راهنمای جامع سفارش درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک

یکی از نقاط هدر رفت و اتلاف انرژی در ساختمان ها پنجره ها میباشد. با انتخاب پنجره مناسب میتوان به مقدار قابل توجهی میزان انرژی مصرفی در ساختمان را کاهش داد و با بهینه سازی انرژی ساختمان را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه داشت. درب و پنجره های دو جداره ترمال بریک نوعی پنجره عایق در برابر حرارت میباشد که با توجه به روش تولید آن مانع از انتقال حرارت از سمتی به سمت دیگر میشود. از آنجایی که ضریب انتقال حرارت در آلومینیوم بسیار بالاست استفاده از پروفیل های نرمال آلومینیومی در ساخت پنجره ها برای مدتی منسوخ گردید که با ابداع نسل جدیدی از پروفیل های آلومینیوم، استفاده از آنها با قوت بیشتری شکل گرفت.

پنجره ترمال بریک چیست؟

پنجره ترمال بریک (THERMAL BREAK WINDOW) در صنعت ساختمان به پنجره های دوجداره آلومینیومی ساخته شده از پروفیل ترمال بریک اطلاق میشود. پروفیل های ترمال بریک نسل جدیدی از پروفیل های آلومینیومی غیر رسانا هستند. در این نوع از پروفیل ها با اعمال روشهایی هدر رفت انرژی حرارتی از طریق جداره های فلزی پنجره های آلومینومی که همواره یکی از ضعف و معایب پنجره های آلومینومی سیستم های قدیمی محسوب میشود. کاسته می شود. در این روش مقاطع پروفیل های آلومینومی به دو نیم تقسیم شده و فضای بین آنها یک لایه پروفیل عایق و غیر رسانا قرار میگیرد. استفاده از تیغه عایق در بین سطح مقطع داخلی و بیرونی پروفیل سبب شکست پل های حرارتی شده و انتقال گرما که به عنوان هدر رفت انرژی حرارتی معرفی می شود به شکل محسوسی کاهش پیدا کند.

پروفیل آلومینیوم ترمال بریک

از میان برداشتن پل های حرارتی که باعث اتلاف انرژی میشوند تنها راه حل استفاده از پروفیل های آلومینیومی میباشد. در این روش مقطع پروفیل به دو قسمت داخلی و بیرونی تقسیم شده و سپش توسط نوار یا تسمه های از جنس عایق به یکدیگر متصل میشوند. می‌توان گفت پروفیل‌های حرارت شکن یا ترمال بریک یکسری پروفیل‌هایی هستند که با استفاده از نوارهای پلی آمید قسمت داخلی پروفیل را از قسمت خارجی آن جدا می‌کنند. انتقال و رسانش انتقال حرارت با رسیدن به نوارهای پلی آمید آمید متوقف شده و یا با سرعت کمتری انجام میشود.

قیمت پنجره ترمال بریک

قیمت پنجره ترمال بریک

پروفیل‌های آلومینومی ترمال بریک گران‌تر از پروفیل‌های نرمال هستند اما براساس محاسباتی که انجام شده این پروفیل ‌ها حداکثر بعد از مدت زمانی 5 سال می‌توانند هزینه های خرید خود را برگردانند. کاهش هزینه های مصرف انرژی و کاهش استهلاک تجهیزات سرمایش و گرمایش پس از 5 سال، سرمایه گذاری انجام شده در خرید پنجره های ترمال بریک را به مصرف کننده باز میگرداند. در مقایسه پنجره ترمال بریک با پنجره upvc، قیمت این نوع از پنجره ها 2 الی 3 برابر قیمت پنجره دوجداره upvc است. استفاده از آلیاژ آلومینیوم، فرایند چند مرحله ای، تنوع رنگ، استحکام بالای مقاطع، پوشش های مقاوم،از جمله دلایلی است که باعث بالا رفتن قیمت پنجره ترمال بریک به نسبت سایر پنجره های دوجداره میشود.

محاسبه قیمت پنجره ترمال بریک

محاسبه قیمت پنجره ترمال بریک

به طور کلی واحد و مبنای فروش قیمت پنجره ترمال بریک بر اساس ابعاد (مترمربع) یا وزن سازه (کیلوگرم) تعیین میشود. در تفکیک و ریز محاسباتی، عوامل موثر در قیمت پنجره ترمال بریک عبارتند از:

قیمت روز پروفیل  آلومینیوم:

مقاطع مختلفی از پروفیل های ترمال بریک در بازار وجود دارد که هریک وزن و مشخصات فنی جداگانه ای دارند. با توجه به نوسان قیمت آلومینیوم بر اساس قیمت های جهانی، قیمت پروفیل ترمال بریک نیز به صورت روزانه متغیر بوده و و هریک بر اساس میزان مواد بکار رفته محاسبه میشود. مبنای فروش پروفیل ترمال بریک همواره بر اساس وزن محاسبه میشود. نوع پوشش ایجاد شده، رنگ مقطع از مهمترین عوامل در بروز اختلاف قیمت پروفیل ها می باشد.

