3 مورد از مکان‌هایی که طبیعتشان شگفتی‌ها را فاش می‌کنند

 اما برخی از افراد به تصور اینکه فرصت برای سفر گاهی دست نیافتنی است، نمی‌دانند با تعطیلات پیش‌رو چکار کنند و به نوعی چطور آن را سپری کنند. این در صورتی است که می‌توان حتی در یک فرصت کوتاه یک تا چند روزه به دل طبیعت پناه برد و تمام خستگی‌ها را جایی دور از زندگی شهری جا گذاشت و با دنیایی از خاطرات خوش، به شهر برگشت و پر انرژی به کار و فعالیت ادامه داد.

شمال کشور برای طبیعت‌گردی همیشه بهترین انتخاب بوده است؛ بنابراین اگر دلتان می‌خواهد چند روزی را در کنج دنج ویلا شمال استراحت کنید و ساعاتی را در دشت‌ها و جنگل‌های سرسبز و انبوه پرسه بزنید و هوای تازه و پرطراوت را استشمام کنید، باید مقصد دلخواه خود را از بین شهرهای شمالی انتخاب کنید. بعد از انتخاب مقصد، نوبت به اجاره ویلا می‌رسد. برای اجاره ویلا، گزینه‌های متنوع و متعددی پیش روی شما قرار دارند که انتخاب‌ آنها می‌تواند بر اساس سلیقه و میزان بودجه شما در سفر صورت بگیرد.

چالوس یکی از بهترین شهرهای شمالی در استان مازندران است که به واقع شگفتی را می‌توان در طبیعت آن به چشم دید. سفر به شهر چالوس از همان جاده رویایی ۵۹ شروع می‌شود، که خود به تنهایی به اندازه یک مقصد، جذابیت و زیبایی دارد. بنابراین حتی اگر این سفر را به بودن در مسیر خلاصه کنیم، به جرات می‌توانیم بگوییم که با لذت مورد انتظار از یک سفر خوب و به یادماندنی همراه است.

چالوس شهری کوچک و اما زیبا است که از هر طرفی به زیبایی‌های طبیعی منتهی شده است؛ و برای بازدید از جاذبه‌های آن باید یک برنامه ریزی دقیق انجام دهید. اگر بنا بر اولویت بندی باشد، پیشنهاد ما این است که ابتدا به سراغ مرداب هسل بروید. مرداب هسل یکی از بکرترین جاذبه‌های چالوس است که در میان جنگلی سرسبز و شگفت‌انگیز واقع شده است و در تمام فصل‌های سال سحرانگیز و جادویی جلوه می‌کند. در حدود نیم قطر از سطح این مرداب را جلبک پوشانده است، به همین خاطر با تغییر فصل می‌توان شاهد تغییر رنگ آب دریاچه بود و همین موضوع باعث می‌شود تا جذابیت‌های آن چندین برابر شود.

دریاچه سراوان جایی در دل طبیعت برای بازیابی روح

دریاچه سراوان جایی در دل طبیعت برای بازیابی روح

آرامش گم شده را می‌توان با حضور در طبیعت بدست آورد؛ بنابراین اگر به دنبال سکون و آرامش هستید و می‌خواهید جریان زندگی را با نفس کشیدن در میان دشت‌های سرسبز و جنگل‌های انبوه احساس کنید و با هر قدمی که برمیدارید، شگفتی و زیبایی ببینید، سفر به شهر همیشه بارانی رشت را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

رشت مرکز استان گیلان و یکی از کلان شهرهای شمال ایران است. سفر به این شهرباعث بدست آوردن بهترین تجربه‌ها از شکم‌گردی، طبیعت‌گردی و بازارگردی تا باقی تجربه های گردشگری می شود. در این سفر باید برنامه خود را طوری بچینید که چند روزی را در فضای شهری گشت و گذار کنید و چند روزی را هم در میان طبیعت بکر آن به جنگل‌نوردی و طبیعت‌گردی بپردازید. شما می‌توانید با اجاره ویلا رشت به صورت آنلاین، مکان اقامتی خود را پیش از آغاز سفر، انتخاب کنید و از نگرانی‌ها در خصوص جا و مکان به رهایی برسید.

