آشنایی با دیره در دبی

رپرتاژ آگهی: یکی از مناطق جذاب دبی که ترکیبی است از مدرنیته و سنت، دیره نام دارد. دیره یک مرکز تجاری به‌حساب می‌آید که توسط نهر جذاب دبی، شارجه و خلیج عربی احاطه شده است. با سفر به دبی می‌توان از برخی از برترین مراکز تفریحی در جهان بازدید کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه یک اقامت دلپذیر، هتل آوانی دیره دبی را رزرو کنید.

موقعیت دیره

دیره یکی از مناطق اصیل دبی است که در اطراف سواحل کریک قرار دارد. از لحاظ تاریخی، این منطقه مرکز تجاری دبی محسوب می‌شده است. اگرچه امروزه ظهور مناطق دیگر کمی از اعتبار دیره کاسته است، با این حال، به لطف توسعه اقتصادی شهر، این منطقه خانه اکثر جمعیت شاغل، به ویژه مهاجران است. یکی از هتل‌های خوب دبی به نام هتل آوانی دیره دبی نیز در این منطقه قرار دارد. مزیت این هتل، دسترسی آن به سیستم حمل‌ونقل عمومی دبی است.

مردم محلی و گردشگران بسیاری از کشورهای دیگر در بازارهای دیره جمع می‌شوند و آن را به چند فرهنگی‌ترین منطقه شهر تبدیل کرده‌اند. این منطقه یکی از محله‌های توریستی دبی نیز محسوب می‌شود. کسانی که می‌خواهند با بافت قدیمی دبی آشنا شوند، به دیره می‌روند.

نهر دبی

نهر دبی یک نهر طبیعی است که دو منطقه تاریخی شهر، دیره و بر دبی را از هم جدا می‌کند. در آغاز قرن بیستم، کشتی‌های متعددی از آفریقا و هند وارد شدند که در انبارهای خود ادویه‌جات، جواهرات و انواع کالاهایی را حمل می‌کردند که امروزه در بازارهای دیره به فروش می‌رسد.

امروزه کرانه‌های خور یکی از بهترین مناطق برای گردشی آرام است. بهترین راه برای لذت بردن از این منطقه، سفر در آب‌ها با قایق‌های چوبی سنتی ابرس است که مسافران را از ساحلی به ساحل دیگر می‌برد.

بازارهای طلای دیره

بازارهای دیره یکی از محله‌هایی است که در صورت سفر به دبی باید از آن دیدن کنید. درواقع یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌ها، گشت‌وگذار در بازارهای طلای دیره است. در آنجا می‌توانید حدود ۳۰۰ جواهرفروشی را پیدا کنید. با این‌که طلا کالای اصلی در این بازارها است، اما می‌توانید محصولاتی از الماس و سایر سنگ‌های قیمتی را نیز خریداری کنید. بازار در غربی‌ترین قسمت دیره قرار دارد و دسترسی به آن، بسیار آسان است. بهتر است برای دیدن خیابان‌های دیره، پیاده‌روی کنید و از تماشای محله‌های جذاب آنجا لذت ببرید.

بازارهای ادویه دیره

در مجاورت بازار طلا، سوق که به بازار ادویه معروف است، قرار دارد. در این بازار با انواع ادویه‌های خاورمیانه روبه‌رو خواهید شد. بهترین سرآشپزهای محلی، با آنجا آشنا هستند. در این بازار علاوه بر ادویه، برنج، آجیل و مواردی از این دست را نیز می‌توانید تهیه کنید. در نظر داشته باشید که بازار ادویه صبح‌های جمعه تعطیل است.

مرکز خرید دیره سیتی سنتر

یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دبی، سیتی سنتر دیره است که در سال ۱۳۷۴ افتتاح شد. این مرکز خرید با بیش از ۳۷۰ فروشگاه و بیش از ۲۲ میلیون بازدیدکننده سالانه، به یکی از معروف‌ترین مراکز خرید دبی تبدیل شد. هر محصولی که نیاز داشته باشید، از داروخانه‌ها و مغازه‌های زیبایی گرفته تا برندهای مطرح و یکی از بزرگ‌ترین سینماهای VOX در کشور با بیش از ۲۰ صفحه نمایش در آنجا وجود دارد.

