آینده‌ای که اینجاست

رپرتاژ آگهی: سامسونگ با معرفی گوشی‌های تاشو سری Z خود در سال 2019 میلادی، تحولی بزرگ در کارکرد متعارف دستگاه‌های هوشمند همراه ایجاد کرد. این نسل از گوشی‌ها، با طراحی مبتکرانه و ارائه تجربه کاربری جدید، استانداردهای نوینی در سطح صنعت تعیین کردند. اولین گوشی‌های تاشو سامسونگ با مدل گلکسی Z Fold شروع شد که از صفحه‌نمایش بزرگ Infinity Flex با اندازه 7.3 اینچ در حالت باز بهره می‌برد و امکانات و قابلیت‌های متنوعی را در دو حالت تا شده و باز در اختیار کاربران می‌گذاشت. 

پس از آن سامسونگ به نوآوری مداوم خود ادامه داد و تا امروز که پنج نسل از این گوشی‌ها معرفی و به بازار عرضه شده است، توانسته آنها را به پرچمدارانی محبوب و پرفروش تبدیل کند. این دستگاه‌های نمادین، انقلابی در نحوه کار، بازی، عکاسی، تماشای فیلم و حتی تعامل با دیگران هستند که با گذر زمان، از یک دستگاه ارتباطی جمع‌وجور به ابزاری همه‌کاره برای بروز خلاقیت تبدیل شده‌اند. اکنون تنها با یک حرکت ساده، دنیایی از امکانات، خلاقیت و قابلیت‌های پیشرفته را روبروی شما قرار می‌دهند.

نسل پنجم تاشوها

نسل پنجم تاشوها

گلکسی Z Fold5 و Z Flip5، جدیدترین نسل گوشی‌های تاشو هوشمند سامسونگ هستند که تجربه‌های جدیدی را برای کاربران فراهم می‌کنند. این محصولات از نمایشگر Dynamic AMOLED 2X، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل دو که به صورت اختصاصی برای گلکسی طراحی شده، لولای منعطف Flex Hinge، قابلیت ارتقایافته Flex Mode، دوربین مجهز به ویژگی FlexCam با امکان Dual Preview و Auto Framing، باتری قدرتمند بهره می‌برند. همچنین با تمرکز بر ارائه ابزارهای کاربردی برای بیان هنر و خلاقیت کاربران، دارای گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری نسبت به نمونه‌های قبلی خود هستند.

پیشرفت عمده‌ای که در نسل پنجم این گوشی‌ها ایجاد شده، بهره‌مندی از فناوری جدید Flex Hinge در طراحی لولای آنها با امکان قرارگیری در زوایای بین 75 تا 115 درجه است. واقعیت این است که تقارن، آغاز هویت‌بخشی به طراحی سری گلکسی Z به عنوان یک گوشی تاشو است. به همین دلیل گلکسی  Z Flip5 و گلکسی  Z Fold5 به کمک لولای منعطف و جدید خود از طراحی متقارن و متعادل‌تری در هنگام تا شدن برخوردار شده‌اند. عمق و وزن نیز در این دستگاه‌ها کاهش‌یافته تا راحتی را حین استفاده افزایش دهد.

این بهبود ظاهری باعث می‌شود تا این دستگاه‌های تاشو پایدارتر از پیش باشند، فضای کمتری را اشغال کنند و حتی نبست به گذشته قابلیت حمل‌ راحت‌تری داشته باشند. Flex Hinge به دو نمایشگر اجازه می‌دهد هنگام تاشدن گوشی، به‌طور کامل روی یکدیگر سوار شوند و فضای خالی بین آنها را از بین می‌برد. همچنین دوام نمایشگر را تضمین می‌کند تا ایمنی گوشی بیشتر شده و امکان آسیب به نمایشگر بر اثر فشار به حداقل برسد. 

گوشی‌های گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5  از طریق استاندارد IPX8، قاب‌های آلومینیومی Armor و محافظ صفحه Corning GorillaGlass Victus2  که بر روی صفحه تاشو و پنل پشتی اعمال شده حفاظت لازم را برای هرکاربری فراهم می‌کند.  

