دلفین از هویت جدید خود رونمایی کرد

«مجید مصدق»، مدیر دیجیتال مارکتینگ گروه دلفین در ابتدای رویداد رونمایی از هویت جدید این شرکت با ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی مسیر ۱۳ ساله‌ی تحولات دلفین، گفت: «ذات دلفین مشتری‌مدار و بازارمحور است. لازمه‌ی این رویکرد، چابک بودن نسبت به تغییرات، چالش‌ها و نیازهای جدیدیست که همواره در بازار ایجاد می‌شوند. طی سال‌های گذشته، تغییرات بزرگی در بخش‌های مختلف دلفین ایجاد شده و از ۷ ماه پیش، این تغییرات به لایه‌ی برندینگ هم وارد و پروژه‌ی هویت جدید دلفین آغاز شد.»

مصدق توضیح داد که این مجموعه از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با خلق و توسعه‌ی راهکارها شروع کرد و با همکاری شرکاری تجاری توانست پروژه‌های موفقی را برای مشتریان خود اجرا کند. به گفته‌ی او در اواخر دهه‌ی ۹۰، برند ایگل با ماموریت ورود به بازار مصرف‌کنندگان شخصی ایجاد شد و در همین راستا، اپلیکیشن "همران" نیز به کمک آن آمد. اکنون ۳ برند دلفین اسپادانا با ماموریت اجرای تحول دیجیتال در حوزه‌ی مدیریت ناوگان،‌ ایگل فعال در بازار آپشن‌های هوشمند خودرو و پلتفرم همران در اکوسیستم خودروهای متصل، به‌عنوان برندهای زیرمجموعه‌ی گروه دلفین فعالیت می‌کنند.

مصدق درباره‌ی دلیل تعریف و طراحی هویت جدید دلفین اسپادانا توضیح داد که سال ۱۴۰۲ سال مهاجرت محصولات به نسخه‌ی جدید،‌ بزرگ‌تر شدن سبد راهکارها، ورود به بازارهای بین‌المللی، همکاری تجاری با بازیگران بزرگ IoT،‌ ایجاد پایگاه بین‌المللی در دبی و راه‌اندازی آکادمی تخصصی خودرو است. باتوجه‌به همه‌ی این تغییرات،‌ دلفین اسپادانا به این نتیجه رسید که دیگر هویت بصری و کلامی فعلی پاسخ‌گوی نیازهای جدید نیستند و لازم است هویت جدیدی برای آن تعریف شود.

در ادامه‌، مجید مصدق از شعار جدید دلفین اسپادانا رونمایی کرد؛ "در مسیر جست‌وجو کنید". به باور او این شعار،‌ مخاطب را به جست‌وجویی وسیع‌تر و عمیق‌تر دعوت می‌کند؛ چراکه مسیر می‌تواند مفهومی فراتر از جاده داشته باشد و جست‌وجو نیز می‌تواند در سطح عمیق‌تری از زندگی و کسب‌وکار انجام شود. این تگ‌لاین نشان‌دهنده‌ی همراهی با مشتریان از ابتدا تا انتهای مسیر،‌ راه‌حل‌محور بودن در ارائه‌ی خدمات و همچنین نشان‌دهنده‌ی روحیه‌ی چابک دلفین اسپادانا است.

محمدمهدی شیران

پیش‌از آیین رونمایی از لوگوی جدید دلفین اسپادانا،‌ «محمدمهدی شیران»، مدیرعامل و «فاطمه جمالی» هم‌بنیان‌گذار دلفین با اشاره به اهداف پیش رو، خاطر نشان کردند که در حقیقت توسعه‌ی فعالیت‌های دلفین یکی از اصلی‌ترین دلایل طراحی هویت جدید بود. از سوی دیگر، لازم بود تا برای همسو شدن با ترندهای جهانی و حضور پررنگ‌تر در بازار بین‌المللی هویت جدیدی برای این برند، همسو با ماموریت و چشم‌اندازش تعریف شود.

در ادامه، «منصوره رستمیان»، کارشناس ارشد گرافیک گروه دلفین به محدودیت‌هایی که لوگوی قبلی دلفین اسپادانا برای توسعه‌ی برند ایجاد کرده بود اشاره کرد: «ما دلایل کافی برای ریدیزاین لوگو داشتیم. ازجمله مهم‌ترین دلایل آن می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که دلفین اسپادانا طی سال‌های فعالیت خود به جایگاهی رسید که تنها ارائه‌دهنده‌ی یک سیستم مدیریت ناوگان و ردیابی نبود. ما با رویکرد تحول دیجیتال اهداف کلان و مهم‌تری را دنبال می‌کنیم و این لوگو دیگر نمی‌توانست اهداف،‌ استراتژی و چشم‌انداز ما را به‌خوبی نشان دهد. همچنین لوگوی قدیمی ایرادات فنی داشت که ما را با محدودیت‌هایی در استفاده از آن مواجه می‌کرد. مورد آخر، ما هم مانند بسیاری از کسب‌کارهای دیگر، با بزرگ‌تر شدن و بالغ‌تر شدن کسب‌کارمان متوجه شدیم که زمان آن فرارسیده تا یک لوگوی مینیمال‌تر و حرفه‌‌ای‌تر داشته باشیم.»

رستمیان توضیح داد که لوگوی جدید شمایل کلی یک دلفین را دارد که از اجزای مختلفی تشکیل شده که هرکدام از آن‌ها مفهومی را دربردارند؛ مانند همراهی دلفین اسپادانا با مشتریان در یک چرخه‌ی کامل که در لوگو با تیک نمایش داده شده است. بقیه‌ی اجزای لوگو ازجمله جاده، خودرو و سیگنال نیز به فرآیند کاری دلفین اشاره دارند.

همچنین رستمیان به پالت رنگی جدید اشاره کرد. به گفته‌ی او، سورمه‌ای به‌عنوان رنگ اصلی و نارنجی  به‌عنوان رنگ مکمل آن، مناسب‌ترین رنگ‌ها برای هویت بصری جدید دلفین اسپادانا هستند. سورمه‌ای نماد خرد و آگاهی، تعهد، قدرت و اقتدار است. در کنار آن، نارنجی نماد هیجان، جوانی،‌ اشتیاق،‌ سرزندگی،‌ جسارت و اعتمادبه‌نفس است و این رنگ روحیه‌ی تیم‌هایی که در دلفین اسپادانا فعالیت می‌کنند را نشان می‌دهد. همچنین نمونه‌هایی از دیزاین هویت بصری جدید دلفین اسپادانا در این مراسم رونمایی شد.

فاطمه باغ‌سردار

در بخش پایانی مراسم، «فاطمه باغ‌سردار»، کارشناس مارکتینگ گروه دلفین درباره‌ی شخصیت و هویت کلامی دلفین اسپادانا توضیح داد: «ما برای تعریف بهتر شخصیت برند از مدل آکر استفاده کردیم. شایستگی و صلاحیت مهم‌ترین ویژگی‌‌های شخصیت دلفین اسپادانا هستند. البته این شخصیت جنبه‌ها و ویژگی‌های شخصیتی دیگری هم دارد،؛ مانند قابل‌اعتماد، باهوش، موفق، صادق و به‌روز از جمله ویژگی‌های شخصیتی برند دلفین هستند. هرچه با این شخصیت بیشتر آشنا شویم می‌توانیم صفات دیگری نیز مانند رهبر، مستقل، تکنیکال و سخت‌کوش را در اخلاق و رفتار آن مشاهده کنیم. شخصیت دلفین دقیقا مانند اثر انگشت اوست؛ کاملا یکتا و منحصربه‌فرد است. وجود چنین ویژگی‌های منحصربه‌فردی باعث تمایز دلفین نسبت به سایرین شده و آن را به یکی از مهره‌های کلیدی در بازار مدیریت ناوگان، تبدیل کرده است.»

باغ‌‌سردار همچنین اشاره کرد که برای برقراری ارتباطات نزدیک‌تر با مخاطبان، دلفین اسپادانا مجموعه‌ای از ارزش‌های کلامی را برای خود تعریف کرده و همواره بر آن‌ها پایبند می‌ماند. این ارزش‌ها، که از صفات و ویژگی‌های شخصیتی دلفین سرچشمه گرفته‌اند، مسیر برقراری ارتباطات در موقعیت‌های مختلف را هموار می‌سازند. دلفین با کلامی همدلانه، مشتری‌محور، دقیق، قابل‌‌اعتماد، راه‌حل‌محور و آینده‌نگرانه، ویژگی‌های شخصیتی منحصربه‌فرد خود را در کلامش نیز به مخاطبان نمایش می‌دهد.

در انتها، فاطمه باغ‌سردار توضیح داد که دلفین اسپادانا هیچ‌گاه خود را به کانال‌های ارتباطی خاصی محدود نکرده است. تیم‌های مختلف از طریق نقاط تماس متنوع با مخاطب‌های خود در ارتباط هستند. این موضوع باعث شده تا از لحن‌های مختلف و درعین‌حال همسو برای برقراری ارتباط کلامی موثرتر استفاده کند. لحن غالب دلفین در بازه‌ی جدی، قابل‌اعتماد، با احترام و منطقی قرار می‌گیرد؛ اما این موضوع به‌معنای استفاده‌ی دائمی از یک لحن ثابت نیست. هرکدام از پارامترهای اشاره شده دارای طیف گسترده‌ای بوده که متناسب با موقعیت‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

برای آشنایی کامل با هویت جدید دلفین اسپادانا می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

راهنمای هویت برند دلفین

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.