این صندوق که تحت مدیریت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان فعالیت دارد، با کسب بیش از ۶۱ درصد بازدهی سالانه (تا تاریخ 5 اردیبهشت 1402)، از جمله برترین صندوق‌های ETF سهامی از نظر میزان بازدهی است.

طبق نظر کارشناسان، با توجه به چشم‌انداز مثبت بورس، سرمایه‌گذاری غیر مستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس، برای کاهش ریسک و افزایش بازدهی انتخاب بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران است. «ثروتم» با بیش از هزار میلیارد تومان خالص ارزش دارایی، یکی از بهترین گزینه‌‌های سرمایه‌گذاری در بورس است.

در ادامه قصد داریم به معرفی و بررسی صندوق ثروت آفرین پارسیان، مزایا و نحوه سرمایه‌گذاری در آن بپردازیم. بنابراین اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری مطمئن در بورس هستید، با ما همراه باشید.

1000-Servatam-Lotus

درباره صندوق ثروت آفرین پارسیان

صندوق ثروت آفرین پارسیان از نوع صندوق قابل معامله (ETF) در فرابورس ایران است که در سال 1394 توسط تأمین سرمایه لوتوس تأسیس شد. این صندوق سرمایه‌گذاری که با نماد «ثروتم» در بازار سهام معامله می‌شود، تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار در بازار سهام ایران فعالیت می‌کند. «ثروت آفرین پارسیان» ابتدا به عنوان یک صندوق مختلط شروع به فعالیت کرد؛ اما در سال 1399 به صندوق قابل معامله در سهام تغییر کرد و هم‌ اکنون یکی از ۱۰ صندوق  ETFبزرگ سهامی بازار سرمایه کشور محسوب می‌شود.   

این صندوق سرمایه‌گذاری به عنوان یک صندوق سهامی، 70 درصد از دارایی‌های خود را به خرید سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس ایران اختصاص می‌دهد، تا بتواند حداکثر بازدهی را برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد کند. همچنین امکان سرمایه‌گذاری تا سقف 15 درصد در اوراق بهادار با درآمد ثابت برای این صندوق وجود دارد.

به دلیل ماهیت سرمایه‌گذاری در سهام، سرمایه‌گذاری در صندوق ثروت آفرین پارسیان مانند سایر صندوق‌های سهامی، یک سرمایه‌گذاری پر ریسک در نظر گرفته می‌شود. اما خوشبختانه به دلیل وجود مدیران و کارشناسان مجرب، این ریسک کنترل شده است و قطعاً ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق به طور قابل توجهی کمتر از ریسک سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس و به طور کلی بازار سهام است.

در واقع «ثروتم» مناسب سرمایه‌گذارانی است که ریسک‌پذیری بالایی دارند و به دنبال سود بالا در طولانی ‌مدت هستند. چرا که مدیران کارآزموده در این صندوق، با خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سهام به دنبال بازدهی بیشتر برای سرمایه‌گذاران هستند؛ بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری در بورس دارید، این صندوق می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

 

 

ارزش صندوق ثروت آفرین پارسیان

این صندوق در طول ۸ سال فعالیت خود، موفق به جلب اعتماد بسیاری از سرمایه‌گذاران شده و در شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ ارزش خالص دارایی تحت مدیریت آن از ۱۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد که نشان‌دهنده 232 درصد رشد نسبت به 1 سال گذشته و 120 درصد رشد در 6 ماه گذشته است.

همچنین این صندوق از شروع فعالیت خود تا کنون (۵ اردیبهشت ۱۴۰۲)  ۱۳۸۴ درصد بازدهی داشته است و علاوه بر این بازدهی ۶ ماه گذشته آن، نشان از سود ۸۷ درصدی برای سرمایه‌گذاران خود دارد. بنابراین «ثروتم» توانسته است تا به اینجا بازدهی خوبی نصیب سرمایه‌گذاران خود کند، به طوری که ارزش معاملات روزانه این صندوق در نتیجه عملکرد مناسب آن، همچنان رو به افزایش است.

سرمایه‌گذاری در صندوق ثروت آفرین پارسیان چگونه است؟

بدون شک سرمایه‌گذاری در «ثروتم»، با بیش از 72 واحد سرمایه‌گذاری نزد سرمایه‌گذاران، مسیر سودآوری شما در بورس را آسان خواهد کرد. برای سرمایه‌گذاری در این صندوق ابتدا باید کد معاملاتی دریافت کنید. برای این منظور باید وارد سامانه سجام شده و پس از احراز هویت، یکی از کارگزاری‌های فعال در بازار سرمایه را انتخاب کنید.

 سپس لازم است در سیستم معاملات آنلاین آن کارگزاری ثبت‌نام کرده و‌ پس از دریافت دسترسی به سیستم معاملات آنلاین، واحدهای صندوق را دقیقاً مانند سایر سهام موجود در بورس، ‌خرید و فروش کنید؛ نماد «ثروتم» را جست‌وجو کنید و به میزانی که قصد سرمایه‌گذاری در بورس دارید، این نماد را خریداری کنید. با توجه به الزامات سازمان بورس، در حال حاضر حداقل مبلغ قابل معامله در سیستم معاملات آنلاین کارگزاری‌ها مبلغ 500 هزار تومان است. بنابراین شما می‌توانید با حداقل 500 هزار تومان در «ثروتم» سرمایه‌گذاری کنید و از سود بورس بهره‌مند شوید.

مزایای صندوق ثروت آفرین پارسیان

یکی از مهترین مزایای صندوق ثروت‌آفرین پارسیان، نقدشوندگی بالا به دلیل داشتن بازارگردان فعال است که به شما امکان فروش واحدهای «ثروتم» در هر لحظه را خواهد داد. سایر مزایای مهم سرمایه‌گذاری در این صندوق عبارتند از:

  • معامله از طریق کارگزاری‌ها به صورت آنلاین و غیر آنلاین و سرمایه‌گذاری بسیار آسان

  • بهره‌مندی از معافیت مالیاتی

  • ریسک کنترل شده در مقایسه با خرید مستقیم سهام به دلیل مدیریت حرفه‌ای

  • شفافیت اطلاعاتی با توجه به انتشار لحظه‌ای NAV صندوق

  • امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کم به دلیل ارزان بودن قیمت واحدهای این صندوق‌

همانطور که اشاره شد صندوق ثروت آفرین پارسیان یکی از بهترین صندوق‌های سهامی بازار سرمایه ایران است که تحت مدیریت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان فعالیت دارد و با بهره‌مندی از متخصصان و تحلیل‌گران ماهر بازار سرمایه، ریسک سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران به حداقل و بازدهی در بلندمدت را به حداکثر می‌رساند.

با توجه به ترسیم چشم‌انداز مثبت کارشناسان در مورد روند بورس، همچنان هم امکان جبران سود از دست رفته و سرمایه‌گذاری در «ثروتم» برای سرمایه‌گذاران وجود دارد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص هستید، پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت تأمین سرمایه لوتوس به آدرس lotusib  سر بزنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.