از قیمت  موتور برق با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ -۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.