آموزش کانفیگ افزونه رنک مث 0 تا 100 رایگان

رپرتاژ آگهیبرای کاربران وردپرس، پلاگین و افزونه های مختلفی وجود دارند که می‌توانند سئو وبسایت شما را راحت‌تر کنند. یکی از این ابزارهای قدرتمند پلاگین Rank Math است.

رنک مث: دستیار شما در سئو

Rank Math مجموعه ای جامع از ابزارها را برای بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو ارائه می دهد. از عنوان و توضیحات متا گرفته تا پیوندهای داخلی و نشانه‌گذاری طرحواره، مدیریت بهتر سئو سایت را ممکن می‌سازد.

نصب Rank Math

مراحل نصب را با ورود به داشبورد وردپرس خود شروع کنید. به بخش Plugins بروید و "Rank Math" را جستجو کنید. پس از پیدا کردن، روی "Install" و سپس "Activate" کلیک کنید. با انجام این فرایند رنک مث روی وبسایت وردپرسی شما نصب شده و می‌توانید سئو وبسایت خود را شروع کنید.

راه اندازی رنک مث

با فعال سازی افزونه رنک مث صفحه راه اندازی آن به صورت خودکار باز می‌شود و سوالاتی از شما در مورد وبسایتتان پرسیده می‌شود. ابتدا از شما درخواست اتصال اکانت کاربری رنک مث را دارد، می‌توانید با زدن SKIP این مرحله را رد کنید. نیازی به اکانت برای استفاده از رنک مث سئو نیست.

کانفیگ افزونه رنک مث سئو

با رد کردن مرحله اتصال اکانت کاربری، وارد صفحه کانفیگ رنک مث سئو می‌شوید. در این صفحه باید در هر مرحله تنظیمات مورد نیاز را متناسب با نیاز های وبسایت خود و با در نظر گرفتن تخصص خود در سئو انتخاب کنید.

شروع به کار

در این مرحله شما باید از بین سه حالت آسان، پیشرفته و سفارشی یک گزینه را انتخاب کنید. در انتخاب این قسمت باید تخصص خود از سئو و وردپرس را در نظر بگیرید.

حالت آسان

ایده آل برای وب سایت های کوچک یا وبلاگ نویسانی که تازه با سئو شروع می کنند. ویژگی های اولیه SEO مانند بهینه سازی عنوان و توضیحات متا، تولید نقشه سایت و ویرایش robots.txt را ارائه می دهد. دسترسی محدود به ردیابی کلمات کلیدی، سئوی محلی، پیوند داخلی و نشانه گذاری طرحواره.

حالت پیشرفته

مناسب برای وب سایت های در حال رشد و کسب و کارهایی که به ابزارهای سئو پیشرفته تری نیاز دارند. شامل تمام ویژگی‌های حالت پایه، به‌علاوه ویژگی‌های اضافی مانند ردیابی 50 کلمه کلیدی، ابزارهای سئوی محلی کامل، پیشنهادات پیوند داخلی پیشرفته، و همه انواع نشانه‌گذاری طرحواره است.

یکپارچگی با کنسول جستجوی Google را برای بینش بهتر در مورد عملکرد جستجوی وب سایت شما فراهم می کند.

حالت سفارشی

بهترین برای وب سایت ها و مشاغل بزرگ که به راه حل های جامع SEO نیاز دارند.

شامل تمام ویژگی های حالت پیشرفته، به علاوه ویژگی های اضافی مانند ردیابی نامحدود کلمات کلیدی، ابزار Rank Tracker برای تجزیه و تحلیل دقیق رتبه بندی کلمات کلیدی، ابزار تجزیه و تحلیل SEO برای بینش های پیشرفته بهینه سازی وب سایت، هوش مصنوعی محتوا برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا، و جستجوگر لینک کامل. ابزاری برای تجزیه و تحلیل گسترده لینک با ابزارهای وب مستر بینگ برای بینش دید گسترده تر در موتورهای جستجو، ادغام می شود.

لازم به ذکر است انتخاب حالت سفارشی نیازمند خرید اکانت رنک مث سئو می‌باشد. البته میتوان از ورژن های کرک شده نیز استفاده کرد تا بدون پرداخت هزینه از اکثر قابلیت های این نسخه بهره مند شد. این انتخاب بعدا مجددا قابل تغییر است و می توانید هر وقت که بخواهید این حالت کارکرد را عوض کنید تا کارکردی آسان تر و یا تخصصی تر داشته باشید.

رنک مث در پایین این صفحه سازگاری افزونه با وبسایت شما را نیز اعلام میکند. شما باید عبارت " وب سایت شما برای اجرای Rank Math SEO سازگار است." را مشاهده کنید.

با مشاهده این پیغام، به مرحله بعد بروید.

درون‌ریزی تنظیمات سئو

رنک مث میتواند برخی از تنظیمات و علایق شما را از افزونه های دیگری مانند Yoast SEO ایمپورت و یا اصطلاحا درون ریزی کند. پیشنهاد می‌شود این مرحله را رد کنید.

سایت شما

در این مرحله اطلاعات ابتدایی وبسایت شما پرسیده می‌شود. این اطلاعات به سئو هرچه بهتر وبسایت شما کمک میکند پس توصیه می‌شود همه فیلد ها را به صورت کامل پر کنید.

