آیا امکان ارسال اس ام اس بدون خرید پنل پیامکی وجود دارد؟

در دهه‌های اخیر اس ام اس مارکتینگ به یکی از مهم ‌ترین روش‌های بازاریابی تبدیل شده است. به نحوی که ارسال اس ام اس به مشتریان از طریق پنل‌های پیامکی و خطوط مخابراتی توسط کسب‌ و کارهای بزرگ و کوچک استفاده می‌شود. اما در این مطلب به سؤالی پاسخ خواهیم داد که برای صاحبان کسب ‌و کارها مطرح شده است. در واقع برای بسیاری از افراد، این سؤال به وجود می‌آید که آیا می‌توان بدون خریداری پنل‌های پیامکی، به مشتریان خود پیامک ارسال کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا به پاسخ دقیق آن پی ببرید.

ارسال اس ام اس بدون استفاده از پنل پیامکی

ارسال اس ام اس بدون استفاده از پنل پیامکی

ارسال اس ام اس بدون استفاده از پنل پیامکی

توجه کسب‌ و کارها به ارسال اس ام اس برای مشتریان باعث شد که پنل‌های پیامکی مختلفی مانند ایده پردازان روی کار آیند تا امکان ارسال گروهی پیامک‌ها میسر شود. ارسال اس ام اس به مشتریان با پنل اس ام اس ایده پردازان نیز چندین مزیت عمده دارد که شامل ارسال کد فعال‌ سازی، استفاده از کد خوان و گارانتی چک، پاسخگویی خودکار، ارائه خدمات وب سرویس و امکان استفاده از افزونه پیامکی، پشتیبانی و همچنین قابلیت استفاده از شماره تبلیغاتی و خدماتی می‌شود. اما با وجود چنین قابلیت‌هایی که در پنل‌های اس ‌ام ‌اس مشاهده می‌شوند، هنوز بسیاری از صاحبان کسب‌ و کارها معتقدند که باید بدون خرید پنل پیامکی، ارسال گروهی اس ‌ام ‌اس‌ها را انجام داد.

درباره میسر بودن این امر، باید بگوییم که چنین راهکاری امکان‌ پذیر است. اما این به معنی بی ‌نیاز شدن از خدمات پنل‌های اس ‌ام ‌اس نیست. در ادامه توضیح دقیق ‌تری را به شما ارائه خواهیم داد.

چگونگی ارسال اس ام اس بدون خرید پنل

چگونگی ارسال اس ام اس بدون خرید پنل

چگونگی ارسال اس ام اس بدون خرید پنل

عوامل مورد نیاز

هنگامی که تصمیم می‌گیرید بدون خریداری پنل پیامکی، کار ارسال اس ام اس را انجام دهید، باید با کارشناسان فعال در پنل مورد نظر مکاتبه کنید. کارشناسان واحد فروش و پشتیبان آن پنل، شما را در انجام این پروژه راهنمایی خواهند کرد. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که برخی پنل‌ها امکان استفاده رایگان از پنل اس ‌ام‌ اس خود را برای شما فراهم می‌آورند. برای مثال با استفاده از پلن رایگان پنل اس ام اس ایده پردازان می‌توانید از خطوط ۱۴ رقمی استفاده کنید که منحصر به ‌فرد بوده وشارژ هدیه به تعداد ۱۰ پیامک در اختیار شما قرار می‌گیرد. در حالی که امکان ارسال گروهی پیامک، ارسال اس ام اس به نقشه و امکان ارسال پیامک به بانک شماره‌های مختلف یا دفترچه تلفن مخاطبین برای شما وجود دارند.

در غیر این صورت باید چند عامل را در نظر داشته باشید.

۱- تهیه متن پیامک

اگر می‌خواهید بدون خریدن پنل، پیامک گروهی به مشتریان ارسال کنید، باید خودتان، متن پیامک را آماده کنید. در حقیقت، هر کسب ‌و کاری منحصر به ‌فرد است و مشتریان هر کدام نیز ویژگی‌های مختلفی دارند. این در حالی است که به مناسبت‌ها و دلایل مختلفی می‌توان کار ارسال پیامک را انجام داد. در نتیجه باید برای هر درخواست متن اس ‌ام ‌اس را خودتان آماده کنید.

۲- مشخص کردن تعداد پیامک‌ها

انتخاب مخاطبین برای ارسال اس ام اس

انتخاب مخاطبین برای ارسال اس ام اس

شما باید برای تکمیل درخواست خود، تعداد دریافت‌ کنندگان پیامک را مشخص کنید. این نکته در میزان هزینه درخواست شما مؤثر است. علاوه بر این، شما با انتخاب این روش در بسیاری از پنل‌ها با محدودیت تعداد پیامک مواجه خواهید شد. بنابراین «تعداد پیامک» نکته مهمی به حساب می‌آید.

