مقایسه اتصالات کوپلی نیوپایپ با اتصالات سنتی: چرا کوپلی نیوپایپ انتخابی برتر است؟

رپرتاژ آگهی: اگر نمی‌دانید چرا باید به‌ جای اتصالات لوله سنتی، اتصالات کوپلی را انتخاب کنید، ما در اینجا همه برتری‌های استفاده از اتصالات کوپلی را برمی‌شماریم تا به شما کمک کنیم تا بهترین اتصالات لوله را انتخاب کنید. اما قبل از مقایسه اتصالات کوپلی نیوپایپ با اتصالات سنتی، لازم است قدری درباره این اتصالات بدانید.

اتصالات کوپلی چیست؟

لوله و اتصالات هیچ‌وقت از هم جدا نمی‌شوند. هرجا نیاز به لوله‌کشی باشد، به اتصالات لوله نیز نیاز است. این اتصالات، لوله‌ها را به هم متصل کرده، آن‌ها را مشعب می‌کنند و یا تغییر جهت می‌دهند.

لوله‌ها با اتصالات مختلفی به هم وصل می‌شود که انتخاب نوع اتصال وابسته به‌نوع لوله، نوع کاربرد و روش اتصال دارد. برای مثال، اتصالات جوشی که دوطرف آن‌ها به لوله اول و دوم جوش‌کاری می‌شود، برای لوله‌های فلزی که نیاز به مقاومت بالایی دارند، استفاده می‌شود. در مقابل اتصالات رزوه‌ای برای مواردی مناسب است که فشار سیال داخل لوله در حد متعادل قرار دارد و لوله‌هایی که باید به هم متصل شوند، دارای رزوه در قسمت داخلی هستند

در میان انواع مختلف اتصالات لوله، اتصالات کوپلی انواع باکیفیتی از اتصالات هستند که معمولا برای لوله‌های پنج‌لایه استفاده می‌شوند. لوله‌های پنج‌لایه انواع جدید لوله‌هایی هستند که از نظر کیفیت و کاربرد نسبت به انواع سنتی لوله (گالوانیزه و پلی‌اتیلن) مزایای زیادی دارند. استفاده از اتصالات کوپلی، کارکرد این لوله‌ها و دوام آن‌ها را افزایش داده و یک سیستم لوله‌کشی و قابل اعتماد ایجاد می‌کند.

مزایای اتصالات کوپلی نسبت به سایر اتصالات سنتی

اتصالات کوپلی، به دلایل زیر نسبت به سایر اتصالات سنتی برتر هستند:

بدون خوردگی و زنگ‌زدگی

یکی از مشکلات لوله‌های فلزی سنتی و اتصالات آن‌ها، خوردگی و زنگ‌زدگی است. این لوله‌‌ها در مجاورت هوا، رطوبت و مواد خورنده، به‌تدریج حل شده و حتی سوراخ می‌شوند. زنگ‌زدگی لوله یکی از نشانه‌های خوردگی آن است. اما اتصالات کوپلی نیوپایپ از جنس برنج ساخته شده‌اند و با نیکل آب‌کاری شده‌اند. به‌همین دلیل این اتصالات، مانند لوله‌های پنج‌لایه که برای اتصال آن‌ها استفاده می‌شوند، دچار خوردگی نشده و می‌توانند مدت زمان طولانی‌تری عمر کنند.

بدون رسوب

لوله‌های فلزی در طول زمان در قسمت داخلی دچار رسوب می‌شوند. این رسوب‌ها می‌تواند افزایش یافته و با تاثیر بر قطر لوله، جریان سیال را مختل کند. سیمان، ملات و مواد ساختمانی، به داخل لوله‌های فلزی و رابط‌های آن‌ها چسبیده و به‌مرور آن‌ها را ناکارآمد می‌کند. این درحالی است که پوشش نیکل در داخل اتصالات کوپلی و لوله‌های پنج‌لایه نیوپایپ، مانع از ایجاد رسوب می‌شود.

انواع اتصالات کوپلی

نصب راحت

نصب اتصالات کوپلی بسیار راحت است. برخلاف اتصالات پرسی، برای متصل‌کردن این اتصالات نیازی به دستگاه پرس نیست. همچنین به جوشکاری و سایر فرآیند‌های تهاجمی نیز برای کامل‌کردن فرآیند اتصال احتیاجی نیست. این رابط‌ها، به‌راحتی توسط آچار فرانسه سفت می‌شوند و سیستم لوله‌کشی شما را کامل می‌کنند.

