مبین

اگر این حجم بالای معامله که روزانه انجام می‌گیرد به صورت حضوری و بدون وجود کارگزاری‌ها انجام می‌شد، قطعا هرج و مرجی غیرقابل کنترل را ایجاد می‌کرد. در واقع کارگزاران می‌توانند بدون نیاز به حضور شما و به نمایندگی از شما به خرید یا فروش سهام و اوراق بهادار شما بپردازند.

 یکی از کارگزاری‌های موفق در بازار اقتصادی کشور کارگزاری مبین سرمایه است که بنا به گفته مدیر عامل این شرکت این کارگزاری طی دو سال اخیر تمرکز خود را روی فراهم کردن بستر‌های معاملاتی و سامانه‌ها گذاشته است.

محمد علی محمدی، مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه گفت: یکی از خدمات ویژه و متمایز این کارگزاری سامانه اختصاصی معاملات آنلاین اوراق بهادار که اسمارت نامگذاری شده است که از طریق آن ابزارهای متنوع و در مواردی منحصر بفردی را را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 متن زیر ماحصل گفت‌وگوی ما با محمد علی محمدی، مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه حول محور فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این شرکت در حوزه کارگزاری است.

*به عنوان اولین سوال، بعد از حدود سه سال وقفه به علت پاندمی‌کرونا، نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار شد نظرتان در این رابطه چیست؟

به طور کلی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی باعث ایجاد فضای رقابتی بین فعالان می‌شود و در نهایت به پویایی صنعت کمک می‌کند و هر جا فضا رقابتی باشد در نهایت مصرف‌کننده خدمات از این فضا منتفع می‌شود چرا که در فضای رقابتی نوآوری شکل می‌گیرد و خلاقیت‌ها را بروز می‌کند که در نهایت منجر به رشد بازار سرمایه می‌شود.

*کارگزاری مبین سرمایه از شرکت در نمایشگاه صنعت چه هدفی را دنبال می‌کند؟

کارگزاری مبین سرمایه همواره با چند هدف علاقمند به حضور در نمایشگاه است که شاید اولین هدف رونق نمایشگاه در سطح بالا است و هدف دیگر معرفی خدمات و محصولات شرکت به عنوان خدماتی نوآورانه و معرفی آن به بازار سرمایه است، چرا که در استراتژی شرکت تلاش ما ارائه راهکارهای هوشمند برای ساده کردن موضوع سرمایه‌گذاری برای طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران است.

*چه محصولات و خدماتی را قصد دارید در این نمایشگاه معرفی کنید؟

کارگزاری مبین سرمایه در دو سال اخیر تمرکز خود را بر روی فراهم بستر‌های معاملاتی و سامانه‌ها گذاشته است و به همین جهت در نمایشگاه امسال علاوه بر معرفی خدمات عمومی، در 4 روز نمایشگاه از 4 محصول نوین رونمایی خواهد کرد.

اولین محصول، سامانه اختیار معاملات سهام در سامانه اسمارت است. این طرح به مشتریان کمک می‌کند که معاملات اختیار را ساده‌تر و حرفه‌ای‌تر از همیشه انجام دهند و با توجه به اقبال مناسب بازار به ابزار و معاملات اختیار، بسیار امیدواریم این محصول مورد اقبال فعالان قرار گیرد.

محصول دیگر طراحی و توسعه یافته ما برای رونمایی، همچنین سامانه اسمارت آتی کالا است که سامانه اختصاصی معاملات آتی کالای کارگزاری مبین سرمایه است که تجربه کاربری خوبی را برای کاربران ایجاد می‌کند و با رونق بیشتر معاملات آتی که با ورود شمش طلا و دیگر قراردادهای پیش رو کمک خوبی به معامله‌گران کند.

سامانه بعدی که در نمایشگاه از آن رونمایی خواهد شد دستیار الگوریتمی ‌سبدگردان اسمارت است که برای شرکت‌های سبدگردان و صندوق‌های بازارگردانی بسیار کاربردی و به معنای واقعی یک دستیار هوشمند است و عملیات سبدگردانی و بازارگردانی را می‌تواند به خوبی تسهیل کند.

و آخرین سامانه نیز معرفی پلتفرم اختصاصی مبین کالا است که امکان ارسال سفارش‌های خرید و فروش و خدمات پس از معاملات از صفر تا صد در بورس کالا را به ساده‌ترین روش ممکن فراهم می‌کند و با توجه به سرعت بسیار بالای بورس کالا در سال‌های اخیر در افزایش خدمات بورس کالا به عموم مردم مانند خودرو و دیگر ابزارهای جدید، این سامانه در مدتی که مورد استفاده مشتریان حقیقی و حقوقی شرکت در بورس کالا قرار گرفته رضایت مشتریان عزیز را جلب کند.

