شماره روزنامه ۶۰۶۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۴ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۶۰۶۴

  • اقتصاد سیاسی خصوصی‌سازی

    دنیای اقتصاد -سید امیررضا انگجی: در حاشیه دیدار فعالان اقتصادی و اعضای اتاق با رئیس‌جمهور منتخب، علی طیب‌نیا مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور، اجرای اصل ۴۴ را مبنای تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت مساله خصوصی‌سازی تنها واگذاری دارایی به بخش خصوصی نیست، بلکه نظارت و توانمند‌سازی بخش خصوصی و بهبود محیط کسب‌وکار نیز از ملزومات اجرای اصل ۴۴ است. خصوصی‌سازی معمولا یکی از اهداف سیاست‌‌‌های اقتصادی ثبات‌‌‌بخش است؛ اما اجرای آن با سه‌چالش در سطح سیاست عملی مواجه است. این سه چالش عبارتند از: تسخیر و انحراف، هزینه‌‌‌های مبادله بالا و تضعیف ظرفیت تولید صنعتی.
  • بخش خصولتی؛ مانع توسعه بخش خصوصی

    دنیای‌اقتصاد : در نخستین میزگرد تخصصی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی، به نقش و اهمیت بخش‌خصوصی در توسعه پایدار پرداخته شد. مهم‌ترین مساله مورد تاکید این بود که دولت با ایجاد یک بخش‌خصولتی ناکارآمد و تخصیص اکثر زیر‌ساخت‌ها به آن مانع توسعه بخش‌خصوصی شده است.
  • صنعت برق در آماده‌باش کامل

    دنیای‌اقتصاد: وزیر نیرو با بیان اینکه گروه‌‌‌های واکنش سریع صنعت برق در آماده‌باش کامل قرار دارند، گفت: همچنان برخی اداره‌‌‌ها و سازمان‌ها برنامه‌‌‌های مدیریت مصرف برق را رعایت نمی‌‌‌کنند که ضرورت دارد در این خصوص شرکت‌های توزیع نهایت دقت و نظارت را داشته باشند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر