معرفی و بررسی آلارم یونیت‌ صانع

آﻻرم ﯾﻮﻧﯿﺖ ﭼﯿﺴﺖ؟

اهمیت کنترل و نظارت و پایش سیستم‌های تولید و توزیع انرژی الکتریکی در مراکز صنعتی امری مهم و حیاتی به شما آمده و لزوم تدام انرژی و تلاش جهت شناسایی سریع نقاط آسیب دیده و انجام اقدامات سریع تعمیراتی می‌تواند از بروز ضایعات فنی و اقتصادی ممانعت به عمل آورد.

آلارم یونیت یا پنجره آلارم، دستگاهی است که در واحدها و مراکز صنعتی جهت اعلام بروز خطا در سیستم و نمایش محل آن و اهمیت حوزه آسیب دیده مورد استفاده قرار گرفته است. به نحوی که سریعا به اتاق کنترل منتقل می‌شود تا بتوان همزمان با جایگزینی سریع فیدر آسیب دیده با اماکانات رزرو، تعمیرات و رفع اشکال شروع و در کمترین زمان ممکن، واحد به حالت عادی بازگردانده شود.

مشاهده ویدیو نقد و بررسی و تحلیل عملکرد آلارم یونیت صانع شرق

این دستگاه دارای سیستم میکرو کنترلری می‌باشد که فرمانهای ایجاده از سیگنال خروجی هر تجهیزی که ضرورت داشتن اعلام به صورت صمعی و یا بصری را در تابلو برق نمایش می‌دهد. بدین صورت که چناچه سیگنالی توسط قطع و یا وصل کنتاکتهای رله و یا بیمتال ... یا هر فرمانی در هر تجهیزی ایجاد شود نیازی به خود نگهدار در سر راه آن سیگنال نمی‌باشد.

دستگاه آلارم پنجره‌ای این سیگنال را لچ کرده و به صورت اعلام صمعی و بصری انجام می‌دهد. این قابلیت سبب میشود که مدارات فرمان در تابلو برق بسیار ساده‌تر شود و همچنین هزینه‌های برای رله یا کنتاکتور یا PLC جهت خود نگهدار کردن سیگنالهای و یا تایمر برای چشمک زدن کردن چراغ سیگنالها نیاز نباشد.

همچنین با توجه به الگوریتم موجود در این دستگاه سبب می‌شود پیچیدگی جهت قطع و وصل هم زمان آژیر و یک ورودی با فعال شدن ورودی بعدی به سادگی صورت پذیرد.

شرکت فن‌آوران صانع شرق با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و آزمایشگاه‌های مجهز اقدام به تولید آلارم یونیت با کیفیت جهانی نموده است و در این راستا موفق به اخذ تاییدیه شرکت آزمایشگاه‌های صنایع انرژی E.P.I.L شده است. آلارم یونیت‌های شرکت صانع شرق در مدل‌های زیر و با ۱۲ ماه گارانتی ارائه می‌گردند که قابل سفارش آنلاین از طریق فروشگاه آنلاین کالاسان می‌باشند و قابلیت سفارشی‌سازی در هنگام تولید بسته به نیاز متقاضی و صنایع مربوطه را دارند:

  • آلارم یونیت ۱۰ پنجره

  • آلارم یونیت ۲۰ پنجره

  • آلارم یونیت ۲۴ پنجره

خرید آلارم یونیت صانع

امکان دسته‌بندی نوع سیگنالها به صورت Alarm و یا Trip که می‌توان توسط نوع آژیر و تعیین رنگ نور پنجره‌ها به رنگ زرد و یا قرمز مشخص نمود. خرید آلارم یونیت صانع، مشاهده کاتالوگ، نتایج تست‌های فنی و نتیجه آزمایشات آزمایشگاه E.P.I.L. ، آزمایشگاه پژوهشگاه نیرو و مرکز تحقیقات انفورماتیک در فروشگاه آنلاین کالاسان قابل مشاهده و دانلود و ثبت سفارش می‌باشد.

امکانات و ویژگی‌های دستگاه آلارم یونیت

  • طراحی مطابق ابعاد استاندارد و دریافت تاییدیه از آزمایشگاه EPIL

  • دارای دو خروجی رله خشک جهت آژیر MAJ و MIN

  • تغذیه سوئیچینگ با رنج وسیع ورودی AC و DC

  • قابلیت انتخاب منطق ورودی N.O یا N.C توسط جامپر

  • قابلیت انتخاب عملکرد هر کانال به عنوان MAJ یا MIN

  • ثبت و نمایش خطاهای رخ داده به ترتیب اولویت و دوره های مجزا

  • دارای چهار کلید جهت ACK-RST-SQ-LT بر روی پنل آلارم یونیت

  • دارای پنج ورودی فرمان ایزوله جهت LT-SQ-RST-ACK-MUTE

  • وزن کم و اشغال فضای کم داخل تابلو (۵۵ میلیمتر)

