البته شما برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان به صورت حضوری و آنلاین می‌توانید به نهالستان‌های مجوز دار مراجعه کنید، مسئولان و مدیران این نهالستان‌ها تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار کشاورزان قرار می دهند تا آنها بتوانند باغ اقتصادی هلو را راه اندازی کنند.

بهترین چیدمان برای کاشت نهال هلو

یکی از مراحل مهم به هنگام احداث باغ هلو باید به آن توجه داشته باشید، نحوه چیدمان درختان در محوطه باغ است، چون تاثیر خیلی زیادی بر روی بازدهی باغ همچنین محافظت درختان در برابر بیماری دارد، با توجه به اینکه باغ هلو زمین مسطح و یا شیبدار است، فاصله آن مشخص می‌شود، ولی تاکید متخصصین و مهندسین کشاورزی این است فاصله همه ردیف‌ها در سرتاسر باغ یکسان باشد.

برای این منظور شما می‌توانید از پایه‌ها در رده کمک کنید تا اطمینان داشته باشید که فاصله درختان به صورت طولی و عرضی کاملاً یکسان بوده و یک الگوی کاشت منظم را رعایت می‌کند.

رایج‌ترین فاصله‌ مناسب برای انواع نهال هلو ( https://bartarnahal.ir/peach-seedling ) در باغ هلو با توجه به شیب و ارتفاع درخت  ۳ در  ۳ است، در حدود ۱۱۰۰ درخت در هر هکتار جای می‌گیرد، این رقم برای احداث باغ تجاری رقم قابل توجهی بوده و نشانگر تولید عمده میوه هلو در این باغ است. 

البته چرخه علم و دانش گیاه پزشکی هرگز ثابت نمی‌ماند بسیاری از پرورش دهندگان و تولید کنندگان نهال هلو در حال آزمایشات و تولید انواع نهال پیوندی هستند تا با تراکم بالاتر و سیستم کشاورزی جدید در محوطه باغ کاشت شوند. 

برای کاشتن صحیح نهال حضور در باغ شما احتیاج به برنامه‌ریزی اصولی و همچنین نقشه‌برداری کاملا علمی هستید تا بتوانید هر درخت نهال را در جایگاه مخصوص و هر رقم به گرده افشان را در فواصل منظم کشت کنید، اگر در باغ از دو نژاد زود گل و دیرگل استفاده می‌شود، معمولاً ارقام زودگل که حساسیت نسبت به سرما دارند در مرکز باغ و زیر نور آفتاب قرار می‌گیرد.

ارقام دیرگل در کناره‌ها هستند تا از نفوذ سرما به محوطه داخلی باغ جلوگیری شود، بطور معمول ارقام دیرگل هلو را در دامنه، کوهپایه و در مناطقی که مستعد به سرما هستند کشت می‌شود، در صورت امکان بهتر است ردیف کاشت بهترین نهال هلو در باغ به گونه‌ای از جهت شمال به جنوب باشد.

تا درختان هلو مانند نهال هلو زعفرانی و نهال هلو البرتا دریافت نور بیشتری داشته و رنگ، کیفیت و رسیدگی میوه افزایش یابد، البته توصیه می شود برای نقشه‌برداری اصولی و نعیمی حتماً از متخصصین گیاهپزشکی کمک بگیرید.

با انواع نهال هلو زود بازده آشنا شوید:

شما برای خرید نهال هلو زود بازده می‌توانید از کارشناسان نهالستان به صورت اینترنتی درخواست کاتالوگ را داشته باشید تا هم با ارقام متفاوت نهال هلو زودبازده آشنا شوید و آخرین قیمت نهال هلو را استعلام گرفته و بر حسب سرمایه خود تصمیمات لازم را بگیرید.

نهال هلو کاظمی

نهال هلو کاظمی بومی کشور ایران است و در اولین سال کاشت می‌توانید ۲ تا ۵ عدد میوه نوبرانه آن را مشاهده کنید و بعد از دو الی سه سال باردهی اقتصادی آن شروع می‌شود، از آنجایی که نهال پیوندی هلو کاظمی بر پایه شفتالو و آلوچه وحشی است می‌توان گفت این رقم از هلو در برابر انواع بیماری‌ها از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد.

 نهال هلو پالیز: از انواع نهال هلو بومی کشور ایران که در همان سال اول کاشت باردهی خود را شروع می‌کند، می‌توان به نهال هلو پالیز اشاره کرد، باردهی خیلی بالایی دارد به طوری که در هر هکتار می‌توانید حداقل ۶۰ الی ۸۰ تن میوه صادراتی و باکیفیت برداشت کنید، بافت نرم لطیف و آبدار میوه هلو پالیز باعث شده تا تقاضای آن در بازار افزایش داشته باشد، سن اقتصادی نهال هلو پاییز با توجه به رسیدگی و مدیریت کشاورزان حداقل بیست سال است.