ظاهر زیبا

برخلاف سایر اتصالات مرسوم، اتصالات کوپلی به دلیل آبکاری نیکل و ساخت شکیل و باکیفیت، ظاهر بسیار خوبی دارند. این ظاهر زیبا، کیفیت و زیبایی ظاهری لوله‌های پنج‌لایه نیوپایپ را تقویت کرده و به ایجاد یک سیستم لوله‌کشی مدرن، خوش‌ظاهر و باکیفیت کمک می‌کند. با استفاده از این اتصالات دیگر اسکارهای جوش و یا جای پرس روی لوله‌ها دیده نمی‌شود.

امکان تعویض

برخلاف اتصالات لوله پرسی، جوشی و بسیاری دیگر از انواع اتصالات لوله، انواع کوپلی اتصالات بارها قابل استفاده هستند. آن‌ها را می‌توان به‌راحتی باز کرد و مجددا بست. به‌همین دلیل اگر نیاز به تغییر جهت لوله و یا انشعاب دارید و یا نقشه لوله‌کشی شما تغییر کرده است، به‌راحتی می‌توانید اتصالات کوپلی‌ها را باز کرده و تعویض کنید.

استفاده بدون نشت

یکی از معضلات استفاده از بسیاری از اتصالات سنتی، نشت‌کردن سیال است. این نشتی به خصوص در مواردی که فشار سیال داخل لوله زیاد است به‌شکل رایجی رخ می‌دهد. اما انواع کوپلی اتصالات، طوری طراحی شده‌اند که مانع از نشت سیال شده و لوله را به‌خوبی آب‌بندی می‌کنند. به‌همین دلیل نیز این اتصالات برای گرمایش از کف و کاربردهای مربوط به تهویه هوا بسیار رایج می‌باشند. آن‌ها با داشتن بخشی پلاستیک به نام «اورینگ» لوله را کاملا مهر‌و‌موم کرده و مانع خروج سیال می‌شوند.

دسترسی به‌انواع مختلف مدل‌ها

انواع کوپلی اتصالات، در انواع مختلفی موجود هستند. زانو چپقی کوپلی، سه‌راهی توئیچ کوپلی و زانو 90 درجه کوپلی برخی از انواع این اتصالات محسوب می‌شوند. همان‌طور که می‌بینید، این اتصالات به‌اندازه اتصالات سنتی متنوع هستند، اما در عین حال کیفیت و کارکرد بهتری را ارائه می‌دهند. با استفاده از این اتصالات می‌توانید از عدم نشتی سیال مطمئن باشید.

ضریب انبساط طولی ناچیز

انواع کوپلی اتصالات، مانند لوله‌های پنج‌لایه، دارای ضریب انبساط طولی ناچیزی هستند. ضریب انبساط طولی، به بلند‌شدن لوله در مواجهه با گرما اشاره دارد. لوله‌های پلی اتیلنی و رابط‌های آن‌ها معمولا ضریب بالایی برای انبساط طولی دارند که سبب می‌شود طول آن‌ها در فصول مختلف سال و با عبور سیالات با درجه حرارت‌های مختلف تغییر کند. اگر جای کافی برای انبساط لوله در نظر گرفته نشود، امکان شکستن آن و آسیب به تجهیزات وجود دارد.

اما لوله‌های پنج‌لایه نیوپایپ و اتصالات کوپلی آن‌ها، ضریب انبساط کمی دارند. به‌همین دلیل مانع از مشکلات احتمالی مربوط به تغییر طول لوله می‌شوند. آن‌ها نیز مانند لوله‌های پنج‌لایه، از پنج لایه مختلف ایجاد شده‌اند که به کارآمدی و بهبود خواص آن‌ها کمک می‌کند.

به‌طور کلی، اتصالات کوپلی، نوع مدرنی از اتصالات لوله پنج‌لایه هستند که کیفیت، زیبایی و کارامدی را با هم ترکیب می‌کنند. این اتصالات مزایای اتصالات سنتی فلزی و پلی اتیلنی را با هم ارائه داده و در عین حال معایب آن‌ها را برطرف می‌کنند. با خرید اتصالات کوپلی از برند نیوپایپ می‌توانید یک سیستم لوله‌کشی اصولی، شیک، کاربردی و درعین حال ساده را ایجاد کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.