Z Fold5 و Z Flip5 سامسونگ از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 و همراهی هوش مصنوعی برای ارائه تجربه کاربری عالی بهره می‌برند. سخت‌افزار قوی و بهبودیافته در مدل‌های جدید، سرعت عمل بالاتری را فراهم می‌کند تا شاهد افزایش بهره‌وری در استفاده از این گوشی‌ها باشیم.

کانون بهره‌وری و کارایی

کانون بهره‌وری و کارایی

گلکسی Z Fold5 با صفحه‌نمایش اصلی 7.6 اینچی و نمایشگر کاور 6.2 اینچی خود، یک ابزار چندمنظوره برای بهره‌وری در کار، تحصیل و سرگرمی است. این گوشی هنگام باز شدن، یک تبلت همراه با پشتیبانی بهبودیافته از قلم S Pen است و می‌تواند با اتصال به دستگاه‌های هوشمند دیگر، به یک صفحه‌نمایش ثانویه بزرگ‌تر تبدیل شود.

رابط کاربری در این نسخه با قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ سازگارتر شده و دارای امکان کنترل میانبرها در نوار وظیفه (Task Bar) است. امکان کشیدن و رهاکردن برنامه‌ها در صفحه، به کاربران اجازه می‌دهد به‌صورت همزمان چند کار مختلف را انجام دهند. علاوه بر این، طراحی باریک‌تر و فشرده‌تر قلم S Pen با کارکرد ارتقاءیافته، امکان استفاده از آن در هر مکانی را فراهم می‌کند. 

دوربین سه‌گانه این گوشی دارای بزرگنمایی 30 برابری Space Zoom است تا هر صحنه‌ای را به‌زیبایی ثبت کند. همچنین امکان Dual Preview در این دوربین‌ها به کاربر اجازه می‌دهد تا در حالت نیمه‌باز، تصویر صحنه خود را قبل از ثبت کردن مشاهده کنند.

ابزار جیبی شکوفایی خلاقیت

گلکسی Z Flip5 مدلی با صفحه‌نمایش اصلی 6.7 اینچی در حالت باز و یک نمایشگر کاور 3.4 اینچی در قسمت خارجی بدنه است که آن را به هوشمندترین همراه جیبی شما تبدیل می‌کند. این گوشی تعریف تازه‌ای از یک ابزار قابل‌حمل برای بیان سبک شخصی و شکوفایی خلاقیت ارائه می‌دهد و دروازه‌ای به جهان امکانات جذاب برای همه مردم است. Z Flip5 با بهره‌مندی از بزرگ‌ترین نمایشگر کاور Flex Window در بین نسل‌های قبلی خود، دسترسی به ویجت‌هایی مانند: آب‌وهوا، تماس، ایمیل، تقویم، یادداشت و ... را بدون نیاز به باز کردن گوشی ممکن می‌سازد

. همچنین با کمک صفحه کلید QWERTY می‌توان به پیام‌ها پاسخ داد. دوربین FlexCam این گوشی علاوه بر قابلیت Nightography برای عکاسی در شب، به کاربر اجازه می‌دهد با دوربین اصلی در زوایای مختلف و بدون نیاز به دست سلفی بگیرد. در کنار این قابلیت‌ها، باتری قدرتمند، وزن ایده‌آل، امکان شخصی‌سازی در ابعاد گسترده، اتصال به دستگاه‌ها و گجت‌های هوشمند از سایر توانمندی‌های گلکسی Z Flip5 است.

شرکت سامسونگ در گوشی‌های تاشوی سری Z خود با قابلیت‌های نوآورانه و تنوع گسترده‌ای از امکانات هوشمند، تلاش کرده انتظارات کاربران از دستگاه‌های همراه را تا حد قابل‌توجهی برآورده کند. همچنین با ادامه این مسیر، ظهور نوآوری‌های جدید در آینده نزدیک را نوید می‌دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.