نهال هلو آلبرتا: از بهترین نهال هلو آمریکایی می‌توان به نهال هلو زودبازده آلبرتا اشاره کرد، این نهاد علاوه بر زودبازده بودن مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما از خود نشان می‌دهد، چون جزو ارقام دیرگل نهال هلو قرار گرفته است، به خاطر ارتفاع درخت که بین ۴الی ۵ متر است، بهترین فاصله برای کاشت آن استفاده از الگوی مربعی با ابعاد ۳ متر است، میوه هلو آلبرتا نه ‌تنها در بازار داخلی بلکه صادرات آن به بازار خارجی پر رونق بوده از این رو کشاورزان زیادی مشتاق خرید نهال هلو آلبرتا و احداث باغ تجاری آن هستند.

نهال هلو انجیری پلنگی: حتما شما هم میوه هلو انجیری با زمینه سبز و خال‌های قرمز روشن دیدید، از نظر علم گیاهپزشکی نهال این میوه را با نام نهال هلو انجیری پلنگی می‌شناسند و منشا آن کشور چین است، البته عمر اقتصادی آن تنها ۱۵ سال است، ولی کشاورزان عزیز با هرس مناسب، آبیاری اصولی و کوددهی می‌توانند این رقم را تا ۱ الی ۲ سال افزایش دهند.

نیاز آبی نهال هلو انجیری پلنگی متوسط است و شما هر ۷ روز یکبار می‌توانید روتین آبیاری آن را انجام دهید، توصیه شده از آبیاری قطره ای استفاده کنید چون باعث می‌شود ریشه جوان نهال به راحتی آب را از خاک جذب کند.

نهال انجیری زودرس: یکی از گزینه‌های فروش نهال هلو در نهالستان درخت انجیری زودرس است، این درخت چند ویژگی مثبت را همزمان دارد، علاوه بر زودبازده بودن زودرس نیز بوده و شما می‌توانید اوایل فصل تابستان برداشت آن را به اتمام برسانید، یعنی در اوج فروش محصول شما آماده ارائه به بازار است، طول عمر نهال انجیری زودرس چینی تقریباً بیست سال بوده و باردهی بالایی دارد.

بیشتر بخوانید : https://www.starkbros.com/products/fruit-trees/peach-trees

کلام آخر

به هنگام تهیه ارقام متفاوت نهال هلو حتماً به ویژگی‌های ظاهری بهترین نهال هلو دقت داشته باشید تا بتوانید یک درخت کاملاً با کیفیت و اقتصادی را خریداری کنید، از آنجایی که باغداران مجبور هستند تعداد زیادی نهال هلو را خریداری کند، مطمئنا بررسی کردن تک تک نهال هلو کاری بسیار سخت، دشواری و زمانبر برایشان خواهد بود، برای همین توصیه می‌شود تا به هنگام خرید نهال هلو به چند مورد دقت کافی داشته باشید:

  • حتماً نهال هلو را به صورت لیبل و شناسه‌دار تهیه کنید، چون تمامی نهال‌های شناسه‌دار تحت نظارت بازرسی وزارت جهاد کشاورزی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

  • از نهالستان‌هایی نهال هلو را تهیه کنید که مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی کسب کرده باشند.

  • قبل از خرید حتما قیمت نهال هلو را به طور دقیق از فروشنده بپرسید تا شفاف‌سازی کامل انجام شود.

  • نهال میوه را به صورت تضمینی و با ضمانت نامه کتبی تهیه کنید، چون در این حالت  اگر کوچکترین مشکلی برای نهال شما پیش بیاید، مدیر نهالستان این مشکل را برطرف خواهد کرد و نهال های تضمینی، ضمانت مرجوعی دارند.

  • نهالستان با اعتبار و شناخته شده مانند برتر نهال علاوه بر فروش تضمینی مشاوره رایگان پس از فروش نیز دارد، کشاورز در هر لحظه می‌تواند با مهندسین و متخصصین موسسه تماس گرفته برای حل مشکلات خود از آنها راهنمایی بخواهد.

اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق و تکمیلی در مورد انواع نهال هلو و مراحل ثبت سفارش و خرید نهال هلو کسب کنید می‌توانید از درگاه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید.

تماس با برتر نهال:

09141832393

09144501003

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.