شگفتی جدید صنعت مالی کشور و رویکرد آن | جزئیات خدمات زنجیره تامین

رپرتاژ آگهی: شرکت توسعه تجارت الکترونیک الفت با اعلام حضور خود در نمایشگاه صنعت مالی، یکی از بزرگترین رویدادهای مالی کشور، آماده است تا جدیدترین محصول خود با نام زنحیره تامین  و اولین بات هوش مصنوعی حوزه مالی کشور به نام فینا بات را به مخاطبان و فعالان این حوزه معرفی کند. این محصول با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای تامین مالی زنجیره‌ای (SCF)و مدیریت زنجیره تامین (SCM) طراحی و توسعه یافته است.

نگاهی نو به ارائه خدمات به زنجیره های تولید کشور

زنجیره تامین به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین راه‌ حل‌های تامین مالی زنجیره‌ای و مدیریت زنجیره تامین، از تکنولوژی‌های نوین برای بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های کسب‌وکارها بهره می‌برد. این محصول با ارائه خدماتی چون تامین مالی پیشرفته و متنوع، مدیریت سرمایه در گردش، فرآیندهای الکترونیکی، برنامه‌ریزی، مدیریت لجستیک و تجزیه و تحلیل داده‌ها، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بهره‌وری خود را افزایش و ریسک‌های مالی و لجستیکی را کاهش دهند.

پلتفرم زنجیره تامین

یک پلتفرم ایرانی متعلق به شرکت دانش‌بنیان توسعه تجارت الکترونیک الفت است که به عنوان سکوی تبادل اطلاعات و برقراری معاملات عمده و تامین مالی صنایع، راهکاری یکپارچه برای ارتباط مستقیم عرضه و تقاضا فراهم کرده است. رکن اصلی خدمات این پلتفرم "تامین مالی زنجیره‌ای SCF و مدیریت زنجیره تامین SCM "می‌باشد که در همکاری با نقش‌آفرینان صنعت، نقش تسهیلگری در ارتباطات تجاری و مالی فعالین اقتصادی ایفا می‌نماید.

خدمات و کارکردهای اصلی پلتفرم زنجیره تامین

بازارگاه معاملات: این بازارگاه برای شکل‌دهی معاملات عمده کالا و خدمات طراحی شده که دارای دو سویه‌ی بازار عرضه و بازار تقاضا است. امکان درج سفارش خرید، پیشنهاد فروش، تعریف معیارها، تناظریابی هوشمند، مشاهده پروفایل شرکت‌ها و... برای اعضای پلتفرم مهیا شده است.

پلتفرم تعاملات بین بنگاهی: گستردگی و انعطاف پلتفرم موجب شده که انواع کسب‌وکارهای مرتبط با صنایع بتوانند ضمن پیش برد مذاکره آنلاین، با امکان چت آنلاین و چانه‌زنی، از امکاناتی مانند تولید پیش فاکتور الکترونیکی، پاراف تایید، امضای دیجیتال و... بهره ببرند. سایر خدمات مورد نیاز شامل حمل‌ونقل، تخلیه و بارگیری، بیمه، نظارت و بازرسی نیز در پلتفرم مهیا شده است.

تامین مالی زنجیره‌ای: در تامین مالی زنجیره‌ای، امکان بهره‌مندی شرکت‌ها از روش‌های تامین مالی نقدی و اعتباری میسر می‌گردد. رویه‌های تامین مالی فعالیت‌های صنعتی و تجاری، بر دو رویکرد اصلی "تامین مالی خریدار" و "تامین مالی فروشنده" متمرکز می‌باشند که انواع رویه‌های تسهیلاتی و ابزارهای تعهداتی جهت حصول این هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رویه‌های تسهیلاتی: تامین سرمایه در گردش برای بنگاه‌ها، از اساسی‌ترین چالش‌های فعالین اقتصادی است. پلتفرم زنجیره تامین با استفاده از روش‌های فناورانه و تیم چابک، خدمات متفاوت و چشمگیری در تسهیل و تسریع تامین مالی به بنگاه‌ها ارائه می‌دهد.

ابزار‌های تعهداتی: با توجه به محدودیت منابع بانکی و پر شدن سقف اعتباری بنگاه‌ها، ابزارهای دیگری غیر از منابع نقدی نیز در اختیار شرکت قرار می‌گیرد تا جریان تامین مالی صنعت با چالش مواجه نشود.

مدیریت زنجیره تامین: مدیریت زنجیره تامین، تاثیر بسزایی بر قیمت تمام‌شده محصولات و سودآوری شرکت‌ها دارد. پلتفرم زنجیره تامین به ابزارهای ویژه‌ای برای بنگاه مجهز شده که می‌تواند ارتباطات برون‌سازمانی در حوزه عرضه و تقاضا، فرآیندهای خرید و فروش، موجودی انبار، برنامه‌ریزی تولید، حمل‌ونقل و... را مدیریت کند.

