نگاهی به شهر‌های جنوبی ایران و آشنایی با جاذبه‌های تاریخی آن‌ها

رپرتاژ آگهی: همچین دریای نیلگون و لباس‌های خاص مردمان جنوب جذابیت سفر شما را بیشتر می‌کند. در جنوب ایران، مهمان نواز و شاد بودن ساکنان آن همیشه مورد توجه مسافران بوده است. شما در سفر به جنوب، فرصت آشنایی با آداب و رسوم مردمان جنوبی را خواهید داشت. در جنوب کشور شما می‌توانید از شهر‌هایی مانند بندرعباس، قشم و چابهار دیدن کنید زیرا این سه شهر از معروف‌ترین شهر‌های جنوب کشور هستند. به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی از سرتاسر کشور به این شهر‌ها سفر می‌کنند. برای آشنایی بیشتر شما با این خطه، در این مقاله ما قصد داریم نگاهی به شهر‌های جنوبی ایران و آشنایی با جاذبه‌های تاریخی آن‌ها بیندازیم.

همچنین برای رزرو هتل های بندرعباس میتواند بر روی لینک کلیک نمایید.

استان هرمزگان، از رکورداران بیشترین گردشگر

از هرمزگان به عنوان جنوبی‌ترین استان ایران یاد می‌شود. استان هرمزگان سالانه میزبان بیشترین گردشگر از سراسر ایران است. استان هرمزگان به دلیل اینکه از نوار ساحلی طولانی خلیج فارس برخوردار است، زیباترین جزایر ایران را دارد. این استان که یکی از منطقه گردشگری معروف ایران است به دلیل مجاورت به تنگه هرمز و جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است.

استان هرمزگان با ۷۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، یکی از بزرگترین استان‌های ایران است. این استان دارای چهارده جزیزه و سیزده استان می‌باشد. با تعداد بالای هتل کیش مناسب هر بودجه‌ای، شما دیگر نگرانی برای اقامت خود ندارید. هتل‌های باکیفیت کیش قطعاً خطرات فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بزرگ‌ترین جزیره ایران، جزیزه قشم

بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج فارس، جزیره قشم نام دارد. جالب است بدانید که جزیره قشم به عنوان ژئوپارک در شبکه ژئوپارک‌های یونکسو ثبت شده است و جزء مهم‌ترین ژئوپارک‌های جهان به حساب می‌آید. از جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم که می‌توانید از آن لذت ببرید می‌توان به جنگل‌های حرا، دره ستارگان، جزایر ناز، تنگه چاه کوه و بام قشم اشاره کرد. همچنین مردمان جزیره قشم دارای انواع جشن‌ها مانند جشن نخل و خرما یا مراسم زنبیل گردانی هستند که قطعاً لحظات مفرحی را برای شما فراهم می‌آورد.

چابهار، از زیباترین جاذبه‌های جنوب ایران

چابهار به دلیل برخورداری از طبیعت متنوع و منحصر به فرد، به زیباترین جاذبه جنوب تبدیل شده است. موقعیت مکانی بندر چابهار در کرانه دریای مکران می‌باشد و جزء تنهاترین بندر‌های ایران است که به اقیانوس راه دارد. تنوع مناظر و پدیده‌های چابهار شما را مجذوب خود می‌کند. بندر چابهار بکرترین جاذبه‌ها را در خود جای داده است. این بندر به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و خوب در کل سال میزبان مسافران زیادی می‌باشد. از مهم‌ترین جاذبه‌های بندر چابهار می‌توان به دریاچه صورتی، کوه‌های مینیاتوری، روستای زیبای درک، بندر گواتر و... اشاره کرد.

خوزستان، بهشت زمینی ایران

یکی از دیگر استان‌های پرجمعیت ایران که در دور‌های مختلف تاریخی سربلند بوده است، استان زیبای خوزستان می‌باشد. استان خوزستان علاوه بر مرکز نفتی و پتروشیمی ایران، دارای جاذبه‌های متنوع گردشگری هم می‌باشد. جنگل‌ها و باغ‌های سرسبز شمال و شرق استان خوزستان تا نخلستان‌های مرکز و جنوب این استان، آن را به کانون جاذبه گردشگری تبدیل کرده است.

اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان در کنار شهر‌هایی مانند آبادان، شوش و شوشتر مهم‌ترین مناطق استان خوزستان محسوب می‌شوند. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان می‌توان تالاب شادگان، قلعه شوش، شهر تاریخی هفت تپه و... را نام برد.

با سفر به جزیره منحصر به فرد قشم، شما می‌توانید از باکیفیت‌ترین هتل قشم بهره ببرید. قطعاً شما از اقامت خود در هتل قشم، اقامت دلپذیری را تجربه خواهید کرد.

قلعه شوش با قدمت ۱۲۰ سال

شوش یکی از مناطق گردشگری جنوب ایران است که قعله شوش جزء جاذبه‌های تاریخی آن است. این قلعه ۱۲۰ سال قدمت دارد. زمان ساخت آن برمی گردد به دوره‌ای که باستان‌شناسان فرانسوی به شوش سفر کردند. آن‌ها بلندترین تپه شوش را انتخاب کردند و قلعه شوش را به سبک معماری قرون وسطی توسط معماران دزفولی ساختند.

روستای باستانی تیس

از جاذبه‌های تاریخی بندر چابهار، می‌توان به روستای باستانی تیس اشاره کرد. روستای تیس از نظر تاریخی به دوره هخامنشیان برمی گردد. در دوره هخامنشیان این روستا یکی از بندر‌های مهم اقتصادی بود که از هند و آسیای شرقی از طریق بندر این روستا، کالا وارد ایران می‌کردند. همچنین در دوره اسلامی هم این روستا همچنان موقعیت خود را حفظ کرد اما بعد‌ها که تولید نیشکر در مکران کم شد، روستای تیس اهمیت خود را از دست داد. امروزه، گردشگران به دیدن رودخانه لاوری که از وسط این روستا می‌گذرد، ‌می‌روند.

روستای باستانی تیس

مسجد گله داری، از مساجد معروف ایران

یکی از جاذبه‌های تاریخی بندرعباس مسجد معروف گله داری است. در قرن سیزدهم مسجد گله داری بر روی مسجد دیگر ساخته شد. مسجد گله داری دارای ۶۳ ستون گچی است و شبستان‌های آن از جنس چوب و گل ساخته شده است. در مسجد کتیبه‌ای با نام بانی مسجد قرار دارد. جالب است بدانید که بخشی از این مسجد همچنان برای اقامه نماز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات پایانی شهر‌های جنوب ایران و جاذبه‌های تاریخی آن

استان‌های زیبای ایران که در نوار جنوبی آن قرار دارد، مهم‌ترین جاذبه‌ها را در خود جای داده است. شما با سفر به مناطق جنوبی ایران قطعاً خاطرات شیرینی را تجربه خواهید کرد. مسافرت به این مناطق آنقدر حس صمیمیت و آشنایی شما با آن فضا را زیاد می‌کند که تبدیل به مقصد همیشگی شما می‌شود.

این خطه جزء مهم‌ترین استان‌های ایران است زیرا دارای تمدن باستانی و چند هزارساله می‌باشد. با توجه به آب و هوای گرم و شرجی مناطق جنوب، بهترین زمان مسافرت به این مناطق پاییز و زمستان است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در مورد شهر های جنوبی ایران و جاذبه های تاریخی انها اطلاعات دقیقی ارائه دهیم تا در صورت سفر به این قسمت از کشورمان ایران، سردرگم نشوید. مسئله مهمی که در این میان به وجود می‌آید، موضوع اقامت است. اگر قصد دارید از اقامت در هتل مقصد مورد نظرتان لذت برده و در آسایش کامل به سر ببرید، بهتر است قبل از اقدام به سفر، نسبت به رزرو هتل مورد نیازتان اقدام نمایید.

مجموعه اسنپ تریپ یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که شما را در فرایند رزرو هتل یاری می‌کند. برای بهره مندی از خدمات اسنپ تریپ، تنها کافی است وارد سایت این مجموعه شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.