  • ایزوله بودن ورودی‌ها، خروجی‌ها و منبلع تغذیه از یکدیگر

  • انتخاب حالت Auto Reset یا Manualg Reset توسط دیپ سوئیچ

  • انتخاب حالت ذخیره سازی آلارم ها به صورت ثبت آلارم‌های تکراری یا ثبت آلارم‌های فقط جدید توسط دیپ سوئیچ

  • اولویت دادن رله Major نسبت به رله Minor توسط دیپ سوئیچ

  • تشخیص نقص فنی: این دستگاه دارای این قابلیت هست که در صورتی که CPU دستگاه به هر علتی با مشکلی مواجه شود، رله‌های آژیر فعال شوند.

نمونه کاربرد آلارم یونیت در صنایع

آلارم یونیت استفاده شده در تابلو برق

آلارم یونیت استفاده شده در تابلو برق

پنل جلو آلارم یونیت

آلارم یونیت‌های صانع شرق در سه مدل ۱۰، ۲۰ و ۲۴ پنجره با ۱۲ ماه گارانتی تولید و عرضه می‌شوند که در قسمت پنل جلو آنها چهار کلید برای ACK، RST (Reset)، SQ (Sequence) و LT (Lamp Test) وجود دارد. در پنل دو مدل ۱۰ و ۲۰ پنجره، سه نشانگر ال ای دی رنگی وجود دارد که شامل نشانگر Power، MAJ و MIN می‌شود.

پنل پشت  آلارم یونیت

در قسمت پشت آلارم یونیت‌ها، جامپرهایی وجود دارد که مشخص کننده نوع ورودی‌های آن می‌باشند. ورودی‌ها یا به صورت NC/NO (Normally Close/Normally Open) هستند که با رنگ زد مشخص شده‌اند و یا به صورت Min/Maj  (Minor / Major) می باشند که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند.

رنگبندی چراغ پنل جلو آلارم یونیت

به صورت پیش فرض اگر ورودی‌ها را به صورت Major قرار دهید رنگ ال ای دی‌ها روی پنل آلارم یونیت قرمز می‌شود و اگر به صورت Minor باشد به صورت زرد رنگ روشن می‌شوند. رنگبندی صفحه جلو آلارم یونیت قابلیت شخصی سازی دارد و می‌توانید در هنگام ثبت سفارش رنگ مورد نظر خود را تعیین نمایید.

سوکت‌ها و ورودی‌های پنل پشت آلارم یونیت

نقشه سیم‌کشی و نحوه اتصال به پنل پشت آلارم یونیت همراه محصول در جعبه آن قرار گرفته است. در قسمت پایین پنل پشت آلارم یونیت در بخش چپ PTR اول پایه های اول و دوم مربوط به تغذیه یا پاور هستند و پایه آخر مربوط به CM یا کام هست که با ورودی منفی کار میکند و ورودیهای سمت راست پنل پشتی با مثبت کار میکنند. در سمت راست این سوکت، سوکت مربوط به دو بوق (آژیر) مینور و ماژور هست.

سوکت پایین سمت چپ، مربوط به همان کلیدهای جلو هست با این تفاوت که یک ورودی MUTE که با MT نشان داده شده است نیز به آن اضافه شده است. سوکت سمت راست این سوکت مربوط به مود باس می باشد.

یک Deep Switch نیز در پنل پشتی آلارم یونیت قرار دارد که قابلیت‌هایی مانند Auto Reset و یا اینکه فایلهای تکراری ذخیره شوند یا خیر را دارد.

بررسی عملکرد دستگاه

به صورت کلی با وارد شدن هر خطا، پنجره متناظر با آن در پنل جلو آلارم یونیت روشن میگردد. به عنوان مثال وقتی خطا یک وارد میشود پنجره یک چشمک زن می‌شود و وقتی خطا دو وارد میشود پنجره دو به حالت چشمک زن در می آید که به دلیل مبحث First Alarm سرعت چشمک زدن پنجره اول (Fault اول) سریعتر است.

عملکرد کامل دستگاه همراه با تست و توضیح امکانات آلارم یونیت‌ها توسط شرکت فن‌آوران صانع شرق در قالب ویدیو زیر آماده شده است.

نحوه خرید و قیمت آلارم یونیت صانع شرق

جهت ثبت سفارش و خرید آلارم یونیت صانع شرق در مدل‌های ۱۰ پنجره، ۲۰ پنجره و ۲۴ پنجره می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین کالاسان اقدام به ثبت سفارش آنلاین نمایید. همچنین کارشناسان پشتیبانی فنی شرکت صانع شرق در فروشگاه آنلاین کالاسان آماده ارائه مشاوره قبل از خرید و اخذ سفارش با قابلیت سفارشی سازی محصول می‌باشند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.