متراژ و ابعاد پنجره ترمال بریک:

ابعاد و اندازه یک پنجره ترمال بریک با متراژ پروفیل مصرفی ارتباط مستقیمی دارد. هرچه مساحت یک پنجره ترمال بریک بزرگتر باشد، قیمت واحد فروش آن در قیاس با یک پنجره کوچکتر، ارزان تر خواهد بود چرا که پنجره هایی با ابعاد بزرگ به دلیل استفاده بیشتر از متریال های مورد نیاز ارزش افزوده بیشتری برای تولید کننده پنجره ترمال بریک دارد. علاوه بر آن بالا رفتن متراژ هزینه های جانبی تولید کننده را در مواجه با یک پروژه را کاهش می دهد.

نوع یراق آلات:

مکانیزم های مختلفی در قالب یراق آلات قابلیت مونتاژ و بکارگیری در پنجره های ترمال بریک را دارا هستند. برای هر مکانیزم ( یراق آلات) قیمت خاصی در نظر گرفته شده است که در در قیمت پنجره ترمال بریک تاثیر گذار خواهد بود. یراق آلات تک حالته به عنوان ارزان ترین و اقتصادی ترین نوع یراق و در مقابل یراق آلات لیفت اند اسلاید به عنوان گران ترین نوع یراق آلات پنجره های ترمال بریک معرفی میشود.

تعداد پنجره دوجداره ترمال در پروژه:

تعداد پنجره های ترمال بریک نصب شده در یک پروژه ساختمانی ارتباط مستقیمی با میزان سود کسب شده برای تولید کننده دارد. با افزایش تعداد یونیت ها، از قیمت واحد اقلام مصرفی به میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد. از این رو پروژه های انبوه سازی همواره به عنوان پروژه رقابتی محسوب میشوند.

نوع شیشه های بکار رفته:

انواع مختلفی از شیشه های تک جداره، دوجداره و سه جداره قابلیت بکارگیری در سیستم های ترمال بریک را دارا هستند. بسته به ضخامت شیشه، تعداد جداره ها، رنگ و سایر مشخصات فنی قیمت های شیشه سیستم های ترمال نیز متفاوت خواهد بود.

هزینه نصب پنجره دوجداره ترمال بریک:

هزینه نصب یک پنجره ترمال بریک ضریبی از قیمت تولید آن است. بین 15 الی 20 درصد از هزینه تولید پنجره ترمال بریک به عنوان هزینه نصب در بهای فروش در نظر گرفته می شود. قیمت نصب پنجره های ترمال بریک به دلیل آنکه معمولا شیشه هایی با ابعاد بزرگ دارند، بیشتر از پنجره های دوجداره UPVC  در نظر گرفته می شود.

هزینه حمل:

ابعاد پنجره و فاصله جغرافیایی محل نصب تا کارگاه تولید دو مولفه اصلی در هزینه های حمل میباشد. هزینه حمل پنجره یک موضوع کاملا توافقی میباشد و الزامی در انجام آن توسط طرفین وجود ندارد.

قیمت حدودی متر مربع پنجره ترمال بریک

قیمت حدودی مترمربع پنجره های دوجداره ترمال بریک با توجه به سیستم لولایی یا کشویی بسیار از یکدیگر متفاوت هستند.این تفاوت قیمت ها به خاطر نوع پروفیل یا سری پروفیل، نوع شیشه، طرح یا شکل درخواستی نوع یراق آلات است.

قیمت حدودی متر مربع پنجره ترمال بریک

نتیجه گیری:

بنابراین به دلیل ارزش افزوده بالای پنجره های آلومینیومی ترمال بریک، توصیه می شود حتما از مشاوره کارشناسان متخصص ایرالکورت استفاده نمایید. بهره گیری از تجربه متخصصین ایرالکورت به عنوان واحد برتر تولیدی درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک به آدرس کارخانه: تبریز-شهرک سرمایه گذاری خارجی،  خیابان اروپا ، میدان صنعت، خیابان آذربایجان ، پلاک 125 و 

با شماره 42227940 و42227941-041 و جهت مشاوره رایگان یا سفارش فوری با همراه 09122133296 تماس حاصل نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.