خنک ترین شهرهای شمال برای تعطیلی این هفته

در آغوش جنگل‌های سرسبز و در دامنه کوه‌های مه آلود گیلان و مازندران، شهرها و ییلاقات کوچک و بزرگی پنهان شده که حتی در گرمای تابستان شمال هم سرسبز و خنک‌اند. در ادامه این نوشتار در بین خنک‌ترین شهرهای شمال که برای تعطیلی این هفته مناسب‌اند، چرخی خواهیم زد. برای اقامت در این سفر هم کافی است وارد سایت جاجیگا شوید و با اجاره ویلا شمال برای ساختن یک آخر هفته به یادماندنی برنامه‌ریزی کنید.

ییلاقات خنک مازندران برای تعطیلی این هفته

آلاشت یکی از خنک ترین شهرهای شمالی

سفر به آلاشت، منطقه‌ای که در ارتفاعات شرق استان مازندران و سوادکوه قرار گرفته و فقط ۴ ساعت از تهران فاصله دارد. آلاشت شهری با نمای قدیمی، کوچه‌های باریک و سنگ فرش شده و خانه‌های قدیمی با شیروانی‌های رنگی، یکی از رویایی‌ترین مقاصد تابستانی شمال است، جایی که تا چشم کار می‌کند سرسبزی و مه است. این شهر را به خاطر ارتفاع و آسمان پاک و بدون غبارش همچنین وجود رصدخانه در آن، بهشت ستاره شناسان می‌دانند.

با اجاره ویلا در آلاشت اقامتی دلچسب و خنک درست وسط گرمای تابستان را تجربه خواهید کرد.

لاریجان، مقصد خنک نزدیک تهران

یکی از خنک‌ترین شهرهای نزدیک تهران و مناسب برای تعطیلی این هفته، شهر لاریجان درشهرستان آمل استان مازندران است. با اینکه لاریجان ساحل و دریا ندارد، اما به دلیل کوهستانی بودنش، خبری از هوای شرجی و گرم تابستان در آن نیست و به یکی از مقاصد محبوب برای سفر تابستانی تبدیل شده.

اجاره ویلا و سوئیت در آمل یا حتی اجاره ویلا و سوئیت در بابل می‌تواند جزو انتخاب‌های خوب برای داشتن اقامتی به صرفه و به یادماندنی در مسیر رفتن به لاریجان و رینه و سپری کردن یک روز خنک باشد.

فیلبند، یک انتخاب خنک برای تعطیلی آخر هفته

فیلبند کجاست؟ فیلبند روستایی ییلاقی در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریاست که در منطقه بندپی شهرستان بابل در استان مازندران جای گرفته و یک انتخاب جذاب و خنک برای تعطیلی این هفته است. فیلبند در واقع جایی در نزدیکی آسمان و لابه‌لای ابرهاست؛ جایی که حس ‌می‌کنید در حال قدم زدن روی موجی از ابر هستید.

برای ماندن در این روستای زیبا می‌توانید با اجاره ویلا فیلبند از قبل برای اقامت‌تان برنامه بچینید.

جواهرده، نگین سبز مازندران

جواهرده یکی از محبوب‌ترین ییلاقات شمال برای یک سفر تابستانی و خنک محسوب می‌شود. عبور از پیچ و خم جاده‌ی جواهرده یعنی لذت بردن از اوج سرسبزی و زیبایی مسیری که به اقیانوسی از ابر منتهی می‌شود و شما را با طبیعتی بکر و دست نخورده مواجه می‌کند.

روستای جواهرده در ۲۷ کیلومتری شهر رامسر و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و در فصول بهار و تابستان با هوای خنک و دلپذیری برخوردار است. لذت اقامت در ویلا روستایی در رامسر  و لمس زندگی روستایی شمال در روستای جواهرده رامسر با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

مازیچال، مقصد تابستانی مه‌آلود

مازیچال یکی از خنک‌ترین ییلاقات مازندران برای سفر در تابستان است. برای رسیدن به این روستای ییلاقی و خنک باید از کلاردشت وارد جاده عباس آباد شوید. در کیلومتر ۲ این جاده، مسیر جنگلی رو به این روستا دیده می‌شود.

روستای اربه کله رامسر

روستای اربه کله رامسر

یکی از روستاهای خوش آب و هوا و خوش منظره رامسر که مناسب سفر تابستانی در شمال است، روستای اربه کله نام دارد. روستای اربه کله ۸ کیلومتر با رامسر فاصله دارد و در منطقه‌ای کوهستانی  قرار گرفته. کافی است ریه‌هایتان را از هوای خوب و پاک اربه کله پر کنید و از شادابی و طراوت و چشم‌انداز بی‌نظیر این روستا لذت ببرید.