*کارگزاری مبین سرمایه چه خدمات متمایز دیگری را ارائه می‌کند؟

کارگزاری مبین سرمایه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین کارگزاری‌های کشور و جزو کارگزاران رده بالا در رتبه‌بندی‌های ادوار مختلف در سال‌های اخیر همواره در به کارگیری از فناوری‌های نوآورانه پیشگام بوده است. یکی از خدمات ویژه و متمایز کارگزاری سامانه اختصاصی معاملات آنلاین اوراق بهادار که اسمارت نامگذاری شده است و ابزارهای متنوع و در مواردی منحصر به‌فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

باشگاه مشتریان مبین سرمایه با رویکرد مدرن و ارائه خدمت در لحظه یکی از خدمات بسیار جذاب کارگزاری است که علاوه‌بر جوایز ارزنده، با امکاناتی مثل امکان انتقال مستقیم امتیاز به کیف پول، دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی، بررسی گزارش‌های ماهانه و فصلی بورس اوراق و بورس کالا و همین‌طور بسته‌های اعتباری بدون بهره، سعی شده رضایت کاربران عزیز را فراهم آورد.

خدمات واحد مشتقه (کالا و اوراق بهادار) خدمات ویژه اعتباری معاملات کالا و انرژی مبین سرمایه نیز همواره کوشیده‌اند تا بالاترین کیفیت خدمات را به مشتریان کارگزاری ارائه می‌کنند.

*شعار مبین سرمایه، کارگزار هوشمند است. هوشمند بودن را چطور تعریف می‌کنید؟

هوشمندی از نظر ما صرفا به ایجاد سامانه نیست، ما هوشمندی را ارائه خدمات با تلفیقی از فناوری و هنر برای کاربران تعریف می‌کنیم و تلاش داریم با همکاران خلاق و صاحب دانشی که در کارگزاری فعال هستند که بتوانیم حتی در جزئیات هم این هنر را تا حد توان برای مشتریان عزیز کارگزاری و فعالان بازار فراهم کنیم.

*در حوزه‌های خدمات برای حوزه‌های فناورانه کشور کارگزاری چه برنامه‌هایی دارد؟

کارگزاری مبین سرمایه در سال 1401 با افتتاح اولین مرکز تخصصی خدمات بازار سرمایه برای اکوسیستم استارت‌آپی و شرکت‌های دانش‌بنیان که مبین‌هاب نام‌گذاری شد قصد دارد خدمات مالی، مشاوره‌ای و تامین مالی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را به شکل تخصصی ارائه کند و مرکزی برای تسهیل ارتباط این شرکت‌ها با بازار سرمایه شود که در این زمینه فعالیت زیادی انجام گرفته و یکی از اهداف مهم شرکت نیز توسعه مبین‌هاب است.

*مبین سرمایه برای سرمایه‌گذاری به روش غیرمستقیم چه پیشنهادی دارد؟

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک 5 ستاره مبین سرمایه، یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم است که سابقه بازدهی خوبی هم از ابتدای فعالیت تا کنون داشته است و این صندوق با بهره‌مندی از تیمی ‌خبره و با تجربه می‌تواند خیال سرمایه‌گذاران را از نظر مدیریت حرفه‌ای و نقدشوندگی سریع دارایی راحت کند.

*یکی از طرح‌های مبین سرمایه که مورد توجه کاربران بوده، طرح سودمند است. لطفا در مورد این طرح توضیح بدهید.

طرح سودمند به کاربران این امکان را می‌دهد که برای مانده حساب خود، سود روزشمار دریافت کنند. در این طرح علاوه بر اینکه با مانده حساب شما اوراق با درآمد ثابت به طور خودکار خریداری می‌شود، به همان میزان قدرت خرید همچنان در پلت‌فرم اسمارت برای شما ایجاد می‌شود که می‌توانید همیشه علاوه بر استفاده از سود روزشمار صندوق درآمد ثابت، همیشه امکان خرید هم داشته باشید و نیازی به فروش و ایجاد قدرت خرید نخواهید داشت که طرح سودمند برای کاربران خدمت بسیار جذابی بوده است.

*برای بسیاری از افراد، اعتبار از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب یک کارگزاری است. مبین سرمایه برای مشتریان اعتباری چه راهکارهایی دارد؟

کارگزاری علاوه بر اعطای اعتبار به مشتریان عمده اعتباری که بیشتر به دریافت اعتبار بر مبنای گردش حساب علاقه‌مند هستند و می‌توانند به شکل‌های مختلف اعتبار معاملاتی دریافت کنند که خدمات مرسوم اعتباری در بازار سرمایه است و البته سعی ما این بوده که بتوانیم تا حد امکان اعتبار بدون بهره به مشتریان اعطا کنیم، خدمت جدید دیگری در باشگاه مشریان اضافه شده که مشتریان عزیز می‌توانند با استفاده از امتیاز باشگاه خود، بسته‌های اعتباری بدون بهره دریافت کنند. در مبین سرمایه امکان اخذ اعتبار به هر دو روش وجود دارد تا تمام سلیقه‌ها و نیازها پوشش داده شود.

*و سخن پایانی؟

ما به سهم خود سعی داریم در رشد و توسعه کشور سهیم باشیم و همواره در تلاش هستیم که خدماتی در بالاترین استانداردها برای مردم عزیزمان ارائه کنیم و امیدواریم بازار سرمایه با بلوغ خوبی که پیدا کرده به زودی بتواند پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی نیز باشد و ایران عزیز بتواند از طریق بازار سرمایه و با تامین مالی‌های ارزی و ریالی که با توسعه ابزارهای جدید به خوبی امکان‌پذیر شده است، شاهد رشد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور و توسعه کشور عزیزمان باشیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.