راهنمای خرید دوربین‌های کانن | در هنگام انتخاب دوربین چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

رپرتاژ آگهی: دوربین‌های شرکت کانن پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین دوربین‌های عکاسی به شمار می‌روند و بسیاری از عکاسان دوربین‌های این شرکت را انتخاب اول خود می‌دانند. دلایل این انتخاب عبارتند از کیفیت بی‌نظیر تصاویر، کیفیت بالای بدنه و همچنین بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها در ساخت دوربین. این شرکت ژاپنی دوربین‌های خود را در مدل‌های مختلفی تولید می‌کند. بدین ترتیب همه عکاسان با هر بودجه‌ای می‌توانند دوربین مورد نظر خود را بخرند. در این مطلب قصد داریم به نکات راهنمای خرید دوربین‌های کانن بپردازیم.

در هنگام خرید دوربین عکاسی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در هنگام جستجوی دوربین عکاسی، با گزینه‌های بسیار زیادی روبرو می‌شوید که هر یک از آنها قابلیت‌های گوناگونی دارد. این را به‌خاطر داشته باشید که ویژگی‌های بسیاری از دوربین‌ها ممکن است اصلا به کارتان نیاید! در ادامه مهم‌ترین نکات در هنگام خرید دوربین عکاسی را توضیح می‌دهیم.

کیفیت تصویر مناسب

دوربینی که قصد خرید آن را دارید، در کمترین حالت باید کیفیت تصویری بهتر از گوشی شما داشته باشد. در واقع اگر دوربین نتواند تصویری زیباتر و با کیفیت‌تر از گوشی شما بگیرد یا ویژگی‌های برتری نسبت به گوشی شما نداشته باشد، خرید آن هیچ فایده‌ای ندارد.

ارگونومی مناسب

باید در نظر بگیرید که آیا دوربین به اندازه کافی بزرگ است؟ آیا دکمه‌های ضروری به اندازه کافی از هم فاصله دارند؟ آیا کار کردن با آن راحت است؟ اگر نمی‌توانید برای خرید و وارسی دوربین به فروشگاه دوربین‌فروشی بروید، می‌توانید بر اساس بررسی‌هایی که می‌خوانید، یک تصمیم آگاهانه بگیرید.

داشتن لنزهای متناسب با بودجه و نیازهای شما

اگر قصد دارید یک دوربین کامپکت با لنز ثابت بخرید، لازم نیست این مساله را در نظر بگیرید. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید یک دوربین با لنز قابل تعویض خریداری کنید، بهتر است به لنزهای ارائه‌شده نیز نگاهی بیندازید و ببینید که آیا آنها در محدوده قیمت شما هستند؟ آیا فواصل کانونی مورد نظر شما در میان آنها وجود دارد؟

تهیه آخرین مدل متناسب با بودجه شما

با توجه به رشد سریع فناوری دوربین‌ها، همیشه سرمایه‌گذاری روی جدیدترین دوربین‌ها توصیه می‌شود. اگر بودجه شما با تازه‌ترین محصولات دنیای فناوری همخوانی ندارد، معمولا می‌توانید مدل قبلی را انتخاب کنید. اما سعی کنید از مدل‌های خیلی قدیمی پرهیز کنید.

معرفی برترین مدل‌های دوربین کانن

معرفی برترین مدل‌های دوربین کانن

می‌توان گفت که کانن پرچمدار بسیاری از مدل‌های دوربین عکاسی است و دوربین‌هایی با بالاترین کیفیت تولید می‌کند. همچنین، به دلیل تنوع بالای این مدل‌ها، محصولات کانن انتخاب اول بسیاری از عکاسان تازه‌کار نیز هستند. در ادامه به معرفی برترین دوربین‌های عکاسی کانن برای خرید می‌پردازیم.

1- دوربین بدون آینه کانن EOS M50 Mark II EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM

دوربین کانن m50 mark ii 18 150 امکانات متنوعی دارد. وضوح تصویر این دوربین 24 مگاپیکسل و حساسیت ISO آن نیز در محدوده 100 تا 25600 می‌باشد. همچنین این محصول کانن 143 نقطه فوکوس با سیستم اتوفوکوس Dual Pixel AF دارد.