روستای اربه کله برخلاف رامسر اصلا شرجی نیست و به علت داشتن آب وهوای خنک و کوهستانی مورد توجه گردشگران و دوستداران طبیعت قرار گرفته.

خنک‌ترین شهرهای گیلان برای تعطیلی این هفته

ماسال و ییلاقات دست نخورده و بکر آن

در بین مقاصد خنک و تابستانی شمال، ماسال همچون نگینی سبز می‌درخشد و با قدم گذاشتن در آن با منظره‌های کارت پستالی مواجه می‌شوید که شاید در خواب هم ندیده باشید. در سفر به ماسال می‌توانید جریان به هم پیوستگی کوه و جنگل و ابر را ببینید و در میان اقیانوسی از ابرهای پنبه‌ای سفری رویایی را تجربه کنید.

با اجاره ویلا و کلبه در ماسال و اقامت در آن به صورت همزمان لذت این معاشرت و زتدگی روستایی و بیدار شدن با صبحانه محلی را تجربه خواهید کرد.

روستای ییلاقی اولسبلنگاه

حرکت به سمت ارتفاعات و رسیدن به روستای ییلاقی اولسبلنگاه در 25 کیلومتری ماسال هم یک انتخاب جذاب است. اقامت در کلبه‌ های چوبی اولسبلنگاه با گرمای بخاری‌های هیزمی و صدای سوختن چوب، تماشای ستارگان و گم شدن در سکوت شب و بیدار شدن با صدای پرندگان و حیوانات، آرامش را برای شما به همراه می‌آورد.

دیلمان، زیبای بالا نشین

دیلمان، در ارتفاعات شرق گیلان، ییلاقی با جنگل‌های انبوه، چشمه‌های زلال، آبشار و رویش دشت گل یکی از زیباترین مقاصد تابستانی گیلان است. سفر به دیلمان از زمان قرار گرفتن در مسیر جاده جنگلی و کوهستانی سیاهکل تا خود دیلمان زیبا با دشت‌های گل و مناظر طبیعی زیبا و روستاهای بکر تماشایی است و مسیر رسیدن به اندازه مقصد جذاب و لذت‌بخش است.

با اجاره ویلا و خانه روستایی در دیلمان می‌توانید از ماندن در طبیعت بکر و زیبای دیلمان لذت ببرید.

هالیدشت، ییلاقی خنک در حوالی آسمان

هالی دشت (هالیدشت) یا همان هلودشت که در گویش گیلکی به آن هلی دشت هم می‌گویند، ییلاقی سرسبز و بکر در منتهی الیه جنوبی دهستان لات لیل شهرستان املش است و حدود ۳۰ کیلومتر با مرکز شهر املش فاصله  دارد.

زیبایی‌های مسیری که به هالیدشت می‌رسد کمتر از مقصد نیست؛ مسیری جنگلی و پر پیچ و خم، پوشیده از از جنگل‌های توسکا و ممرز و باغ‌های چای و درختان فندوق که شما را به رویایی شیرین می‌برد.

اشکورات، ییلاق خنک رودسر برای تعطیلی آخر هفته

اشکورات، ییلاق خنک رودسر برای تعطیلی آخر هفته

طبیعت بکر و شگفت انگیز ییلاق اشکورات در رودسر با وجود چشمه‌سارها، دریاچه‌، رودخانه‌های زلال و غارهای طبیعی مسیر جذابی برای گردشگری و طبیعتگردی است. با اجاره ویلا و خانه روستایی در رودسر  در سفر به این منطقه مشکلی برای جای ماندن ندارید.

گردنه حیران، مسیر شگفتی و حیرت

سفر به گردنه حیران و حرکت در مسیر پیچ در پیچ، لابه‌لای جنگل‌های گیلان و دره‌ای نه چندان عمیق، پیچشی خیال انگیز است. این گردنه در مسیر جاده آستارا به اردبیل و لب مرز ایران و آذربایجان قرار گرفته و با زیبایی‌های طبیعی و امکانات تفریحی مختلف مثل تله کابین، سورتمه سواری و زیب لاین  بهترین انتخاب برای یک سفر تابستانی به یادماندنی است.

مسافران حیران برای اقامت در این منطقه می‌توانند وارد سایت جاجیگا شده و با اجاره  ویلا و سوئیت در گردنه حیران ضمن لذت بردن از طبیعت بی‌نظیر، اوقات خوش و همراه با آسایشی را در سفر تجربه کنند.

سخن آخر

سفر به شمال در تابستان با ییلاقات خنک و مرطوب،  انتخاب اصلی همه گردشگران و دوستداران طبیعت برای تعطیلی آخر هفته است. در این نوشتار چرخی در بین خنک ترین مقاصد شمالی برای سفر در تابستان زدیم و به سوال " تعطیلی این هفته کجا بریم؟ " پاسخ دادیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.