لیست قیمت دوره های تخصصی مکانیک خودرو (جدول کامل 1402)

در این مطلب به معرفی لیست قیمت کلاس های تخصصی آموزش مکانیک خودرو می‌پردازیم و شما را با این رشته ها آشنا خواهیم کرد.

قیمت دوره های تخصصی مکانیک خودرو چقدر است؟

جدول زیر شامل لیست قیمت کامل دوره های مکانیک خودرو در سال ۱۴۰۲ به استناد موارد موجود در وب سایت آموزشگاه فنی حرفه ای ایران ILO به آدرس اینترنتی https://iranilo.com/department/car-repair-school/ است:

نام دوره

قیمت

آدرس اینترنتی جهت بررسی

آموزش مکانیک خودرو

6000000 تومان

https://iranilo.com/product/car-mechanics-training/

آموزش تعویض روغنی خودرو

5000000 تومان

https://iranilo.com/product/car-mechanics-training/oil-change/

آموزش جلوبندی سازی خودرو

5000000 تومان

https://iranilo.com/product/car-mechanics-training/car-front-repair/

آموزش مکانیک خودرو های کره ای هیوندا و کیا

5000000 تومان

https://iranilo.com/product/car-mechanics-training/hyundai-kia-repair/

آموزش تعمیرات برق خودرو

7000000 تومان

https://iranilo.com/product/car-electrical-training/

آموزش تنظیم موتور خودرو

5000000 تومان

https://iranilo.com/product/car-engine-tuning-tutorial/

 

دوره های آموزشگاه تعمیرات خودرو

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت این دوره های تخصصی مکانیک خودرو کافی است نام هر یک از دوره ها را به همراه فنی حرفه ای و یا ایران ILO(ایران آیلو)  جستجو کنید تا قیمت روزه هریک از این دوره ها را مشاهده کنید و یا از مشاوره رایگان فنی حرفه ای برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

علت تفاوت قیمت دوره‌های تخصصی مکانیکی فنی حرفه ای در آموزشگاه های مختلف چیست؟

ممکن است در زمان جستجوی خود در رابطه با قیمت دوره های تخصصی مکانیک خودرو، متوجه شوید که میان قیمت ارائه شده توسط آموزشگاه های مختلف تفاوت وجود دارد. دلایل مختلفی را می‌توان برای این تفاوت قیمت متصور شد؛ اما اصلی‌ترین دلیل این تفاوت قیمت کیفیت سطح آموزشی است.

نکته ای که باید در این رابطه بدانید آن است که برخی از آموزشگاه ها با حذف سرفصل های آموزشی و یا برگذاری کلاس های آموزشی در فضای غیر کارگاهی (در ساختمان های اداری و خارج از تعمیرگاه) با کاهش کیفیت آموزش، باعث کاهش هزینه های دوره خواهند شد.

برای مثال تصویر زیر شامل مقایسه قیمت دوره مکانیک خودرو تخصصی در یک آموزشگاه که از تعمیرگاه تخصصی و اختصاصی برخوردار بوده و تقریباً کار بر روی تمامی موتور خودروهای داخلی را به شما آموزش خواهد داد، با دو آموزشگاه دیگر است که از نظر امکانات و سطح آموزش در سطح بسیار پایین تری قرار دارند.

دوره‌های تخصصی مکانیک خودرو

ضمناً جالب است بدانید که طبق بررسی ما دوره‌های تخصصی مکانیک خودرو در آموزشگاه ایران ILO، با جمعیت 5 تا 8 نفره برگذار می‌شود، که در مقایسه با تعداد نفرات ثبت نام شده در هر دوره در آموزشگاه فن آموزان (پایین سمت چپ) دقیقاً مشابه دوره خصوصی این آموزشگاه است.