3- جامعه دریافت‌کننده پیامک

ارسال پیامک گروهی به معنای ارسال یک پیام به تمام شماره تماس‌های بانک شماره تلفن نیست. گاهی شما برای تشویق مشتریان وفادار خود به خریداری محصول یا استفاده از تخفیفات ویژه، تنها شماره‌های مشخصی را انتخاب خواهید کرد. از طرفی ممکن است پیامک شما جنبه یادآوری به گروهی خاص به مناسبتی ویژه باشد. بنابراین ارسال پیامک باز هم برای گروهی خاص انجام می‌شود. در این حالت شما باید جامعه دریافت ‌کننده پیامک را تعیین کنید.

4- منطقه

انتخاب منطقه ارسال پیامک برای کسب ‌و کارهایی که خدمت ‌رسانی را برای محدوده جغرافیایی مانند شهر یا استان فراهم می‌کنند، ضروری است. به این ترتیب، می‌توان پیامک را به مخاطبان خاصی ارسال نمود.

5- پرداخت هزینه

برای اینکه بتوانید کار ارسال پیامک را به مشتریان بدون خریداری پنل انجام دهید، باید درخواست خود را در پنل انتخابی ثبت کنید. پس از اینکه درخواست ثبت شد، کار ارسال پیامک انجام می‌شود. البته همانطور که گفتیم یک پنل اس‌ ام ‌اس مانند ایده پردازان گزینه دسترسی به پلن رایگان را نیز فراهم کرده است که در این صورت صفر تا صد کار با خودتان است و به صورت رایگان انجام خواهد شد.

محدودیت‌های ارسال پیامک بدون خرید پنل

هنگامی که تصمیم می‌گیرید بدون خریداری پنل کار ارسال پیامک را انجام دهید، باید به این نکته توجه داشته باشید که نسبت به کسب‌ و کارهایی که هزینه می‌کنند و پنلی را با قابلیت‌های ویژه انتخاب می‌نمایند، با محدودیت‌هایی رو به ‌رو هستید. برای مثال در صورت استفاده از پلن‌های طلایی و نقره ‌ای ایده پردازان تعرفه مشخص و کمتری پرداخت خواهید کرد، میزان پیامک‌های هدیه بیشتری نسبت به پلن رایگان در اختیار شماست. در حالی که قابلیت وب سرویس ارسال سریع پیامک برای شما فراهم می‌شود.

معایب ارسال پیامک بدون خرید پنل

اگرچه محدودیت‌هایی که درباره عدم خریداری پنل اشاره کردیم، در دسته معایب این روش نیز به حساب می‌آیند، اما چند عیب دیگر وجود دارند که نباید آنها را نادیده بگیرید.

یکی از مهم‌ ترین قسمت‌های پیامک، بخش دعوت به اقدام است که در انگلیسی (Call To Action/CTA) نامیده می‌شود. در این بخش عموماً لینکی قرار داده می‌شود که مشتریان را به کلیک کردن بر آن لینک و مشاهده یا خریداری محصولات و خدمات ترغیب می‌کند. شما اگر بخواهید بدون خریداری پنل، کار ارسال پیامک به مشتریان را انجام دهید، در عموم پنل‌های اس ‌ام ‌اسی نمی‌توانید لینکی را به متن پیامک خود اضافه کنید. در این صورت یکی از مهم ‌ترین و مؤثرترین بخش‌های پیامک تبلیغاتی را از دست خواهید داد. دومین ایرادی که از پنل رایگان گرفته می‌شود، نداشتن قابلیت ارسال پیامک انبوه یا (Bulk) است.

جمع ‌بندی

در این مطلب اشاره کردیم که کسب‌ و کارها می‌توانند بدون خرید پنل، کار ارسال پیامک به مشتریان را انجام دهند. اگر شما قصد دارید، تبلیغات پیامکی خود را به این شیوه انجام دهید، باید با نکات مختلف مربوط به آن، محدودیت‌ها و معایب آن آشنا شوید. برای مثال شما باید متن، مخاطبین و منطقه ارسالی را تعیین کنید. این در حالی است که امکان ثبت لینک (CTA) برای شما وجود ندارد.

با این وجود پنل‌های پیامکی مختلفی وجود دارند که شما با انتخاب هر یک می‌توانید کار تبلیغات اس ‌ام ‌اسی خود را انجام دهید. در میان آنها پنل اس‌ ام اس ایده پردازان امکان ارسال رایگان پیامک تبلیغاتی را برای شما فراهم آورده است. هرچند می‌توانید با انتخاب یکی از پلن‌های برنز، نقره ‌ای و یا طلایی و پرداخت هزینه پلن انتخابی، از قابلیت‌های بیشتری استفاده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.