برج ساعت دیره

برج ساعت دیره که اغلب برج ساعت دبی نامیده می‌شود، یکی از مشهورترین بناهای تاریخی این شهر است. این برج به‌عنوان اولین گذرگاه زمینی دیره و بر دبی عمل می‌کرد و در اتصال تمام مسیرهای دبی، نقش مهمی داشت. با بازدید از این برج ساعت می‌توانید سفری جذاب‌تر به دیره دبی داشته باشید. 

موزه‌های دیره دبی

موزه‌های دیره دبی

در منطقه‌ای با تاریخ غنی مانند دیره، موزه‌های بی‌شماری باید وجود داشته باشد تا فرهنگ و گذشته آن را به همه یادآوری کنند. از این موزه‌ها می‌توان موزه زنان بیت البنات، موزه نایف و  موزه شاعر العقیلی را نام برد.

موزه زنان بیت البنات

بیت البنات که مستقیما به (خانه دختران) ترجمه شده، یک موزه محبوب در دیره است که به بازدیدکنندگان، تاریخ زنان و تاثیر آن‌ها بر امارات متحده را آموزش می‌دهد. موزه زنان که توسط پروفسور رفیا قباش ایجاد شده، مشارکت زنان در هنر، ادبیات، تجارت و فرهنگ را مستندنگاری کرده است.

این موزه سه طبقه دارای گالری‌های بی‌شماری است که مربوط به زنان است. در طبقه اول، فضایی به آثار هنری هنرمندان زن در امارات متحده عربی اختصاص داده شده است. گالری طبقه دوم برای کلیه همکاری‌های بین‌المللی با موزه‌ها و هنرمندان دیگر از سراسر جهان در نظر گرفته شده است. سالنی نیز وجود دارد که به شاعر معروف دیوان اوشا بنت خلیفه اختصاص دارد.

موزه نایف

این موزه در اصل یک مقر پلیس و یک زندان بود که در سال ۱۳۱۸ ساخته شد. اکنون، این ایستگاه پلیس سابق، موزه‌ای است که تکامل سیستم قضایی در دبی را نشان می‌دهد. می‌توانید از دو گالری عظیم دیدن کنید و ببینید که چگونه لباس‌های پلیس در طول سال‌ها تغییر کرده است. ورود به این موزه نیازی به پرداخت هزینه ندارد و کاملا رایگان است.

موزه شاعر العقایلی

این موزه در اصل خانه شاعر عربستانی "الاصل مبارک بن حمدان المنعی العقیلی" در سال ۱۳۰۱ بود. این شاعر یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ ادبیات عربی به شمار می‌رود. در حال حاضر، این موزه بازدیدکنندگان را به سفری در زندگی مالک سابق می‌برد؛ جایی که می‌توانند برخی از آثار اصلی او را بخوانند و با وسایل شخصی شاعر مانند قلم و اثاثیه او آشنا شوند. این موزه دارای ۹ بال مختلف است که به شاعر اختصاص داده شده‌اند.

جمع‌بندی

دبی شهری توریستی است که افراد بسیاری مایل هستند از آن دیدن کنند. یکی از مناطق جذاب و قدیمی دبی، دیره نام دارد. ازآنجاکه این منطقه موقعیت و امکانات گردشگری بسیاری از جمله بازارهای رنگی، فروشگاه‌های بزرگ و موزه‌های جذاب دارد، اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیادی نیز در آنجا ساخته شده‌اند. یکی از هتل‌های معتبر به نام هتل آوانی دیره دبی نیز در این منطقه فعالیت می‌کند.

شما می‌توانید از طریق فلای تودی اقدام به رزرو اتاق در این هتل یا سایر هتل‌های منطقه دیره دبی کنید. کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن فلای تودی شوید و اطلاعات موردنیاز را وارد کنید. بلیط سفر خود را نیز می‌توانید تنها در چند دقیقه از همین سامانه خریداری کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.