سنگ بازالت شخصیت منحصر بفرد ساختمان شما | 7 کاربرد جذاب بازالت

 بیش از ۹۰ درصد سنگ­های آتشفشانی روی زمین از بازالت تشکیل شده است. این سنگ ماده­ای ریزدانه با سایه ­های رنگی متفاوت از خاکستری تا سیاه است. بازالت یک سنگ بین کهکشانی است و همچنین نمونه‌های آن در قمر زمین، مریخ، زهره و چندین سیارک یافت شده است. بیشتر کف اقیانوس از سنگ بازالت تشکیل شده است. این سنگ در عین فراوانی چند سالی است که دوباره مورد توجه قرار گرفته است اما خیلی از افراد هستند که هنوز ویژگی­ ها و کاربرد سنگ بازالت را نمی­دانند.

تاریخچه تشکیل بازالت

ساختار بازالت از گازهای محلول خارج شده از گدازه به شکل حباب تشکیل شده است. زیرا وقتی ماگما نزدیک سطح بالا می­رود و زمانی که فشار کاهش می­یابد، گاز خارج می­شود. اما نه بطور کامل. زیرا گدازه­ها قبل از اینکه گاز بتواند خارج شود، سریع­تر سرد می­شود. در طول دوره پالئوزوئیک، شهر آتش و اوایل پروتوزوئیک میلیون‌ها سال پیش در تاریخ زمین، شیمی ماگمای فوران شده متفاوت­تر از امروز بود. شاید جالب باشد که بدانید از زمان روم باستان تا به امروز از این سنگ استفاده می­شده است!

ویژگی­های سنگ بازالت

- سختی بازالت: همواره از نظر کارشناسان سنگ برتر با سختی بالا و ظرفیت تحمل بار عالی است. می­توان گفت که این بارزترین مزیت این سنگ است. همان­طور که گفتیم این یک سنگ صد در صد طبیعی و آتشفشانی است که از مواد مذاب هسته زمین تشکیل شده است.

- تحت تاثیر آب و هوا نیست: یخ نمی­بندد و ترک نمی­خورد. همچنین سنگ بازالت در حرارت بالا تغییر شکل نمی­دهد.

- مثل یک عایق عمل می­کند: این سنگ یک عایق صوتی خوب، عایق حرارتی و به ویژه ضد آب است. به طوری که می­توان با اطمینان گفت که سنگ بازالت به هیچ عنوان تحت تأثیر عوامل جوی قرار نمی­گیرد. در نتیجه در مناطق بسیار سرد یا بسیار گرم به خوبی کیفیت خود را حفظ می­کند. خاصه مورد توجه کسانی که خانه­ شان در این مناطق است یا قصد انتخاب سنگ برای ویلا دارند!

سنگ بازالت

- سطح سنگ بازالت لیز نیست: سنگ بازالت بر خلاف سنگ­های دیگر مثل گرانیت یا مرمر، سطح طبیعی بهتری دارد که به افزایش اصطکاک برای سطح سنگ کمک می­کند. این امر لیز خوردن، زمین خوردن و لغزش را به حداقل می­رساند.

- رنگ سنگ بازالت همدان که در مجموعه ایران بازالت عرضه می­شود همانند بتن اکسپوز یا بتن نمایان است. این سنگ دارای ویژگی­ های زیبایی­ شناسی بالایی است که هر معماری عاشق استفاده از آن برای خلق بنا و محوطه­ سازی شیک و مدرن است. سنگ بازالت با زیبایی ساده اما با ویژگی ­هایی از طبیعت، به ساختمان شما شخصیتی بسیار منحصر به فرد می­بخشد. چیزی که به سختی در سنگ دیگری یافت می­شود و معمولا در سایر سنگ­ها یک تشابه تکراری را شاهد هستیم.

- این سنگ به دلیل سبک بودن وزن نسبت به گرانیت و... باعث می­­شود بار اضافی کمتری به بنا وارد کند.

- از دیگر ویژگی­ های سنگ بازالت باید به قدرت چسبندگی فوق ­العاده این سنگ به ملات اشاره کرد که باعث می­شود از لقی و افتادن جلوگیری کند. این موضوع به ویژه در بحث ایمنی ساختمان بسیار مهم و حیاتی است.

- قیمت سنگ بازالت نیز نسبت به سنگ­های رایج دیگر بسیار مقرون به صرفه و مناسب است. قطعا یکی از دلایل آن فراوانی این سنگ است. البته که توجه به سنگ بازالت به تازگی بیشتر شده است.

- سورت یکدست این سنگ باعث شده تا بازی رنگ و موج در آن نباشد. این ویژگی زمانی مهم می­­شود که شما بر روی دیوار یا نمای ساختمان از آن استفاده کنید. امکان ندارد برخی از نقاط آن را بی­ کیفیت ­تر یا متفاوت ­تر از بقیه دریابید.

کاربرد سنگ بازالت

کاربرد سنگ بازالت

هر سنگی مزایایی دارد. خواه بر اساس رنگ، طرح، کاربرد یا دوام باشد. بازالت هم در مکان­های خشک مانند دیوارها، روکش­ها، کف­ ساختمان­ها و شومینه ­ها بهترین استفاده را دارد و هم در مکان­های مرطوبی مثل فضای باز در محوطه ­سازی و در حمام، دستشویی و آشپزخانه خوب جواب می­دهد. این یک سنگ سخت است. به این معنی که در استفاده معمولی به راحتی خراشیده نمی­شود. پش خیال­تان از این بابت راحت باشد. به دلیل طیف رنگی زغالی تک رنگ تا سیاه می­تواند در کاربردهای متعدد هم در صنعت ساختمان­سازی و هم در صنایع دیگری استفاده شود.

جمع ­بندی

همان­طور که خواندید سنگ بازالت طیف گسترده­ای از ویژگی­ های زیبایی­ شناسانه تا ایمنی و کیفیت را داراست. پس برای خرید سنگ بازالت این سنگ همه ­فن­ حریف زود دست به کار شوید. شرکت ایران بازالت از قدیمی ­ترین و با سابقه ­ترین شرکت­ها در زمینه تولید و توزیع سنگ بازالت است و متخصصین با تجربه آن همیشه آماده مشاوره به شما هستند. برای خواندن مقالات بیشتر درباره سنگ بازالت و گرفتن راه­های ارتباطی کافی است به سایت ایران بازالت مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.