می‌توان گفت لنز کانن EF-M 18-150mm IS STM موجود در این دوربین، یک لنز همه‌کاره است و می‌توان با کمک آن در انواع سبک‌های عکاسی فعالیت کرد. این لنز قابلیت زوم نوری تا 8.3x را دارد و از یک تثبیت‌کننده با 4 توقف و فناوری فوکوس STM برخوردار است. این لنز عکاسی قابلیت استفاده مداوم روی دوربین را نیز دارد و به همین دلیل است می‌توان از آن برای عکاسی از مناظر مختلف در روز و شب استفاده کرد. دیگر ویژگی‌های مهم این دوربین عبارتند از:

  • دارای حسگر APS-C

  • قطر دهانه فیلتر 49 میلی‌متر

  • ابعاد لنز 61 در 45 میلی‌متر

  • دارای قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه

  • امکان فیلمبرداری 4K

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R8

2- دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R8

کانن برای ساخت دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R8 برای اولین‌بار از پردازشگری موسوم به DIGIC X استفاده کرده است. این پردازشگر جدید نه تنها می‌تواند تصاویری باکیفیت و رزولوشن بالا را پردازش کند، بلکه بهبود کیفیت تصاویر در محیط‌های کم‌نور و همچنین کاهش نویز تصاویر را نیز به همراه دارد. وجود چنین پردازشگر قدرتمند و سریعی امکان عکاسی با سرعت بالا و فیلمبرداری با رزولوشن 4K را برای شما فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، حالت عکاسی سریع دوربین کانن R8 به شما کمک می‌کند تا با سرعت 20fps و بدون هیچ خطایی در شرایط پرتحرک، تصاویر مورد نظر خود را ثبت کنید. همچنین اگر در حوزه تولید محتوای چندرسانه‌ای فعالیت دارید، می‌توانند با استفاده از این دوربین باکیفیت‌ترین تصاویر را ضبط کنید. سایر ویژگی‌های این دوربین عبارتند از:

  • دارای سنسور فول فریم ۲۴.۲ مگاپیکسلی CMOS

  • امکان فیلم‌برداری با وضوح 4K با سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه

  • پروفایل Canon Log 3

  • دارای نمایشگر ۳ اینچی چرخان با وضوح ۱.۶۲ میلیون نقطه

  • مجهز به منظره‌یاب OLED با وضوح ۲.۳۶ میلیون نقطه

  • دارای سیستم اتو فوکوس Dual Pixel CMOS AF II

3- دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R6 Mark II

دوربین کانن Canon EOS R6 Mark II با توجه به ویژگی‌های برتر خود توانسته است از مدل‌هایی مانند R6 اصلی یا دوربین EOS R3 کانن سبقت بگیرد. پردازشگر به‌کار رفته برای ساخت این دوربین از نوع DIGIC X است. با استفاده از شاتر الکترونیک این دوربین می‌توان با سرعت 40FPS عکاسی پیاپی انجام داد. لازم به ذکر است که در دوربین Canon EOS R6 Mark II از یک سیستم فوکوس خودکار پیشرفته موسوم به Dual Pixel CMOS AF II استفاده شده است که 1053 نقطه دارد. دیگر ویژگی‌های این دوربین کانن عبارتند از:

  • ۲۴.۲ مگاپیکسلی CMOS فول فریم

  • امکان فیلم‌برداری 4K60 داخلی، C-Log 3

  • قابلیت ضبط با وضوح 6K در فرمت ProRes RAW به شکل اکسترنال

  • تثبیت کننده تصویر ۵ محوره Sensor-Shift

بهترین دوربین کانن را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید

بهترین دوربین کانن را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید

همانطور که اشاره شد، شرکت کانن به عنوان یکی از برندهای مطرح در زمینه طراحی و تولید تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری، دوربین‌هایی با قابلیت‌های متنوع به بازار ارائه کرده است. در این مطلب تنها چند نمونه از محصولات برتر این شرکت را بررسی کردیم تا شما بتوانید در هنگام خرید، تصمیم بهتری بگیرید.

فروشگاه اینترنتی فلاشیران عرضه‌کننده انواع تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری در ایران است. دوربین‌های معرفی‌شده در این مطلب را می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت از فلاشیران تهیه کنید. تمامی محصولات ارائه شده در فلاشیران از ضمانت اصالت کالا برخوردار هستند و پس از ثبت سفارش در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای مشتریان ارسال می‌شوند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.