اتصال به سرویس گوگل

در مرحله بعد باید مشخص کنید قصد اتصال افزونه سئوی رنک مث به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) را دارید یا خیر.  Google Analytics یک سرویس تجزیه و تحلیل وب رایگان است که توسط گوگل ارائه می شود. این سرویس به صاحبان وب سایت و بازاریابان اطلاعات مفیدی در مورد نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت خود ارائه می دهد. این اطلاعات شامل:

  • منابع ترافیک: جایی که بازدیدکنندگان از آن می آیند (به عنوان مثال، موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، ارجاع مستقیم)

  • رفتار کاربر: نحوه حرکت بازدیدکنندگان در وب سایت (به عنوان مثال، صفحات بازدید شده، زمان صرف شده در سایت، نرخ پرش)

  • تعامل: نحوه تعامل بازدیدکنندگان با اهداف وب سایت شما (به عنوان مثال، خرید، ثبت نام در خبرنامه)

کنسول جستجوی گوگل به صاحبان وب سایت کمک می کند تا حضور وب سایت خود را در نتایج جستجوی Google نظارت و حفظ کنند. 

از جمله مزایای این سرویس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک میکند ببینید که چگونه وب سایت شما برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی می شود و هر چند وقت یکبار وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود.

  • هر مشکلی را که ممکن است مانع از ایندکس شدن صحیح وب سایت شما توسط گوگل شود را شناسایی کنید.

  • درک کنید که Google چگونه وب سایت شما را در دستگاه های تلفن همراه می بیند و هر گونه مشکل سازگاری با تلفن همراه را شناسایی کنید.

  • در مورد مسائل امنیتی احتمالی در وب سایت خود، مانند بدافزار یا تلاش برای هک، مطلع شوید.

  • کمک میکند نقشه سایت خود را برای ایندکس سریعتر به گوگل ارسال کنید.

  • نحوه خزیدن و فهرست بندی وب سایت شما توسط موتورهای جستجو را کنترل کنید.

  • هر گونه بک لینکی که ممکن است به سئوی وب سایت شما آسیب برساند را غیرفعال کنید.

  • به هر گونه مشکل فنی که مانع از خزیدن مؤثر گوگل در وب سایت شما میشود، رسیدگی کنید.

نقشه های سایت (Sitemap)

در این مرحله باید مواردی را که میخواهید در سایت مپ وبسایتتان باشد اعم از مطالب، دسته بندی ها و تصاویر، در رنک مث سئو انتخاب کنید.

بهینه سازی 

در این صفحه برخی از قابلیت هایی که برای سئو وب سایت ضروری می باشد آورده شده اند. در این مرحله باید مشخص کنید که آیا میخواهید لینک های خارجی ایندکس (index) و فالو (follow) شوند یا نه. در ای مرحله دقت و تخصص کافی را به خرج دهید زیرا که اهمیت ویژه ای در رتبه وبسایت شما در گوگل ایفا میکند.

در این مرحله رنک مث سئو با موفقیت نصب و راه اندازی شد و شما باید پیغام " سایت شما آماده است!" را مشاهده نمایید.

می توانید با انتخاب دکمه راه اندازی تنظیمات پیشرفته به برخی از موارد اضافی تر نظیر مانیتور 404، مدیریت دسترسی ،تغییر مسیرها و نشانه گذاری Schema نیز دسترسی داشته باشید تا به طور تخصصی به سئو وبسایت خود بپردازید.

مانیتور 404 همراه فعالسازی تغییر مسیرها می‌توانید URL‌های معیوب را به راحتی در سایت خود تغییر مسیر دهید یا تغییر مسیرهای سفارشی را اضافه کنید.

خطای 404 وقتی ایجاد میشود که آدرسی درخواست شود که وجود خارجی ندارد برای مثال وقتی در url خطا وجود دارد و یا اکثرا وقتی که مسیری در وب سایت استفاده شده و بعدا آن لینک و مسیر تغییر یافته، ولی در جاهایی که استفاده شده تصحیح نشده است.

مدیریت دسترسی کمک می کند کاربرانی را باید به رنک مث سئو دسترسی داشته باشند را مشخص کنید

استفاده از اسکیما باعث میشود گوگل اطلاعات بیشتری در صفحه نتایج زیر وبسایت شما نشان دهد. برای مثال ممکن بخواهید برخی مشخصات لپ تاپی که می فروشید زیر لینک وبسایت شما در گوگل نیز نمایش داده شود.

علاوه بر تکنیک های سئو، هاستینگ نقش مهمی در رتبه سایت در گوگل دارد.انتخاب بهترین هاستینگ وردپرس می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک کند. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در سئو سایت، سرعت بارگذاری آن است. موتورهای جستجو مانند گوگل، سایت‌هایی را که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند، در نتایج جستجو رتبه بالاتری می‌دهند. هاستینگ‌های با کیفیت از سرورهای قدرتمند استفاده می‌کنند که می‌توانند به سرعت و به‌طور پایدار، محتوای سایت شما را به بازدیدکنندگان ارائه دهند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.