با کولرگازی بیشتر آشنا شوید

کولرگازی چیست؟

کولرگازی نوعی سیستم تهویه مطبوع است که به صورت تبخیری یا تراکمی عمل می کند و باعث سرد شدن محیط میشود.در گذشته از کولرهای گازی فقط برای سرد کردن استفاده می شد ولی درحال حاضر مدل های جدید تر این محصول امکان ایجاد گرمایش را هم دارند.یعنی شما از کولرهای گازی در فصل زمستان هم میتوانید برای گرم کردن ساختمان استفاده کنید.

اجزا اصلی کولر گازی چیست؟

یک کولرگازی بطورکلی از اجزاء زیرتشکیل می شود.

چند تفاوت کولرگازی و کولرآبی

چند تفاوت کولرگازی و کولرآبی :

این دوسیستم سرمایشی از رقیب های قدیمی و سرسخت یکدیگر محسوب میشوند، در روزهای گرم تابستان مردم جهت  انتخاب یک دستگاه برودتی  شروع به تحقیق و بررسی میکنند که ما برای انتخاب بهتر به چند تفاوت بین این دو نوع کولر اشاره می کنیم :

  1. کولرگازی یا کولر اسپلیت مصرف برق بیشتری نسبت به کولرآبی دارد.

  2. قیمت کولرگازی بیشتر از کولرآبی است.

  3. کولرآبی علاوه بر مصرف برق، برای خنک کردن آب هم مصرف میکند.

  4. قدرت سرمایش کولرگازی بسیار بالاتر از کولرآبی است.

  5. کولرگازی در دمای بالای ۴۰ درجه هم محیط را خنک میکند اما کولر آبی در دمای بالای ۳۵ درجه سرمایش خوبی تولید نمی کند.

  6. کولرآبی به دلیل استفاده از آب برای خنک کردن، متاسفانه باعث ایجاد رطوبت زیاد در ساختمان می شود که این مطلب در مواردی از لحاظ بهداشتی برای افرادی که در معرض باد این کولر هستند مضر میباشد ولی کولرگازی تا حدودی رطوبت محیط را جذب کرده و سرمایش مطبوع تری را ارائه میکند.

  7. در ساختمانی که کولرآبی کار میکند حتما باید جایی برای خروج هوا وجود داشته باشد تا به اصطلاح اتاق دم نکند و به همین دلیل معمولا یک پنجره را باز میکننن و همین مسئله باعث ورود هوای بیرون به داخل که غالبا دارای آلودگی هایی هم هست می شود که اگر این پنجره،  توری نداشته باشد محل ورود حشراتی مثل پشه و مگس می گردد،  در صورتی که کولرگازی هوای داخل را خنک کرده و در کولراسپلیت های جدید که دارای فیلترهای تصفیه هوا نیز هستند ، هوای داخل ساختمان حتی تصفیه هم میشود.

  8. کولرآبی برخلاف کولرگازی هوای بیرون را به داخل می آورد که شامل گرد و خاک آلودگی و حتی گاهاً بوی نامطبوع است.

  9. کولرآبی فقط محیط را خنک می کند ولی کولرگازی یا کولراسپلیت امکان ایجاد گرمایش نیز دارند.

انواع کولرهای گازی

کولرهای گازی به دو دسته تقسیم می شوند:

کولرگازی یک تیکه

کولرگازی یک تیکه

کولرگازی دو تیکه یا کولراسپلیت

کولرگازی دو تیکه یا کولراسپلیت

 

انواع کولر گازی های اسپلیت:

اسپلیت دیواری:

در این مدل، یونیت خارجی در فضای بیرون قرار میگیرد و یونیت داخلی به دیوار نصب می شود

اسپلیت کانالی یا داکت اسپلیت:

درسیستم های داکت اسپلیت هم مثل سایر اسپلیت ها، یونیت خارجی بیرون از ساختمان  قرارمیگیرد و یونیت داخلی معمولا در سقف کاذب نصب می شود و هوای گرم یا سرد از طریق کانال هایی که جلوی یونیت داخلی تعبیه شده در فضا انتشار پیدا می کند

اسپلیت کاستی:

این محصول نیزدارای دو یونیت خارجی و داخلی است که مثل سایر اسپلیت ها، یونیت خارجی در فضای بیرون و یونیت داخلی قالبا در سقف کاذب قرارمی گیرد، البته یونیت داخلی این مدل کولرگازی هم به دو قسمت بدنه و قاب تقسیم می شود که بدنه در سقف تعبیه شده و قاب روی بدنه و گاها خارج از سقف کاذب مشخص می شود.

اسپلیت ایستاده:

در این نوع کولرگازی هم، یونیت خارجی بیرون از محیط نصب می شود و یونیت داخلی به صورت ایستاده روی زمین قرار میگیرد.

اسپلیت سقفی :

یونیت خارجی این مدل کولراسپلیت نیز مثل سایر موارد در محیط بیرون نصب می شود ویونیت داخلی که شباهت زیادی به فن کوئل های زمینی دارد روی سقف نصب میشود.

سخن پایانی

پایاتهویه در زمینه مشاوره، کارشناسی، طراحی، فروش و خدمات پس از فروش سیستمهای سرمایشی و گرمایشی با دریافت نمایندگی از شرکت های معتبر بازار تاسیسات ایران مثل: تراست، ال جی، گالتی و ایران رادیاتور  آماده همکاری و خدمت رسانی به مشتریان عزیز میباشد

پایاتهویه در حال حاضر تامین کننده محصولاتی مرتبط به اسپلیت و یا کولر گازی از برندهایی مانند اسپلیت دیواری ایران رادیاتور، اسپلیت دیواری تراست، اسپلیت دیواری اورینت و ... میباشد.

 در صورت نیاز به مشاوره و برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید کولرگازی اسپلیت میتوانید با کارشناسان واحدفروش شرکت پایاتهویه تماس حاصل فرمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.