استیکینگ ارز دیجیتال چقدر درآمد دارد؟

رپرتاژ آگهی: با استیک کردن ارزهای دیجیتال، کاربران می‌توانند ماهیانه حداقل 2 درصد سود ثابت را بر روی سرمایه خود دریافت کنند. البته استیکینگ برخی ارزهای دیجیتال تا چندین برابر بیشتر نیز سوددهی دارد. پس بیاید بدون اتلاف وقت به سراغ بررسی سود ماهانه استیکینگ ارز دیجیتال برویم و ارزهایی که بیشترین سود استیکینگ را دارند نیز معرفی کنیم.

سود ماهانه استیکینگ چقدر است؟

سود ماهانه‌ای که می‌توان از Staking ارزهای دیجیتال به دست آورد بسته به پلتفرمی که برای استیکینگ انتخاب می‌کنید، ارز دیجیتال و تعداد شرکت‌کنندگان در استیکینگ می‌تواند بسیار متفاوت باشد. هر ارز دیجیتال نرخ سود سالانه (APY) خاص خود را برای استیکینگ دارد. به طور کلی، ارزهای دیجیتالی با نرخ تورم بالا، APY یا سود استیکینگ بالاتری را ارائه می‌کنند. همچنین هر چه مقدار ارز دیجیتالی که برای استیکینگ قفل می‌کنید بیشتر باشد، سود ماهانه شما نیز بیشتر خواهد بود.

با این حال، می‌توان به طور کلی گفت که سود ماهانه استیکینگ می‌تواند بین ۲% تا ۵% از میزان سهام شما باشد. برای مثال، اگر ۱۰۰۰ دلار اتریوم را با نرخ سود سالیانه ۲۳% به اشتراک بگذارید، سود ماهانه شما حدود ۱۹.۲ دلار خواهد بود.

بهترین ارز‌‌های دیجیتال برای استیکینگ با بیشترین سود ماهانه

برای این که بتوانید بیشترین سود ماهانه را از استیکینگ ارزهای دیجیتال به دست آورید، باید بتوانید ارزهایی را پیدا کنید که حداکثر بازده را دارند و به جز آن پتانسیل خوبی را برای رشد در بازار ارزهای دیجیتال از خود نشان داده‌اند.

در ادامه، شما می‌توانید ارزهایی که بیشترین سود استیکینگ ماهیانه را ارائه می‌دهند را مشاهده کنید.

اتریوم

اتریوم محبوب‌ترین بلاکچین (Proof-of-Stake (PoS در جهان است. استیکینگ ارز دیجیتال اتریوم حدود ۴.۱۱٪ سود دارد. در حالی که ارزهای دی پاداش‌های بیشتری را ارائه می‌دهند، استیکینگ ETH یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذارانی است که با یک ارز رمزنگاری معروف و محبوب راحت هستند.

برای شروع کار با یک گره اعتبارسنجی برای شرط بندی، به ۳۲ ETH نیاز دارید. البته، جایگزین‌هایی برای سرمایه‌گذارانی که این مقدار ارز دیجیتال ندارند، وجود دارد.

بایننس کوین

BNB توکن صرافی بایننس است که با استیکینگ آن در تراست ولت می‌توانید حدود ۳.۵٪ درصد سود سالیانه کسب کنید. با این حال کاربرانی که بایننس کوین را در صرافی بایننس استیک می‌کنند می‌توانند از مزایای مختلفی مانند تخفیف در کارمزد صرافی نیز بهره‌مند شوند.

کازماس

هدف Cosmos ایجاد شبکه‌ای از بلاکچین است که قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر به صورت غیرمتمرکز هستند. هنگامی که کاربران ATOM، ارز دیجیتال بومی Cosmos را استیک کنند، می‌توانند تا ۱۶.۹۴% سود سالیانه کسب کنند.

سولانا

SOL یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر با ارزش بازار بیش از ۷ میلیارد دلار، بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن است. علاقمندان می‌توانند با به اشتراک گذاشتن سولانا ۷.۴۴% درصد سود سالیانه کسب کنند.

پلکادات

پولکادات یک بلاکچین است که برای تسهیل انتقال داده‌ها و دارایی‌ها از طریق بلاکچین طراحی شده است. این بلاکچین همچنین پاداش‌های سخاوتمندانه‌ای برای استیکینگ ارائه می‌دهد. با استیکینگ DOT شما حدود ۱۱.۵% درصد سود سالیانه کسب خواهید کرد.

نحوه انتخاب ارزدیجیتال برای استیک کردن

برای این که بتوانید بهترین ارزهای دیجیتال را برای استیک کردن پیدا کنید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

انتخاب نوع ارز دیجیتال

اگرچه بیشتر سرمایه‌گذاران تازه وارد به استیکینگ، بلافاصله به اتریوم به‌عنوان بهترین گزینه Staking می‌روند، اما ما لیستی از ارزهای PoS از جمله Cardano، Tezos، Cosmos و غیره را داریم که حتی سودهای بیشتری را نسبت به اتریوم ارائه می‌دهند. این به این دلیل است که با تعداد اعتبارسنجی‌های فعال کمتر در شبکه، ممکن است بازده بالاتری در استیکینگ به دست می‌آید.