در واقع شاید در نگاه اول قیمت دوره تخصصی مکانیک خودرو در آموزشگاه ایران ILO با رقم 6000000 تومان کمی گرانتر از دوره های 4700000 تومانی دو آموزشگاه دیگر به نظر برسد، اما حقیقت قضیه آن است که دوره مکانیکی فنی حرفه ای ایران ILO با تعداد نفراتی مشابه دوره خصوصی دو آموزشگاه دیگر برگذار می شود.

برای کسب اطلاعات دقیقتر در مورد دوره مکانیک خودرو این آموزشگاه می‌توانید بر روی عبارت دوره مکانیکی ایران ILO کلیک کرده و به اطلاعات دقیق‌تری دست پیدا کنید.

آیا یادگیری این حرفه با توجه به قیمت دوره های تخصصی مکانیک خودرو منطقی است؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر میزان درآمد مکانیک خودرو در ایران بسیار موثر است، سطح تخصص و تجربه مکانیک می‌باشد.

مکانیک‌های خودرو به دو دسته استادکار و شاگرد مکانیک تقسیم می‌شوند. افرادی که به تازگی شروع به کار در حرفه مکانیکی خودرو در یک مرکز تعمیرات کرده‌اند و طبیعتا تجربه و مهارت کمتری دارند، به عنوان شاگرد مکانیک شناخته می‌شوند. برای این افراد، حداقل حقوق تعیین شده توسط وزارت کار درنظر گرفته می‌شود. این در حالی است که امکان بالاتر رفتن این دستمزد، با توجه به میزان کسب مهارت آن فرد، وجود دارد.

دسته دوم کسانی هستند که از تجربه و تخصص بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل مکانیکی مستقل خود را دارند. این افراد در دسته استادکاران مکانیکی قرار می‌گیرند. بر اساس نتایج تحقیقات محیطی، متوسط درآمد ماهیانه یک استادکار مکانیک خودرو 3 تا 7 برابر حداقل حقوق تعیین شده توسط وزارت کار است. این درآمد با توجه به عواملی همچون دانش و تجربه، محلی که مکانیکی در آن فعالیت می‌کند متغیر است.

اگر شما در روز 6 مشتری داشته باشید (3 مشتری صبح و 3 مشتری بعدالظهر ) و به طور متوسط از هر نفر250000 تومان حق الزحمه بگیرید، درآمد ناخالص مغازه مکانیکی در روز 1500000 تومان و در ماه (26 روز کاری) سی و نه میلیون تومان خواهد شد. که از این مبلغ پس از کسر هزینه های استهلاک، تجهیزات، اجاره ، پرداخت قبوض و مالیات به طور خالص25000000 تومان برای شما خواهد ماند (بر اساس نرخ نامه سال 1401).

البته دقت داشته باشید که سه اصل مهم مهارت، انصاف و اخلاق شخص مکانیک از عواملی هستند که به شدت روی درآمد نهایی شما در این شغل تاثیرگذارند و از اهمیت بالایی برخوردارند.

به این ترتیب شما می‌توانید با مقایسه قیمت دوره های تخصصی مکانیک خودرو، در برابر درآمدی که می‌توانید پس از کسب مهارت به آن برسید به بررسی بصرفه بودن یا نبودن دوره ها بپردازید.

درآمد مکانیک خودرو

این بخش متن از صفحه درآمد مکانیک خودرو وب سایت ایران ILO به عنوان منبع بخش هایی از این متن گرفته شده است.

آیا امکان پرداخت هزینه دوره های تخصصی مکانیک خودرو به صورت قسطی وجود دارد؟

با توجه به اینکه آموزشگاه‌های مجری دوره های تخصصی مکانیک خودرو به صورت فشرده و نیمه فشرده به برگذاری دوره‌ها اقدام می‌نمایند و مدت این دوره های تخصصی تنها 2 تا 4 هفته است، امکان پرداخت بصورت اقساط برای این دوره‌ها وجود ندارد؛ البته با توجه به نرخ تورم ایران و قیمت کالا و خدمات دیگر، قیمت دوره های تخصصی مکانیک خودرو آنقدر بالا نیست که به پرداخت اقساطی نیاز داشته باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.