حضور در نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)

شرکت توسعه تجارت الکترونیک الفت با حضور در نمایشگاه صنعت مالی که در تاریخ 19 الی 22 مرداد سال 1403 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران از ساعت 8 الی 16 برگزار می‌شود، برنامه‌های ویژه‌ای را برای بازدیدکنندگان خود تدارک دیده است. در این نمایشگاه، این شرکت به معرفی و نمایش قابلیت‌ها و ویژگی‌های پلتفرم زنجیره تامین می پردازد. کارشناسان و متخصصان این شرکت در غرفه حضور خواهند داشت تا به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ دهند و دموی زنده‌ای از عملکرد این محصول را ارائه نمایند.

حضور زنی

هوش مصنوعی وارد صنعت مالی کشور شد

برای اولین بار در کشور، فینا بات هوش مصنوعی اختصاصی حوزه مالی کشور با تلاش شبانه روزی تیم هوش مصنوعی شرکت توسعه تجارت الکترونیک الفت پایه گذاری شد. در این زمینه، بات اختصاصی حوزه مالی نیز بر اساس دیتای اختصاصی و ترین شده (Trained)در این شرکت توسعه یافته که به تمامی سوالات مخاطبین در حوزه صنعت مالی پاسخ می دهد. این بات که با همکاری تیم توسعه و تیم کسب و کار شرکت توسعه تجارت الکترونیک الفت ساخته شده، در نمایشگاه فاینکس رونمایی خواهد شد.

سفارشی سازی این مجموعه نرم افزاری در تمامی فعالیت هایی که با حجم وسیعی از اطلاعات، محاسبات، و پرسش و پاسخ مخاطبین مواجه هستند، و یا نیاز به تجزیه و تحلیل و پیش بینی روندهای آینده را دارند، میسر خواهد بود.

فینا بات

برنامه‌ ویژه نمایشگاه و تخفیف‌های اختصاصی

از جمله برنامه‌های ویژه این شرکت در نمایشگاه صنعت مالی، برگزاری جلسات مشاوره تخصصی و ورک شاپ های اختصاصی آموزشی در خصوص ابزارهای ویژه بانکی جهت تامین مالی بنگاهها از طریق ابزارهای تسهیلاتی و تعهداتی است که توسط مدیران و کارشناسان ارشد شرکت توسعه تجارت الکترونیک الفت ارائه خواهد شد. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از تخفیف‌های ویژه نمایشگاه برای ثبت‌نام و استفاده از خدمات پلتفرم زنجیره تامین بهره‌مند شوند.

افق روشن زنجیره تامین در کشور

واضح است که با توجه به محدودیت منابع مالی در همه کشورها و نیز در کشور ما، لازم است تامین مالی بنگاههای تولیدی در کنار روش سنتی، از روش های نوین نیز بهره ببرد. این تحول، تسهیل فرآیندها و تسریع به کارگیری روشهای جدید و قدیمی را در پی خواهد داشت و مشابه تغییر در سایر کسب و کارها، به این حوزه نیز ورود خواهد کرد. خوشبختانه کارشناسان و کارآفرینان کشورمان در این زمینه پیشرو بوده و ابزارهای مورد نیاز را همزمان با بسیاری از کشورهای پیشرفته، توسعه داده اند.

محمد خضرایی منش، مدیرعامل این شرکت، در این خصوص گفت: متاسفانه مسیر ناهموار تولید در کشورمان، همواره موانع بزرگی را پیش روی کنشگران حوزه صنعت و تجارت ایجاد می نماید. محدودیت های صنعت در کنار ضوابط غیر مشخص، عدم ثبات قیمتها و تلاطم بازار و دهها معضل دیگر، دامنگیر تولیدکنندگان شده و اکثریت این قشر توانمند و مستعد، در حال حاضر بر اساس عشق به کشور و علاقه به آفرینش در حال فعالیت هستند و متاسفانه نتایج مالی به گونه ای کاهش یافته که انگیزه ای برای تولید ایجاد نمی کند.

خضرایی منش اضافه کرد: پلتفرم زنجیره تامین با بهره گیری از تیم توانمند فنی و کارشناسان زبده مالی، و با به کارگیری تکنولوژی های کارآمد‌ نرم افزاری و استقرار ابزارهای نوین مالی، تلاش می کند ارتباط مستقیم بین فعالین حوزه صنعت و تجارت و فایننس ایجاد کند تا بستر همکاری ها شفاف و جامع گردد. مایه مباهات است که در مدت کم، توانسته ایم با ارائه خدمات باکیفیت و چابک، توجه بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه را به خود جلب نماییم. پشتیبانی دائمی و راه‌حل‌های سفارشی متناسب با نیازهای خاص هر کسب‌وکار، از دیگر تعهدات ماست تا بتوانیم گامی موثر در ارتقاء بهره‌وری و کاهش هزینه‌های کسب‌وکارها برداشته و با این محصول نوآورانه، نقش موثری در بهبود عملکرد زنجیره ها و تامین مالی شرکت‌ها ایفا نماییم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.