تعیین میزان بازده مورد انتظار

انتظار دارید که از استیک سرمایه‌ چند درصد پاداش کسب کنید؟ بیشتر اوقات، بازده بر اساس ارزش کل قفل شده و محبوبیت شبکه تخمین زده می‌شود . بنابراین پیش از آغاز به کار، بازده شبکه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید.

اعتبار سنجی یا تفویض کننده

اعتبار سنجی ها یک گره را اجرا و در استیکینگ شرکت می کنند که به دانش فنی بیشتری نیاز دارد. در همین حال، نماینده‌ها دارندگان توکنی هستند که می‌خواهند در staking شرکت کنند، اما در عوض استفاده و اعتماد به یک گره اعتبارسنجی موجود را انتخاب می‌کنند و توکن‌های خود را به آن گره واگذار می‌کنند. اعتبار سنجی ها معمولا کمی بیشتر درآمد دارند، زیرا در ازای اجرای گره، هزینه کمی از پاداش نمایندگان دریافت می کنند.

محدودیت‌ها

بسیاری از شبکه‌های PoS محدودیت‌هایی در مورد استیکینگ دارند که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، حداقل سپرده‌ها یا دوره‌های قفل کردن دارایی دو نمونه از موارد مهم در استیکینگ است.

پلتفرم‌های استیکینگ

در حال حاضر، تعداد زیادی پلتفرم استیکینگ در دسترس هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا به راحتی ارزهای دیجیتال را به اشتراک بگذارید. پیش از انتخاب پلتفرم بهتر است مواردی مثل کارمزد و شرایط استیکینگ را چک کنید.

ریسک‌های استیکینگ

اگرچه استیکینگ در مقایسه با سایر روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بسیار کم ریسک‌تر است، اما با این حال این روش نیز خطرات خود را دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید.

مهم‌ترین ریسک استیکینگ ارز دیجیتال، این است که شما برای کسب سود، باید دارایی دیجیتال خود را در شبکه قفل کنید و برای مدتی به آن دسترسی نخواهید داشت. حال با توجه به این که بازار ارزهای دیجیتال پرنوسان و بی‌ثبات است، اگر قیمت ارزی که آن را استیک کرده‌اید افت کند ارزش دارایی شما نیز کاهش می‌یابد و شما تا زمان پایان دوره استیکینگ نمی‌توانید دارایی خود را بفروشید.

علاوه بر این، پلتفرم‌های استیکینگ که مورد اعتماد میلیون‌ها نفر هستند و برای مدت طولانی وجود داشته‌اند، همچنان در خطر هک یا تهدیدات امنیت سایبری هستند. به همین دلیل برخی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال توکن های خود را در کیف پول‌های سخت‌افزاری می استیک می‌کنند.

مزایای استیکینگ ارز دیجیتال

همانطور که خواندید، استیکینگ ارز دیجیتال، فرآیندی است که در آن، دارندگان ارزهای دیجیتال به صورت داوطلبانه، بخشی از دارایی‌ کریپتویی خود را در یک شبکه قفل می‌کنند تا در پروسه تایید و اعتبارسنجی تراکنش‌ها مشارکت داشته باشند. در قبال کمک به تایید بلاک‌های زنجیره، استیک‌کنندگان یا ولیدیتورها پاداشی را دریافت می‌کنند. استیکینگ در واقع روشی است که هم برای سرمایه‌گذاران و هم شبکه مفید است.

یکی از مهم‌ترین مزایای استیکینگ، امکان کسب درآمد غیرفعال است. با قفل کردن دارایی‌های خود در یک شبکه، می‌توانید به طور منظم پاداش دریافت کنید. این پاداش می‌تواند به صورت ارز دیجیتال یا توکن‌های دیگر باشد. نرخ سود سالانه استیکینگ برای ارزهای مختلف متفاوت است، اما به طور کلی، بین ۵ تا ۲۰ درصد خواهد بود.

استیکینگ همچنین به افزایش امنیت شبکه‌های مبتنی بر اثبات سهام (PoS) کمک می‌کند. در این نوع شبکه‌ها، هر چه تعداد افراد بیشتری ارز خود را استیک کنند، شبکه امن‌تر خواهد بود. دلیل این امر این است که برای حمله به شبکه، مهاجم باید تعداد زیادی از ارز را قفل کند که این کار بسیار پرهزینه و دشوار است.

برخلاف استخراج ارز دیجیتال که به تجهیزات گران‌قیمت و مصرف برق بالا نیاز دارد، استیکینگ فرآیندی ساده و در دسترس است. برای استیکینگ، تنها به کیف پول یا صرافی ارز دیجیتال سازگار با این فرآیند نیاز دارید و می‌توانید به راحتی در آن شرکت کنید.

کلام آخر

استیکینگ ارزهای دیجیتال یکی از روش‌های محبوب و کم خطر از کسب درآمد ارزهای دیحیتال است. در این روش کاربران دارایی دیجیتال خود را برای کمک به امنیت شبکه استیک می‌کنند و در مقابل پاداش می‌گیرند. سود ماهانه استیکینگ ارز دیجیتال https://www.iranicard.ir/crypto/ به طور معمول بین ۵ تا ۲۰ درصد است که می‌تواند با توجه به نوع ارز دیجیتال متفاوت باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.