در رشت هر کسی به شکلی می‌تواند به تفریح بپردازد و خود را آنطور که دلخواه است، سرگرم کند. اما هیچ‌جوره نمی‌توان بیخیال طبیعت‌گردی در رشت شد. یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار منحصر به فرد در شهر رشت، دریاچه سراوان است که سزاوار است پس از رفع خستگی راه، بلافاصله به بازدید از آن بپردازید.

دریاچه زیبای سراوان در میان پارک جنگلی سراوان واقع شده است و در اطراف خود رویایی‌ترین چشم‌اندازهای طبیعی را دارد. سراوان در حد فاصل رشت تا سیاهکل قرار دارد و محدوده وسیعی از پارک جنگلی سراوان را به خود اختصاص داده است. یکی از جذابیت‌های این دریاچه، خزه‌های سبز رنگی هستند که سرتاسر سطح دریاچه را پوشانده‌اند، به طوری در نگاه اول احساس می‌کنید قرار است پا به چمن‌زاری وسیع بگذارید، در حالی که اینطور نیست و شما می‌توانید سوار بر قایق، بر روی دریاچه گشت و گذار کنید و از تماشای زیبایی‌های بی بدیل خلقت لذت ببرید.

فرار از روزمرگی پایتخت با اقامت در روستای افجه

فرار از روزمرگی پایتخت با اقامت در روستای افجه

اگر از اهالی پایتخت باشید، بدون شک ترافیک و شلوغی شهر شما را خسته کرده است و دلتان می‌خواهد در فضایی ساکت و آرام، چند روزی را بدون هیچ دغدغه‌ای سپری کنید. در واقع این حس برای مسافران و گردشگرانی که به تهران سفر می‌کنند طوری دیگر رقم می‌خورد. گردشگران می‌توانند با اجاره روزانه خانه در تهران یا اجاره سوئیت در تهران، در یک سفر چند روزه، به فرصت تماشای جلوه زیبای شهر دست پیدا کنند و مدت زمان سفر خود را به گشت و گذار در بین بهترین جاهای دیدنی تهران سپری کنند و سپس سفری یک روزه به اطراف تهران داشته باشند تا از ییلاقات اطراف این شهر نیز دیدن کنند.

چه مسافر تهران باشید و چه از اهالی این شهر، در هر صورت، طاقت فرسا بودن گرمای تابستان آدم را به دل ییلاقاتی می‌کشاند که چیزی کم از زیبایی مناطق شمالی ندارند و با آب و هوای خنکشان، جایی برای تردید باقی نمی‌گذارند. یکی از تماشایی‌ترین روستاهای ییلاقی اطراف تهران، روستای زیبای افجه است. افجه یک روستای کوهستانی و سرسبز است که از توابع لواسانات شهرستان شمیرانات به حساب می‌آید و به خاطر داشتن طبیعتی بکر، به یکی از بهترین مقصدهای طبیعت‌گردی تبدیل شده است.

فاصله افجه تا شمال شرق تهران به ۳۰ کیلومتر می‌رسد و همین فاصله کم موجب شده است تا پاتوقی همیشگی برای تعطیلات آخر هفته شهروندان تهرانی باشد. طبیعت‌گردی در دامان این روستا با لذتی وصف نشدنی همراه است؛ شما می‌توانید در بافت قدیمی این روستا قدم بزنید، به باغات میوه آن بروید و در میان معروف‌ترین جاذبه‌های این منطقه از جمله دشت هویج، دشت سبواستان، قصر ناصری، آبشار موآب، آبشار پسچویک، قلعه سربند و... گشت و گذار کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.